BERGER
|
 |
« på: desember 21, 2008, 21:52:52 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #1 på: desember 21, 2008, 21:59:27 pm » |
|
Ser morsom ut den der!
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #2 på: desember 21, 2008, 22:25:44 pm » |
|
Kjøpte UltraVW i dag og så annonse, hadde tenkt og legge ut samme spørsmål. Ser bra ut, men hvordan den er på bil og i bruk vet jeg ikke. Noen som har en formening? Burde vel kunne la seg gjøre å bytte ut dempere med luft?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #3 på: desember 21, 2008, 22:33:27 pm » |
|
Arild, kan ikke bytte demperene med luft, må være enten olje eller gass.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #4 på: desember 21, 2008, 22:36:34 pm » |
|
Settene med luftfjæring erstatter ikke demper'ne altså?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
ola
Seniormedlem
   
Innlegg: 282
Bosted: Stavanger
|
 |
« Svar #5 på: desember 21, 2008, 23:34:21 pm » |
|
Jeg er litt spent på hvordan de senkesettene som samtidig konverterer til coilover fungerer. De har jo ikke akkurat valgt å overøse potensielle kunder med informasjon 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #6 på: desember 22, 2008, 09:34:45 am » |
|
Noen som vet hvor mye dette veier? Finner ingen info på hjemmesiden deres.
Mvh Kalle
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #7 på: desember 22, 2008, 11:00:00 am » |
|
Settene med luftfjæring erstatter ikke demper'ne altså?
Joda, de gjør vanligvis det...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #8 på: desember 22, 2008, 11:02:14 am » |
|
Jeg er litt spent på hvordan de senkesettene som samtidig konverterer til coilover fungerer. De har jo ikke akkurat valgt å overøse potensielle kunder med informasjon  Enkelt, du tar ut torsjonsfjærene og setter inn en stang som holder bærearmene inne. Denne stangen sitter ikke fast på midten, så det er ingenting som holder bilen oppe bortsett fra coiloverne som sitter på original demperplass.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
V-111
Medlem
  
Innlegg: 123
Bosted: Grong
|
 |
« Svar #9 på: desember 22, 2008, 12:59:11 pm » |
|
Forrige gang dette ble diskutert ble det vel utrykkt en del sunn skepsis over hvor lurt det er å la dempertårnene bære bilen.
Tro hva myndighetene sier om du blir stoppet med den double-wishbone-saken ute i trafikken... Farlig er den sikkert ikke...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #10 på: desember 22, 2008, 13:33:08 pm » |
|
Er fullt mulig å gjøre om denne til luft. Tricket er å finne shockwaves med riktig lengde. Shockwaves er de samme som de man ser på bildet, altså demper med fjær. Men istedet for fjær er det en belg. Jeg har sett på samme forstilling selv. Prinsippet er jo det samme som luftdemperne som vanligvis benyttes på T-1 foran, men de blir altså for lange til denne forstillinga. Dessuten er "handling" MYE bedre med shockwaves.... Showckwaves tåler også MYE mer belastning og er derfor mye brukt på Rod'er med luft.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #11 på: desember 22, 2008, 15:27:44 pm » |
|
Enkelt, du tar ut torsjonsfjærene og setter inn en stang som holder bærearmene inne. Denne stangen sitter ikke fast på midten, så det er ingenting som holder bilen oppe bortsett fra coiloverne som sitter på original demperplass.
Blir vel ikke mye "uavhengig" fjæring foran da? Da han man bindt begge bærearmene sammen med et stivt stag/rør
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #12 på: desember 22, 2008, 15:39:22 pm » |
|
Enkelt, du tar ut torsjonsfjærene og setter inn en stang som holder bærearmene inne. Denne stangen sitter ikke fast på midten, så det er ingenting som holder bilen oppe bortsett fra coiloverne som sitter på original demperplass.
Blir vel ikke mye "uavhengig" fjæring foran da? Da han man bindt begge bærearmene sammen med et stivt stag/rør Jeg har egne lager ute ved hver bærearm som gjør at den blir uavhengig, men hvis man bare sette inn en stang, eller bare løsner torsjonensopplagringen på midten så blir den IKKE uavhengig. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
    
Innlegg: 1863
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
 |
« Svar #13 på: desember 23, 2008, 08:08:32 am » |
|
Nei den blir ikke uavhengig slik som man vil ha hvis man skal ha "air-ride" som kan heve ene framhjulet opp i lufta, men det blir uavhengig nok til vanlgi kjøring, torsjonsfjærene vil da fungere som en krengningshemmer og det er det ikke noe i veien for at den skal gjøre, og blir bilen for stiv ja da er det bare å hive den ekstra krengningshemmeren som VW satt på for å gjøre jobben.
Og om fjærtårna vil gjøre jobben... tja de vil gjøre den men det kommer til å flekse litt, og so what om du bøyer en puma i testen, det er jo ikke akkurat som om du blir konkurs av en ødelagt puma.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #14 på: desember 23, 2008, 10:16:56 am » |
|
Gutter, jeg forøkte bare å beskrive Red9 kittet på en enkel måte... jeg pisker meg selv for å ikke ha nevnt lagrene ute ved bærearmene...
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #15 på: desember 26, 2008, 17:37:27 pm » |
|
Jeg har latt mine torsjons fjærer stå i ,på full senk.Bilen blir nok litt stivere når den nærmer seg bunnen,og det passer utrolig bra,kan ikke sammenlignes med vanlig senk!!! Kjøpte mine coilovers på Unneberg og er kjempefornøyd,flere har testet bilen og det er som å kjøre en senket Golf. 
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #16 på: desember 26, 2008, 17:47:24 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|