mai 05, 2025, 22:25:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: smalne linkpin, uten å modde karosseri  (Lest 1280 ganger)
nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« på: februar 21, 2009, 17:09:13 pm »

lurer litt på dette, da jeg har sett på , og vurderer sterkt å smalne ca 15cm totalt.
vil ha støtdempere, vil heller ikke modifisere på orginale karosseriet .
 tips/triks for demperfester, type dempere osv ønskes
p.s.. må vel evt smalne 18 cm hvis jeg bruker senkespindler i tilegg
mvh en forvirret sjel  Tvilende
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann

Vis profil
« Svar #1 på: februar 21, 2009, 17:34:52 pm »

15cm krever 6" smalnet forstilling og 18 krever 7" Dette er jo ganske mykje vist du ikkje skal røre karosseriet... men eg går ut ifrå att du har sett på denne: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,6615.0.html Den er 5" korta og går uten å modde karossen!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr. Empiboy
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: februar 21, 2009, 22:30:42 pm »

6" eller mere er MYE. Vet ikke om 6" uten å "kødde" med karoseriet er så lett. Alternativet er jo å korte så mye at dempertårna havner der tanken egentlig skal være å da heller bygge eller sette inn en annen tank. Men jeg må bare spørre om hva slgs felger du skal ha på som krever en slik brutal innkorting? 20x10" bling-bling felger eller?Hæ? Blunker Gliser Øyerulling Hæ....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
nobrakes
Supermedlem

Vis profil
« Svar #3 på: februar 21, 2009, 23:11:29 pm »

6" eller mere er MYE. Vet ikke om 6" uten å "kødde" med karoseriet er så lett. Alternativet er jo å korte så mye at dempertårna havner der tanken egentlig skal være å da heller bygge eller sette inn en annen tank. Men jeg må bare spørre om hva slgs felger du skal ha på som krever en slik brutal innkorting? 20x10" bling-bling felger eller?Hæ? Blunker Gliser Øyerulling Hæ....
ikke noe voldsomme felger... var bare nedi verkstedet med tommestokk.. felga bygger 7,5 cm mer pr side , i forhold til orginale felger, + at det sikkert blir senkespindler i tillegg , ble da litt tankefull, angående plassering av demperne, og synes det så kurrant ut med å få de innafor innerskjermen, ser ut til at det går i forhold til orginal splittank.. men,, har ikke mye peiling på dette emnet, så regnet med at kompetansen her kunne hjelpe meg endel med dette  Glad(baktanken med felger er å bredde et sett med orginale 16" , en god del utover på alle 4 hjula.. )
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Rocket-Racing
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: februar 22, 2009, 00:01:31 am »

"Ikke noe voldsomme felger".. Vel.. Cal Parts felgene du har er såvidt meg bekjent den felgen som bygger mest utover av alt du kan bolte på en 5-bolt trommel.. Ihvertfall av felger med normal bredde.
Det kreves en del korting for å få disse til å passe på en boble.
"Tussi" her på forumet har slike felger som sitter som et skudd på sin '58. Jeg ville sjekket med henne (eller "Baboon") hvor mye forstillingen på denne er kortet osv. Lettere enn å prøve og feile selv  Blunker

* Tussi58.jpg (238.87 KB, 640x480 - vist 158 ganger.)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
JS
Supermedlem

Vis profil
« Svar #5 på: februar 22, 2009, 00:10:52 am »

Denne har støtdempere boltet i ramma til bensintanken. Og orginal tank. One of my favourites!
Loggført
Pål
Supermedlem

Vestfold

Vis profil
« Svar #6 på: februar 22, 2009, 00:18:20 am »

Jeg har også gått å tenkt litt på å smale en forstilling slik at støtdemperne kommer på innsiden av innerskjermene. Og evt modde bensintanken for å lage plass til demperne. Men å bolte de i ramma til tanken var ingen dum ide.

Vil tro det er nærmere 10cm smaling på hver siden på den bilden som har den løsningen?
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!