Vet det er et slags retur-omløp-system på G60´en, men det jeg siktet til var en ventil som jeg byttet ut da den ble trimmet som satt ved gass-spjeldet(mener denne heter idle-valve). Når det gjelder G-laderen, så finner du nok mer driftsikre og effektive ladere, men jeg prøvde en Golf G60 som var konvertert til turbo, og det ble rett og slett en skuffelse spør du meg.... Smatidig vet jeg det var noen som satte på kompressor fra Roots, og den fungerte bra. Om den ga så mye mer effekt vet jeg ikke, men den var nok mer holdbar.
Jeg fikk tunet g-laderen min til G72 lader som var navnet den gang (senere kallt RS-lader) samt dobbel-reim. Dette var ikke veldig vanlige greier i 96/97 , men 3-4 år senere drev Christian Aas (Drammen) med dette i stor stil. Jeg vet ihvertfall hvordan lyden av en G-lader som blir sprengt er ...

(Dette var i en annen bil..)
Det er denne reima som driver de to halvdelene i G-laderen som ofte er grunnen til at dem ryker + noen elendige "sportluft-filtere" som slipper i gjennom for mye fint støv som igjen blander seg med tettemassen inne i G-laderen og gjør den til slipepasta. Disse "åpne" luftfilterne er ikke tingen med G-lader. Jeg kjørte med KN innsatsfilter innsauset i luftfilterolje, og det funka fint det.