mai 05, 2025, 22:24:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Justering av vippearmer  (Lest 1864 ganger)
ecmar
Seniormedlem

Vis profil
« på: januar 31, 2009, 16:07:26 pm »

Har skaffet meg 1,25:1 vippearmer og lurer på hvordan man justerer disse rett.. Monteringen er jo såre enkel, men er det mye hokuspokus for å få justeringen rett?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N

Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 31, 2009, 23:42:18 pm »

Har skaffet meg 1,25:1 vippearmer og lurer på hvordan man justerer disse rett.. Monteringen er jo såre enkel, men er det mye hokuspokus for å få justeringen rett?

Standard kam eller original?
Loggført

Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N

Vis profil WWW
« Svar #2 på: februar 01, 2009, 02:45:54 am »

Standard eller trim-kam skulle det være....
Loggført

ecmar
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #3 på: februar 01, 2009, 15:30:22 pm »

standard kam.. Men som jeg har skjønt i ettertid så må jeg vel ha nye "pushrods"?
Loggført
Jon T
Supermedlem

Vis profil
« Svar #4 på: februar 01, 2009, 18:57:40 pm »

standard kam.. Men som jeg har skjønt i ettertid så må jeg vel ha nye "pushrods"?

Ikke nødvendigvis, jeg har også kjøpt 1.25 vippestell men har ikke kommet så langt i motor prosjektet mitt at disse skal installeres.
Det kommer litt an på hvilket vippestell du har kjøpt: på noen må du ha justerbare(cut-to-length) støtstenger mens andre sett kommer med shims(skiver) til å sette under feste til vippestellet i toppene.
Så hvilken type har du kjøpt?
Loggført
ecmar
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #5 på: februar 01, 2009, 19:01:49 pm »

dette settet har jeg kjøpt: https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-21-2162
Boltene som fulgte med er noe lengre enn de originale som sto i toppen. Har det noe og si om jeg trenger andre støtstenger eller skal de bare shimses opp da?
Loggført
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N

Vis profil WWW
« Svar #6 på: februar 01, 2009, 21:59:28 pm »

Du må sjekke geometrien på vippearmene dine. Jeg har fått dette forklart 2 ganger, men husker ikke 100%,
så vil ikke prøve å forklare, ifall det er feil.
Loggført

Jon T
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: februar 02, 2009, 17:16:55 pm »

dette settet har jeg kjøpt: https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-21-2162
Boltene som fulgte med er noe lengre enn de originale som sto i toppen. Har det noe og si om jeg trenger andre støtstenger eller skal de bare shimses opp da?
Les det med liten skrift i cip1-linken:
"Special note: When using any high-ratio rocker arms, stock length push rods will not work. You will need to purchase a set of CUT-TO-LENGTH heavy-duty push rods. The length required for any engine is impossible to know until you test assemble your long block and calculate the length required to achieve the correct rocker geometry based on your engine combination. "
Loggført
ecmar
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #8 på: februar 02, 2009, 23:08:57 pm »

La merke til det.. Skal bestille nye "cut-to-length" støtstenger. Så d blir nok brombrom til sommer..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!