Holmen
|
 |
« på: november 27, 2008, 12:09:38 pm » |
|
Har handlet inn disse rustfrie støtstangrørene til min motor. Nå viser det seg at når jeg får frest ut av toppen 1.4 mm vil rørene bli for lange.
Finnes der kortere rør i STD utforming eller må jeg gå for den fancy typen med fjær på?
(Har 8 stk nye rustfrie støtstangrør til salgs)
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #1 på: november 27, 2008, 14:32:51 pm » |
|
Er de til Type 1 motor? De skal strekkes ut til xxx mm. og komprimeres når toppene trekkes til. Har ikke hørt at rørene kan være for lange.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #2 på: november 27, 2008, 15:36:53 pm » |
|
Det er bare å kappe dem opp og sveise dem sammen... eller så kan du bruke Everleak's
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #3 på: november 27, 2008, 15:54:50 pm » |
|
Mye jobb for lite? Husker ikke hvilke vipper du har, men jeg med 1,4:1 vipper skal bruke disse. Har ikke handlet dem enda, men snart. http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=123
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblund
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: Orkanger Sør-Trøndelag
Alt kan modifiseres UGGUR CUSTOM
|
 |
« Svar #4 på: november 27, 2008, 18:24:43 pm » |
|
Rart. Mine topper er frest ned 2,7 mm og de går med std støtstangrør og rørene er heller ikke helt sammenklemt enda.
|
|
|
Loggført
|
1960 T1 Endeslakk ka e det?? 1979 Singelhyttpickisen Tømmerbilen TVWK Uggur Custom Talatut:93286715
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #5 på: november 27, 2008, 21:25:58 pm » |
|
Steve Tims toppen.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #6 på: november 27, 2008, 21:26:27 pm » |
|
Blokken
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #7 på: november 27, 2008, 21:27:19 pm » |
|
Støtstangrørene er 19.2 cm lange fra flens til flens.
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #8 på: november 27, 2008, 21:28:59 pm » |
|
Når jeg setter disse i blokken UTEN pakninger på klarer jeg ikke å få toppen helt inntil sylindrene.
Det er en 87 mm Mahlesats som brukes. Denne har STD lengde og toppene har 52cc kammer. Toppene skal i tillegg planes 1.4mm, noe som gjør problemet enda større.
|
|
« Siste redigering: november 27, 2008, 21:31:31 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #9 på: november 27, 2008, 21:55:55 pm » |
|
Rørene skal komprimeres når du strammer til toppen med moment. Toppen skal ikke skli på plass til anlegg når støtstangrørene er riktig strukket ut før montering.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #10 på: november 27, 2008, 21:59:55 pm » |
|
Rørene skal komprimeres når du strammer til toppen med moment. Toppen skal ikke skli på plass til anlegg når støtstangrørene er riktig strukket ut før montering.
Helt korrekt. Med andre ord, behold dem - de passer.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #11 på: november 27, 2008, 22:03:34 pm » |
|
Mine er ikke strukket noe som helst og er da 3-4 mm for lange. Vil disse foldene komprimeres enda mer når jeg drar til toppene?
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #12 på: november 27, 2008, 22:06:56 pm » |
|
Takke meg til T-4 motorer. Det er de jeg kan..... Mye bedre patent på støtstangrørene 
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #13 på: desember 03, 2008, 14:06:04 pm » |
|
Ingen som vil uttale seg?
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #14 på: desember 03, 2008, 14:34:12 pm » |
|
Sett dem i pressa så ser du om du kan få dem til å passe... ganske sort/hvit problemstilling
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Torgeir
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 768
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #15 på: desember 03, 2008, 15:02:01 pm » |
|
RK.... har god erfaring med disse her: http://www.vwparts.net/JCTUBES.htmlKjøp disse å spar deg for mer plage med de der...
|
|
|
Loggført
|
Åffer dådå? Åffer senkar dom på restoviset?
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #16 på: desember 03, 2008, 15:28:04 pm » |
|
Foldene i støtstangrørene komprimeres ytterligere og sikrer god press på pakningene. Delte rør med fjær og o-ringer er bare for reparasjon. (Du slipper å ta av toppen) Du introduserer et lekkasjepunkt ekstra når du bruker delte rør. Jeg vil anbefale å bruke originale rør, eller ettermarked repro som stikker lenger inn i blokka. (Skal hindre olje i å slynges ut mot toppene når du svinger)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|