Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« på: januar 31, 2009, 23:37:31 pm » |
|
Driver å ser litt på forgasseren her.. 34pict forgasser til 1600.. Lurer da litt på hvordan den skal være når den er "kald" med tanke på choken. Legger ved bilde, og lurer på hvordan stilling som er riktig, når kald. Håper dett ble forståelig  mvh Bjørn
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #1 på: januar 31, 2009, 23:40:47 pm » |
|
Den skal ikke sålangt som på første bilde, det er ikke meningen, såvidt meg kjent Det er kun de "trappetrinnene" som skal benyttes
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #2 på: januar 31, 2009, 23:43:18 pm » |
|
Den skal ikke sålangt som på første bilde, det er ikke meningen, såvidt meg kjent Det er kun de "trappetrinnene" som skal benyttes
Oki =) Så den skal stå på første trinnet når kald  og så hopper den nedover når spiralfjøra varmes 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Einic
Supermedlem
    
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
 |
« Svar #3 på: februar 01, 2009, 16:05:21 pm » |
|
Det er et merke på bimetallokket som skal stå ved tilsvarende merke på forgasserhuset. Dette er grunninnstilling, prøv å regulere litt etter "gefuhl". Grunninnstilling fungerer i de fleste tilfeller. Det er bare elektrisk element som tar choken av, så sjekk at denne fumgerer. Skal gå helt av etter noen minutter. (Avhengig av lufttemp.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #4 på: februar 01, 2009, 18:01:54 pm » |
|
Takker for svar =) Lite spørsmål til, angående innstillinger.. På bilde: skrue nr 2. skal skrus helt inn, og 2-3 omdreininger ut igjen. Men nr 1 ? 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #5 på: februar 01, 2009, 18:35:53 pm » |
|
Tror jeg fant det  1-1.5 omd ut . Vi prøver og ser 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #6 på: februar 01, 2009, 18:40:12 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #7 på: februar 01, 2009, 19:05:21 pm » |
|
Jeg mener at jeg tok 3 omdreininger..
Her er det en oppskrift på 34 pict-3 gasser
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Bj?rn
Supermedlem
    
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum
- 1303 -
|
 |
« Svar #8 på: februar 01, 2009, 19:46:03 pm » |
|
Jeg mener at jeg tok 3 omdreininger..
Her er det en oppskrift på 34 pict-3 gasser
Der ja  Hadde den, men manglet bildet, og husket ikke hva som var CO2 skrue osv  Men har fått satt på plass gasseren og justert litt. Den gikk ivartfall bedre når den var kald! (Bank i bordet) Så fikk justert litt, og syns den hørtes litt sprekere ut på litt høyt turtall. Så skal ut og testkjøre etterpå  Blir vel litt mer justering utover tenker jeg 
|
|
|
Loggført
|
Keep it cool, keep it oldschool!
|
|
|
Pan
Supermedlem
    
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #9 på: februar 01, 2009, 22:14:59 pm » |
|
Den skal ikke sålangt som på første bilde, det er ikke meningen, såvidt meg kjent Det er kun de "trappetrinnene" som skal benyttes
Såvidt jeg vet, skal den så langt som på bildet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JFP
Supermedlem
    
Innlegg: 967
Bosted: Bærum
|
 |
« Svar #10 på: februar 02, 2009, 10:48:34 am » |
|
Solex 34 PICT 3 og tomgangsjustering er teknikkens seier over mennesket! Min erfaring er at det er lett å stille blandingen for mager. Det er viktig å skru inn Air Correction Valve (CO2-skruen, den minste) slik at tomgangen dropper litt 20-50 RPM, ellers får den for mye luft. Fra http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/jetting.htm: "Air Corrector Jet: The air jet jets AIR, not fuel! So, if you want to lean it out, you go BIGGER on the air jet, and smaller on the air jet if you want to richen it up!"Ellers er denne grei å lese: http://www.vw-resource.com/34pict3.html#carb
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|