mai 03, 2025, 12:34:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Vakum-underskudd..  (Lest 1338 ganger)
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« på: august 26, 2010, 18:27:33 pm »

På gjerrigknark prosjektet i bobla, virker det som om jeg går "tom" for vakum.
Dette er ett type4/411E oppsett med 4 spjeld. Vakum uttak fra alle spjeld, som går sløyfe og over på en T-skjøt før vakum-klokka.
Dette fører til at vakum-klokka ikke fungerer som den skal.
Noen som har tips om hvordan man kan "spare" opp vakum?
Ser for meg en slik plastikk-ball som er på f.eks golf.
 
« Siste redigering: august 26, 2010, 23:50:22 pm av H-MEK » Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #1 på: august 26, 2010, 23:10:52 pm »

Ingen forslag?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: august 26, 2010, 23:12:04 pm »

map sensor i sprut?
er det på tomgang du har lite vacum??

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #3 på: august 27, 2010, 02:44:15 am »

Prøv å lage et slags utjevings/plenumskammer for alle vakum slangene, for å minske pulsingen inn i vakum klokka. Denne vakumklokka/mapsensoren er ganske treg ( og konstruert for over 40 år siden) det pleier å hjelpe. Evt. sett i en annen kamaksel  Rekker tunge

Loggført
Lynet
Seniormedlem
****
Innlegg: 308
Bosted: Drammen



Vis profil
« Svar #4 på: august 27, 2010, 22:33:35 pm »

Interessant formulering, å gå tom for vakuum er et fysisk paradoks.

Jeg har laget et kammer av DN25 rør ca. 50cm langt som alle 4 slanger er koblet til. Fra midt på dette kammeret går tilkobling til tenning. Veldig stabilt undertrykk nå.

Men jeg så ved tuning av motoren noe pulsing på den ene siden, var ett av spjeldene som ikke var riktig sentrert og dermed ble det ikke skikkelig undertrykk derfra. Kanskje en ting å sjekke.
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 28, 2010, 00:24:57 am »

også vil du ikke lagre noe vacum. da blir det noe feil respons i motoren

greit til bremseservo , men ikke til sprut.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!