mai 04, 2025, 19:44:00 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: korting av styrestag  (Lest 1406 ganger)
Martin
Supermedlem

Vis profil

« på: desember 13, 2008, 17:07:22 pm »

hvor mye må man korte inn styrestagene når man skal smalne inn forstillinga? han her har kortet inn sitt 2,5 cm på hvert av styrestagene om jeg har fårstått det riktig Glad på en 3" korta forstilling.

http://www.meanbugs.com/punbb/upload/viewtopic.php?id=2077
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: desember 13, 2008, 18:58:25 pm »

hvis u vil ha hjula til å peke rett frem, må du korte staga like mye som forstillinga...
Loggført
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: desember 13, 2008, 19:07:35 pm »

Det er ikke nødvendigvis riktig. Jeg har 2" kortet forstilling, og har ikke kortet styrestagene.
Hjulene peker dit de skal, det var bare mye å justere på på endeleddene ift. orginal bredde.
Loggført
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #3 på: desember 13, 2008, 20:15:43 pm »

hvis u vil ha hjula til å peke rett frem, må du korte staga like mye som forstillinga...

Det svaret var veldig teoretisk... og man skulle tro det var riktig.  Øyerulling

Men slik er det dessverre i praksis..

På type 2 flytter man gjerne styrestagene til undersiden av spindelen. Samtidig som sporvidden endres ved flipping av spindlene. Og på ingen torsjonsforstillinger går styrestag og stamme parallelt. Nye senkespindler har heller ikke samme spec på styrearm som orginal vw spindel. Alt er med på å avgjøre hvor mye man må ta av. Men alt i alt korter jeg alltid inn stagene ca 70% av stammen. Og det ser ut til å funke hver gang. Kapper man for mye blir det litt farlig. Da det blir igjen lite gjenger med hold.

Men mitt råd. Gjør dette til slutt. Så kan du måle deg frem til det som er perfekt i ditt tilfelle. Det er ikke alltid en annens fasit er det beste for deg.
Loggført

Martin
Supermedlem

Vis profil

« Svar #4 på: desember 13, 2008, 21:13:39 pm »

da korter jeg staga etter at forstillinga er helt ferdig, å montert på bilen  Blunker  får han i meanbugs hadde jo korta 2.5cm på en 3" korta forstilling.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!