mai 05, 2025, 22:03:00 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Bytte tilbake til korte aksler, howto.....
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Bytte tilbake til korte aksler, howto..... (Lest 1108 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
Bytte tilbake til korte aksler, howto.....
«
på:
februar 05, 2009, 12:19:15 pm »
Min T-1776 er en 1961 modell og har 68 modell 1300 kasse og lange aksler montert.
Bilen er senket bak, ganske mye.
Vurderer et helt annet oppsett på felger, Fuchs 16"x7" eller 17" "radar" er noe jeg tenker på.
1) Vil f.eks 16x7 fuchs passe bak uten at jeg bytter til korte aksler ?
2) Hvis ikke, hva må jeg bytte ?
Antar at det bare er akslene mens at fjærplatene beholdes men da dette er upløyd mark for meg vil jeg be om litt inspill her for å se om det er noe jeg gidder å gjøre før bilen skal på veien til sommeren eller om jeg skal vente til neste sesong.
Loggført
1961 T1 - Custom
Mr. Empiboy
Supermedlem
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!
Sv: Bytte tilbake til korte aksler, howto.....
«
Svar #1 på:
februar 05, 2009, 18:42:33 pm »
Fjærplatene på en bil med korte og en med lange aksler er likt plasert på bilen. De lange akslene bygger videre utover på utsiden av fjærplatene (hvis du forstår).
Er vel egentlig bare selve akselene og akselrørene som må byttes.
Loggført
Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
Sv: Bytte tilbake til korte aksler, howto.....
«
Svar #2 på:
februar 05, 2009, 22:52:37 pm »
Takker, jeg forstår.
Loggført
1961 T1 - Custom
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...