blytilsetning heller ikke ?

(1/3) > >>

Hiandblue:
Har en 1963 356 pompe motor som har gått 78 timme

kan jeg bruke vanlig 95 blyfri eller må jeg bruke blytilseting på den??

bensinen som hvar på den var nok blybensin men den var nok litt gammel

T2man:
Jeg svarer ja eller ja, det vil si 95 blyfri bensin+blytilsetning, men dette er det sikkert mange meninger om.
Har snakket med de som har brent seg, eller rettere sagt brent ventilene ved å kjøre mye og hardt uten blytilsetning,
så jeg velger absolutt å bruke det.
Har blitt fortalt at det ikke er nødvendig å bruke det på motorer fra 1971 og nyere, men er litt usikker...

KFS:
ville helt klart brukt bly erstattning

mange mener att gamle motorer er blitt ''imprengnert'' men med din motor med så få timer , neppe noen impregnering !!

vw motorer etter 71 er bygd for blyfi bensin

hvis du ønsker høyere oktan selger vi Castrol Valvemaster plus   bly rstatning som også øker oktan tallet fra 95 til 97   :)   

vi bruker et på endel biler med litt for mye tennings bank+etter tenning

http://www.unneberg-bil.no/castrol.php

Pan:
Dette med "impregnering" er en myte - det går ikke mange mila før ventilsetene eroderes.

Regner med at 356-motoren i likhet med VW-motoren har aluminiumstopper, og derfor også ventilseteinnsatser i annet, mer bestandig metall? Isåfall er den neppe like sårbar ovenfor problemer med blyfri som gamle motorer med topper i stål, men det lureste er nok å bruke blyerstatning. Er uansett ingen katalysator eller noe slikt på denne som kan ta skade av det.

Lundby:
Koster jo 30,- for en flaske til 80 L,så da er det like greit og kaste det på  ;)

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side