Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #150 på: januar 16, 2009, 20:04:25 pm » |
|
En fornøyd nybakt Clipperbusseier ratter stoltheten med stødig hånd.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #151 på: januar 16, 2009, 20:04:49 pm » |
|
Da har vi kommet oss innomhus. Det var stål-is og iskaldt over Saltfjellet, men når vi kom ned igjen, så har det vært overraskende mye bar vei. Vi vurderte å kjøre ned til Bartebyen allerede idag for kilometerne går raskt unna, men da vi fant ut at vi hadde kjentfolk på Ølhallen i Mosjøen, så ble det endestasjonen for dagens etappe. Bilen er ikke helt tett i dørene så vi klarer ikke få noe ordentlig temperatur i bilen, men vi har jo pakket som for en fjellekspedisjon så vi har holdt varmen sånn passe. Det har vært en positiv overraskelse ved denne Clipperen i forhold til min erfaring med Bay, fjerdegiret er mye "høyere" enn jeg er vant til, nesten som en 1300s-kasse, så fjerdegiret er perfekt landevei-gir og gir godt driv i alt fra 60-100 km/t. Nå sitter vi med beina foran peisen og en kald pils i hånda. Børge er i ferd med å laste over bilder, så stay tuned 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #152 på: januar 16, 2009, 20:06:02 pm » |
|
We didn't have the blues ... men det var en utrolig vakker blåfarge på Saltfjellet!
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #153 på: januar 16, 2009, 20:07:13 pm » |
|
Nå sitter vi med beina foran peisen og en kald pils i hånda. Børge er i ferd med å laste over bilder, så stay tuned  Here goes!
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Seven
Supermedlem

|
 |
« Svar #154 på: januar 16, 2009, 20:26:50 pm » |
|
Herlig ! ! ! På en pervers måte - så misunner deg dere. Flere bilder av bilen da ? Hvilke felger er det på'n ? Ser ut som noe "army-krom"
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #155 på: januar 16, 2009, 20:30:32 pm » |
|
må ha på deg lue Espen så du ikke fryser på den tynne flekken midt åppå hue...  hehehe stå på slæckers guttær 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #156 på: januar 16, 2009, 20:40:01 pm » |
|
Herlig ! ! ! På en pervers måte - så misunner deg dere. Flere bilder av bilen da ? Hvilke felger er det på'n ? Ser ut som noe "army-krom"
Det er krommede Mangel 356-felger. Foran er det med kapsel, kapselen bak tok seg en tur på egenhånd i Bodø. Helt tilfeldig har planen min fra før jeg fant denne bussen vært nettopp krommede 356-felger uten kapsel  Få litt early-cal følelse i en early-bay 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #157 på: januar 16, 2009, 20:44:35 pm » |
|
må ha på deg lue Espen så du ikke fryser på den tynne flekken midt åppå hue...  hehehe stå på slæckers guttær  Hehehehe, takk skal du faan meg ha  Jeg vil helst ikke skjule tegnet på at jeg er blitt Mann så den flekken bærer jeg stolt og naken (flekken altså)...
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Seven
Supermedlem

|
 |
« Svar #158 på: januar 16, 2009, 20:50:28 pm » |
|
Det er krommede Mangel 356-felger. Foran er det med kapsel, kapselen bak tok seg en tur på egenhånd i Bodø. Helt tilfeldig har planen min fra før jeg fant denne bussen vært nettopp krommede 356-felger uten kapsel  Få litt early-cal følelse i en early-bay  "hadde planer om 356-felger"... hmmm utfra andre innlegg - så tyder jo dette til å virkelig å være drømmebilen din, walkthroug, delux, early bay og felger, jorda-rundt-for-å-hente - alt stemmer jo ! Husker dog ikke i farta å ha sett "øyelokk" som den store drømmen..... Den ser jo litt trist ut selv også - med sine skråstilte øyne....  FIN BIL - liker interiøret !
|
|
« Siste redigering: januar 16, 2009, 20:59:16 pm av T2-splitt »
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Martin
Supermedlem

|
 |
« Svar #159 på: januar 16, 2009, 21:28:59 pm » |
|
må ha på deg lue Espen så du ikke fryser på den tynne flekken midt åppå hue...  hehehe stå på slæckers guttær  Hehehehe, takk skal du faan meg ha  Jeg vil helst ikke skjule tegnet på at jeg er blitt Mann så den flekken bærer jeg stolt og naken (flekken altså)...  SKÅL
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem

SCC EVENT
|
 |
« Svar #160 på: januar 16, 2009, 21:59:54 pm » |
|
må ha på deg lue Espen så du ikke fryser på den tynne flekken midt åppå hue...  hehehe stå på slæckers guttær  Hehehehe, takk skal du faan meg ha  Jeg vil helst ikke skjule tegnet på at jeg er blitt Mann så den flekken bærer jeg stolt og naken (flekken altså)... Trodde den (flekken) bare var en verv jeg  . Trivlig bay det der, kjør pent og god tur hjem 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
CF
Nybegynner

|
 |
« Svar #161 på: januar 16, 2009, 22:30:58 pm » |
|
kelsn går da ( som di si i mosjøen ) Godt at turen går etter plan så langt.... Har det vært kaldt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #163 på: januar 16, 2009, 22:38:05 pm » |
|
Hei Christian, vi fikk ok temperatur ut fra Bodø, men når vi kom opp på Saltfjellet ble det fort kaldt ja. Vi måtte på med alt vi hadde av klær  Men det ble hakket bedre når vi kom ned i lavlandet igjen. Gleder meg allerede til imorgen jeg, eneste problemet ved å være tre i bussen er at ingen av oss får kjøre nok 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
CF
Nybegynner

|
 |
« Svar #164 på: januar 16, 2009, 22:58:18 pm » |
|
he he he. Hvem har kjørt mest så langt? Fjæringen er jo ikke direkte behagelig..... Men man mo jo ofre litt for den riktige stilen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #166 på: januar 16, 2009, 23:40:57 pm » |
|
Jøss endå ein buss!!  Begynner å fylle seg opp i garagen no vel? 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #167 på: januar 17, 2009, 00:10:34 am » |
|
Kuuuuuul farge.. hva heter den?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
Gaston
Supermedlem

|
 |
« Svar #168 på: januar 17, 2009, 00:30:01 am » |
|
Grattis med sjukt kul buss Espen.  Kul ekspidisjon, jeg er misunnelig! Er de felgene 15"?
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
Luftvw
Seniormedlem

|
 |
« Svar #169 på: januar 17, 2009, 00:34:02 am » |
|
Tøff Bøy rute!fint vinterlandskap også.Ser ut som dere nyter turen.
|
|
|
Loggført
|
Folkevogn er kjerra!
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #170 på: januar 17, 2009, 00:47:09 am » |
|
Navn på farge vet jeg ikke Trond, men dette er ikke noe original VW-farge, den er er originalt ganske mørk olivengrønn, men er lakket på nytt i en annen, mattere og lysere grønnfarge. Gaston, det har jeg ikke tenkt på, men det er muligens 15-tommer... Kommer Mangels i det hele tatt i 14¨? Dette må jeg sjekke ut med klart hode imorgen 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
Gaute (alutig)
Supermedlem

|
 |
« Svar #171 på: januar 17, 2009, 03:55:02 am » |
|
Bare å takke for at dere tar oss med på tur igjen gutter. no har eg vært nord om polarsirkelen 3 ganger uten noen gang å ha vært der 
|
|
« Siste redigering: januar 17, 2009, 04:04:15 am av Gaute Barstad (alutig) »
|
Loggført
|
|
|
|
Adax (Buskebil)
Seniormedlem

"Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
 |
« Svar #172 på: januar 17, 2009, 08:14:16 am » |
|
Navn på farge vet jeg ikke Trond, men dette er ikke noe original VW-farge, den er er originalt ganske mørk olivengrønn, men er lakket på nytt i en annen, mattere og lysere grønnfarge. Gaston, det har jeg ikke tenkt på, men det er muligens 15-tommer... Kommer Mangels i det hele tatt i 14¨? Dette må jeg sjekke ut med klart hode imorgen  [/quote Lekker bil! Ser ut som Sumatra grønn synes jeg, men vanskelig og se
|
|
|
Loggført
|
 Dare to be different. "Aeris tepesco plebis plaustrum"
|
|
|
EspenX
Supermedlem

Praise the raised
|
 |
« Svar #173 på: januar 17, 2009, 10:32:07 am » |
|
Stekt ørret, et par pils og en whiskey eller to var nok til å slå oss ut i går kveld. Men etter en god natts søvn blir vi nå servert en skikkelig bacon-frokost, så setter vi nesa sørover igjen 
|
|
|
Loggført
|
1969 Militær-buss 
|
|
|
|
Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #175 på: januar 17, 2009, 11:46:11 am » |
|
Vi er på gang igjen. Full tank og edru sjåfør. Jan slår ihjel tiden med kryssordløsning bak i loungen. Han påstår å aldri ha klart lørdagskryssordet tidligere, så vi framme i cockpit forsøker å bistå etter beste evne... Føret er gnistrende med delvis bar vei og en liten solskive over horisonten i sør lyser opp morratrynene.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Seven
Supermedlem

|
 |
« Svar #176 på: januar 17, 2009, 12:18:32 pm » |
|
Kjør på ! De siste 24 timer har det vært ca. 500 visninger på denne tråden (nå 3838) - så det er ikke tvil om at dette er populært ! Skulle jo hatt web-cam ! !
God tur videre
|
|
|
Loggført
|
Shift Happens !
|
|
|
Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #177 på: januar 17, 2009, 13:03:30 pm » |
|
Da er Nordland et tilbakelagt kapittel og vi har kommet oss over i Trøndelag og Namskogan. Knappe 30 mil til Trondheim. Kryssordet begynner å nærme seg fullført, bare noen uforståelige ord på 40-50 bokstaver som gjenstår. Tenkte å ta en liten videosnutt på mobilen, men det rister ganske drøyt og vi er mer i luften enn på isen. At Croc Done Deal klarer å skrive noe som helst i det kryssordet er oss en gåte.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #178 på: januar 17, 2009, 13:10:01 pm » |
|
Har vært et par nestenulykker i cockpit på morran. Fare for frostskader i måneregion har ført til at X har dratt hetta over hodet samtidig som han strekker kalde ledd. Jan har gjentatte ganger hatt nærkontakt med en forstilling som ligger på tvers bak i loungen og forstyrre kryssordløsningen.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
Boerge
Seniormedlem

|
 |
« Svar #179 på: januar 17, 2009, 13:40:14 pm » |
|
En liten kaffestopp for å løsne spylerdyser og peile olje. Motoren har ikke brukt en dråpe så langt. Kuriost nok passerte vi nettopp avkjøringen til Børgefjell.
|
|
|
Loggført
|
Cowboys from Hell 
|
|
|
|