Hva slags verktøy trengs til en T1?
Eide:
Sitat fra: empiboy på januar 09, 2008, 09:31:31 am
Så har det seg også sånn at selv om man har sveiseapparat og kan sveise så betyr ikke det nødvendigvis at man kan sveise rust. Man trenger også erfaring med bearbeiding av plater. Personlig mener jeg at rustsveising er 15-20% sveis og resten platearbeide. Sveise delen er den enkle mens plate delen kan være vanskelig. Nå finnes det riktig nok mye ferdig plate å få kjøpt til boble, men kvaliteten på disse er variabel. Her er det bare trening og erfaring som gjelder.
Jepp
Det er heilt rett :) Ein skal klare å forme bitene slik at det ikkje ser ut at det har vore gjort nåke der :)
Skal du sveise sjøl kan tvinger og ei falsetang vera eit greit hjelpemiddel då både med hull for punktsveis og til å false kant :)
Men det er vidare masse vertøy som trengs for å gjera arbeidet enklare og lettere.Det kjem undervegs :)
Lasse:
Varm kjeledress kan være greit å ha - helårsmekking...hehe
Tistlo:
Sitat fra: Eide på januar 09, 2008, 08:11:52 am
Eit tips er at du kan sjå "boble krise" som går på discovery.Det er ein serie om boble restaurering.Der kan du finne tips om vertøy.
Kortid går denne serien?? Høyrest veldig kjekk ut:)
Eide:
Sitat fra: Tistlo på januar 09, 2008, 19:44:41 pm
Sitat fra: Eide på januar 09, 2008, 08:11:52 am
Eit tips er at du kan sjå "boble krise" som går på discovery.Det er ein serie om boble restaurering.Der kan du finne tips om vertøy.
Kortid går denne serien?? Høyrest veldig kjekk ut:)
Den har gått på lørdager.Viss ikkje ligge den sikkert på nettet ;D
Fisk1:
Hjertelig takk, her var det mye bra tips. :)
Skal se hva budsjettet kan akkomodere, har lyst på kompressor osv.
Sveise kan jeg ikke, men har venner som kan lære meg det. Hehe...
Får se hva det blir til!
Takk så langt iallefall!
Navigering
[0] Oversikt
[#] Neste side
[*] Forrige side