mai 05, 2025, 01:18:25 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
Oginale Ventilløftere til trimkam!
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Oginale Ventilløftere til trimkam! (Lest 1220 ganger)
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
Oginale Ventilløftere til trimkam!
«
på:
januar 26, 2009, 18:09:07 pm »
Her pratet med flere folk som har forsjellige meninger om ventilløftere!
noen sier att til type 1 så er nye orginale ventilløftere bedre en for exsempel lettere bugpack løftere!
mens noen sier att løftere beregnet til trimkam er best!
hva synes folk runt om kring hva som er best/mest slitesterkt??
Loggført
Vw 1302
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
.
«
Svar #1 på:
januar 27, 2009, 15:49:33 pm »
.
«
Siste redigering: februar 20, 2011, 04:08:47 am av Race-buggy
»
Loggført
Race-buggy.
black bullet-59 boble
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
Sv: Oginale Ventilløftere til trimkam!
«
Svar #2 på:
januar 27, 2009, 16:03:02 pm »
Det er to hensyn som må tilpasses
1) Hvor sterke ventilfjærer du har (desto tyngre deler, desto sterkere fjærer)
2) Overflatene på kam og løfter må være tilpasset hverandre for å oppnå korrekt slitemønster/forløp
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
Sv: Oginale Ventilløftere til trimkam!
«
Svar #3 på:
januar 27, 2009, 16:22:05 pm »
Hvis du har kam til 1:1.4 vipper så KAN du kjøre original løftere. Kammene som har alt løft innebygget i knoken krever større "hatt" på løfteren. Alt dette må selvfølgelig sjekkes ved sammensetting.
Det viktigste er at løfterne tar av fra knokene på kammen på noe tidspunkt. Mere enn nok fjærtrykk er viktig i så måte, ca 190 lbs i setet går med original kjipeste sort løfter i kombinasjon med syntet olje. Mer trykk i setet ville jeg ikke ha brukt... men det holder for 48mm ventiler på 9000rpm i hvertfall.
Loggført
Speed is no substitute for direction
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
Sv: Oginale Ventilløftere til trimkam!
«
Svar #4 på:
januar 27, 2009, 20:48:45 pm »
9000rmp er vell bra nok for dem fleste vil jeg tro
Loggført
Vw 1302
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...