mai 04, 2025, 21:10:17 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lurer på å bytte forgasser. Hva mener dere?  (Lest 2124 ganger)
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« på: januar 25, 2009, 20:11:10 pm »

Jeg har en 66 modell boble. Den fusker bitelitt.. Og chocken henger seg på "off" posisjon av og til på forgassseren.
Nå har jeg fått elektronisk tenning fra unneberg. Regner med at det meste av fuskinga forsvinner da.
Jeg mener motoren er sprek nok. Bobla er ingen fartsbil med originalt stuk under uansett... hehe..
Men er ute etter å ha en lettstarta bil som går fint på minst mulig drivstoff.. Hva slags forgasser/ forgassere bør jeg kjøpe?
Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #1 på: januar 25, 2009, 23:54:03 pm »

Åssen motor har du? 1200-1300-1500-1600 f.eks...

Kjekt å vite liksom... Rekker tunge
Loggført

Mvh
Reiel
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #2 på: januar 25, 2009, 23:59:09 pm »

Ja selvsagt. Er den originale 1300 som står der fortsatt:)
Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #3 på: januar 26, 2009, 00:10:13 am »

Hvis du ikke skal "trimme", så blir det aldri feil med original forgasser, da Blunker
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #4 på: januar 26, 2009, 00:29:00 am »

Kjøp deg et rep.sett og sett igang med å overhale den som sitter der. Antagelig det beste resultatet...
Sikkert mye dritt og møkk i gasser'n i tillegg til at akspumpemembram er treg og stiv...

Skift ut og sett på plass  Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
Terje79
Medlem
***
Innlegg: 142
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #5 på: januar 26, 2009, 12:03:22 pm »

Denne forgasseren overhalte jeg ifjor med rep-kit. Og den ble merkbart bedre. Men en eller annen "jupis" har forlenga sporet som er i "halvmånen" som justerer chocken. Med det resultat at den går for langt og henger seg fast.

Men uansett da. Original er best? Ikke bedre med 2 små forgassere? Eller noe mer moderne enkelgasser?
Loggført
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #6 på: januar 26, 2009, 12:17:00 pm »

Sjekk at den ikke trekker falsk luft ved spjellakselen (slark). Plastikkforingene kan skiftes ut til fordel for bronseforinger til en hundrings som disse
http://cgi.ebay.co.uk/vw-camper-beetle-solex-31-34pict-3-carb-repair-bushes_W0QQitemZ270335052598QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item270335052598&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1301|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318
Da først kan du justere forgasseren skikkelig.
Loggført
Gaston
Supermedlem
*****
Innlegg: 681
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #7 på: januar 26, 2009, 13:21:15 pm »

Den biten der tror jeg kan redde min forgasser!

Vet du om den passer eller om man får tak i sånn til solex 30 pict 1 også?
Prøvde å søke litt, men finner ikke ut av det.


Loggført

1957 Type 2
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 26, 2009, 17:30:35 pm »

Siste (forrige?) Volksworld, Matt Keene "How to", har det ikke her jeg er nå, sorry.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!