Vakumfordeler.. ledning+kobling

(1/2) > >>

Varj:
Har nå en orginal fordeler med vakumklokke på handa,
men den er ledningsløs, så hvilke type ledning blir best å bruke
på denne og hva slags type kobling på enden må til for
å få den... koblet til?

Må vite hva jeg skal se etter når jeg stikker innom Tess.

Rocket-Racing:
Som jeg skrev i den andre posten så er det ikke helt plug and play siden du har fordeler til 30hk beregnet på rør med skrukobling og nyere motor beregnet på slange som tres på en stuss.
Jeg ville brukt rør skrudd i vakumklokka og en liten slangebit mellom røret og forgasseren.
Røret med kobling tror jeg nok et verksted som lager bremserør kan lage for deg hvis du ikke finner et originalt. Tviler på at tess kan hjelpe, men det er jo verdt et forsøk.
Jeg har nok det du trenger, men det er noen mil unna da...

Varj:
Ikke lange gåturen det.
Men denne fordeleren var beregnet til -60 modell motorene,
så det er veldig uheldig om det skjedde noe bytte
fra 60-61.

"Bosch VJUR4BR8
Volkswagen Type 1 36HP 1954-1960"

Om det er rør som må brukes, så vet jeg kanskje hvor
man kan lete. Men er det noen bilder på lur av dette?

Har også en orginalfordeler i god stand fra donormotoren,
så kan sammenligne.

Rocket-Racing:
Ingen tvil om at det var et skille mellom 60 og 61.. Det er ikke bare forskjell på hk, men motorene er totalt forskjellige. Har ikke samme sylindervolum heller selv om begge er ca 1200. Fint lite deler som er like. Men du kan sikkert bruke fordeleren allikevel. Her er et bile av en 30 hk med rør til vakum http://www.thesamba.com/vw/forum/album_page.php?pic_id=399726

Rocket-Racing:
Skrev litt utydelig her.. Det er rør på de nyere motorene også, men ikke skrudd. Det er et tynnere rør med en liten slangebit mellom røret og stussene på vakumklokka og forgasseren.. Du finner nok på noe.. Men siden du kjøpte overhalt fordeler var det litt dumt du ikke kjøpte til 34 hk motor da (lett å være etterpåklok  ;) )
Vær også obs på at det vi kaller 30 hk motor omtales som 36 hp i USA, og 34 hk som 40 hp. Skal ikke være lett...

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side