Morn, da skal jeg prøve å fortsette på det jeg ikke kan, nemlig å bygge boble

har hatt bobla i 3-4år nå å gjort litt innimellom men det har stort sett endt opp i bare klabb så nå skal den ribbes helt ned, motor skal bygges ny på økonomivis (aka bruke deler jeg alt har liggende å kun kjøpe det mest nødvendige)
bobla er en 74-75 mod (to vognkort som er uenige så må vel ta meg en telefon til BT) som jeg hentet i rendalen i sånn grei nok stand mtp rust da det kun er ett 3x5cm hull under batteriet.
historien til att det ble mye klabb var vel den att jeg fikk beskjed om att motoren lakk store mengder olje så da bestemte jeg meg for å prøve meg på overhaling av den, men etter att jeg hadde fått splitta blokka fant jeg ut att det kun var peilerøret som hadde en stor sprekk i seg

så jeg kjøpte en ny motor å kastet den inn å gjorde ikke noe mer med bobla på ett halvt år da jeg tenkte jeg skulle lakke den å begynte å pusse, men pussinga ble vanskelig å gjenomføre mens jeg var i militæret så det ble kasta på ett strøk med lakk fort å gærnt (dvs dårlig maskering så nå finnes det lakk på ruter å lister

i mellomtiden har det blitt bygd ett par vannkjølte biler

(golf 2 vr6, golf 1 16v turbo)
men nå er jeg litt lei de bilene å fikk lyst til å fikse bobla i sånn passe kjørbar stand så jeg kan få på skilt på den å cruise litt så da blir det sveising av det lille som er å en aktiv helg med pussing og lakksprøyta.
Delene som skal inn i motoren er.
AS41 blokk i grei stand, ikke noe slakk å tull når jeg demonterte den så da er den helt sikkert i grei nok stand (jaja, bare mas om linjeborring, hakke råd)
1600 sats
Engle W110 kam
Bugpack rettskårne kamdrev
enten 1,25:1 vipper eller STD vipper litt usikker på hva som er best når jeg har den kammen?
fuel er jeg ikke helt enig med meg selv om enda. hadde en liten plan om å sveise om orginalinnsugene for å montere dyser og kjøre megasquirt datasprut,
men jeg fant også igjen en "gulkork" gasser ifra volvo som jeg trykktetta for noen år siden og turboen ifra en golf 1 GTD (1,6 turbodiesel)
ene grenrøret jeg har liggende hadde sånn noenlunde lik flens som den turboen så da begynte ting å snurre oppi hodet mitt, så har drevet å lest litt på sliping av nåla i gassern og sånn å begynt såvidt å sveise adapter for innsuget, det blir ikke pent men kanskje det funker til ett vist punkt.

det var det jeg hadde akkurat nå, kom gjerne med innspill