mai 05, 2025, 01:18:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oginale Ventilløftere til trimkam!  (Lest 1220 ganger)
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« på: januar 26, 2009, 18:09:07 pm »

Her pratet med flere folk som har forsjellige meninger om ventilløftere!
noen sier att til type 1 så er nye orginale ventilløftere bedre en for exsempel lettere bugpack løftere!
mens noen sier att løftere beregnet til trimkam er best!
hva synes folk runt om kring hva som er best/mest slitesterkt??
Loggført

Vw 1302
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: januar 27, 2009, 15:49:33 pm »

.
« Siste redigering: februar 20, 2011, 04:08:47 am av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: januar 27, 2009, 16:03:02 pm »

Det er to hensyn som må tilpasses

1) Hvor sterke ventilfjærer du har (desto tyngre deler, desto sterkere fjærer)
2) Overflatene på kam og løfter må være tilpasset hverandre for å oppnå korrekt slitemønster/forløp
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: januar 27, 2009, 16:22:05 pm »

Hvis du har kam til 1:1.4 vipper så KAN du kjøre original løftere. Kammene som har alt løft innebygget i knoken krever større "hatt" på løfteren. Alt dette må selvfølgelig sjekkes ved sammensetting.

Det viktigste er at løfterne tar av fra knokene på kammen på noe tidspunkt. Mere enn nok fjærtrykk er viktig i så måte, ca 190 lbs i setet går med original kjipeste sort løfter i kombinasjon med syntet olje. Mer trykk i setet ville jeg ikke ha brukt... men det holder for 48mm ventiler på 9000rpm i hvertfall. 
Loggført

Speed is no substitute for direction
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #4 på: januar 27, 2009, 20:48:45 pm »

9000rmp er vell bra nok for dem fleste vil jeg tro Glad
Loggført

Vw 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!