Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« på: januar 22, 2009, 16:59:34 pm » |
|
Hadde vært interessant å visst hvor mange splittbobler det finns i Norge. Tenker da alle eldre enn mars 1953 inkl. cabber. Jeg har 2 stykker. 1952 cab og 1953 Zwitter.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #1 på: januar 22, 2009, 17:30:15 pm » |
|
Om jeg skulle gjette (pre-Mars-53):
Karmann Kab: 7 stk Split 3 stk Zwitter
Vanlig Split: pre1949: 6 stk 1949: 30 stk 1950: 15 stk 1951: 40 stk 1952: 40 stk Zwitter: 25 stk
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #2 på: januar 22, 2009, 18:10:06 pm » |
|
Om jeg skulle gjette (pre-Mars-53):
Karmann Kab: 7 stk Split 3 stk Zwitter
Vanlig Split: pre1949: 6 stk 1949: 30 stk 1950: 15 stk 1951: 40 stk 1952: 40 stk Zwitter: 25 stk
Ser du har god oversikt  Tror ikke du hadde med min 53 Zwitter da den har vært lite kjent. Men er det noen flere?
|
|
« Siste redigering: januar 22, 2009, 18:20:43 pm av Zwitter151 »
|
Loggført
|
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #3 på: januar 22, 2009, 18:47:44 pm » |
|
da har du med både zwitteren min, og min 52 splitt eller? 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #4 på: januar 22, 2009, 20:49:30 pm » |
|
Siden ca 1991 har jeg forsøkt å holde litt oversikt på 1949 og eldre VW pluss Barndoor og Karmann. Mest for at mange av de norske bilene, enten det er Kubel, Schwim, Barndoor eller 49-modeller - ofte kom i batcher og båtlaster og ergo har mye til felles. Derfor er chassisnummer og detaljer interessante tema når man skal restaurere disse norske bilene.
Jeg fører ikke noe register på 1950 og oppover...noen burde gjøre det. Tallene for disse årene er bare anslag fra min side.
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #5 på: januar 22, 2009, 22:28:30 pm » |
|
Det hadde vært interessant med ett splitt-register med oversikt over chassisnummer og eventuelle detaljer på bilene. Noen som tar på seg oppgaven?
|
|
« Siste redigering: januar 23, 2009, 00:28:48 am av Zwitter151 »
|
Loggført
|
|
|
|
52split
Seniormedlem
   
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND
Strandbil
|
 |
« Svar #6 på: januar 22, 2009, 23:44:36 pm » |
|
Jeg har 2 stk 1952  En er registrert, men begge er under restaurering!
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
Brezel
Seniormedlem
   
Innlegg: 318
Bosted: Biri
|
 |
« Svar #7 på: januar 23, 2009, 01:41:17 am » |
|
Zwitteren min har ikke vert registrert siden 1970. Da jeg fant den hadde den stått på en låve i over 10 år. Produsert januar 53.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #8 på: januar 23, 2009, 09:08:09 am » |
|
Zwitteren min har ikke vert registrert siden 1970. Da jeg fant den hadde den stått på en låve i over 10 år. Produsert januar 53.
Interessant  Min Zwitter har nesten samme historie. Ikke vært registrert siden 1970 men hadde stått lagret i 18 år da jeg fant den. Produsert tidlig i januar 1953.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
Moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #9 på: januar 23, 2009, 10:05:37 am » |
|
Min Zwitter ble kjøpt brukt i Larvik i 1962....kjørte sitt første PO-løp i 1964, fikk montert TDE dobbelagssersett på en gull-lakkert 1300-motor i 1965...eieren kjøpte 5-bolt spacere fra Gene berg på postordre i 1970 og fikk på brede, 14-tom bussfelger som måtte spaces ut. Ble mer og mer rigget for bakkeløp, kjørte mange race, crashet både foran og bak, bulket langs siden. Rust.. Kjørte sitt siste løp i 1974 da veiva knakk i to. Havnet etterhvert på en låve i Elverumsdistriktet, ble funnet der av Hamars store sønn, Elwood & Porsche-kjenneren Soddli (derav navnet) - midt på 90-tallet. Senere restaurert/reparert til sin fordums glans (bokstavelig talt..) og debuterte på Hessich Oldendorf for 4 år siden.
|
|
« Siste redigering: januar 23, 2009, 10:26:42 am av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #10 på: januar 23, 2009, 10:31:11 am » |
|
Zwitter tråd  Her er min, november 52, opprinnelig kastanjebrun, bruktimportert fra Sverige 1958. Var antakelig kollisjonsskadet og "skrotet" i Sverige, rettet, lakkert blå og solgt til Norge. Har gått i Hemnes traktene frem til tidlig syttitall. Kjøpt i 85 av mann på Fetsund, plukket ned for restaurering. Havnet i Sechs volt garasjen høsten 2006. Kanaler fylt med glava og et liv på grusveg hadde gjort sitt med nederste del av bilen. Rustsveiset rund baut, og hadde premiereturen til Bug Run 2008. Har fortsatt "Svenske" blåfargen fra femtitallet utvendig. Det pussige er at vi har hatt to splitter innom garasjen de siste årene med rester av den samme blåfargen på seg... kommet fra samme "bil svindler'" på svenskesida??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr.Bubblehead
|
 |
« Svar #11 på: januar 23, 2009, 21:32:45 pm » |
|
Her er min. Prod. 12nov. Kaptein Sussie som den heter kommer fra drammen tror jeg. Ble i 65 lakkert og byttet motor. Ellers har den bare blitt brukt,skadet og reparert av alskens rart. Noe som gir den en herlig patina. Var vel en historie om dama som eide den, men den kan Baboon bedre enn meg.
K1t
|
|
|
Loggført
|
Member of The Split Cruisers.
|
|
|
Rocket-Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: januar 23, 2009, 23:48:43 pm » |
|
Her er min. Prod. 12nov. Kaptein Sussie som den heter kommer fra drammen tror jeg. Ble i 65 lakkert og byttet motor. Ellers har den bare blitt brukt,skadet og reparert av alskens rart. Noe som gir den en herlig patina. Var vel en historie om dama som eide den, men den kan Baboon bedre enn meg.
K1t
Lurer på om ikke Kaptein Sussie hørte hjemme i Hønefoss.. Kongebil.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Morten Hauge
Medlem
  
Innlegg: 163
Bosted: Skreia østre toten
|
 |
« Svar #13 på: februar 04, 2009, 12:47:44 pm » |
|
Hadde vært interessant å visst hvor mange splittbobler det finns i Norge. Tenker da alle eldre enn mars 1953 inkl. cabber. Jeg har 2 stykker. 1952 cab og 1953 Zwitter.
Jeg har en 51 standard!produsret i juni er org mørk blå men modernisert på 60 tallet trekt om invendig satt på 54 dører, listverk ,motor lokk ,hjerte baklys,1600 motor og hydrauliske bremser har stått i garage siden 71! heldigvis var nesten alle delene med da jeg kjøpte den.mangler baklys mvh Morten H
|
|
|
Loggført
|
61 boble (rat) 65 boble(delebil) 69 boble cab 1500 stick shift automatic 71 boble 1302 cab rest obj 61 panelvan rest obj 51 boble standard rest obj
Å ett par veteran knallerter!
|
|
|
Brezelkäfer
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 274
Bosted: Østfold
|
 |
« Svar #14 på: februar 04, 2009, 14:36:37 pm » |
|
Hadde vært interessant å visst hvor mange splittbobler det finns i Norge. Tenker da alle eldre enn mars 1953 inkl. cabber. Jeg har 2 stykker. 1952 cab og 1953 Zwitter.
Jeg har en 51 standard!produsret i juni er org mørk blå men modernisert på 60 tallet trekt om invendig satt på 54 dører, listverk ,motor lokk ,hjerte baklys,1600 motor og hydrauliske bremser har stått i garage siden 71! heldigvis var nesten alle delene med da jeg kjøpte den.mangler baklys mvh Morten H Interessant! Skal du bygge den original igjen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Morten Hauge
Medlem
  
Innlegg: 163
Bosted: Skreia østre toten
|
 |
« Svar #15 på: februar 05, 2009, 22:35:15 pm » |
|
Hadde vært interessant å visst hvor mange splittbobler det finns i Norge. Tenker da alle eldre enn mars 1953 inkl. cabber. Jeg har 2 stykker. 1952 cab og 1953 Zwitter.
Jeg har en 51 standard!produsret i juni er org mørk blå men modernisert på 60 tallet trekt om invendig satt på 54 dører, listverk ,motor lokk ,hjerte baklys,1600 motor og hydrauliske bremser har stått i garage siden 71! heldigvis var nesten alle delene med da jeg kjøpte den.mangler baklys mvh Morten H Interessant! Skal du bygge den original igjen? Ja! med tid og stunder skal jeg vel det!  må vel på dele jakt og er litt usikker om jeg lar de bremsene og det ineriøret som sitter der nå! eventuelt være som det er? må gå noen runder med meg selv!! Morten
|
|
|
Loggført
|
61 boble (rat) 65 boble(delebil) 69 boble cab 1500 stick shift automatic 71 boble 1302 cab rest obj 61 panelvan rest obj 51 boble standard rest obj
Å ett par veteran knallerter!
|
|
|
boble MG
Medlem
  
Innlegg: 171
Bosted: Bryne
|
 |
« Svar #16 på: februar 05, 2009, 22:39:13 pm » |
|
Har selv en 52, bilen er i bra stand, og registrert, og har noen feil som, for nye støtfangere, skjærmer foran og panser, bilen er avfargen kastanjebrun, orginalt intereør, forutenom dørtrekkene, (tror jeg). skal prøve og få lagt inn et bilde...
|
|
|
Loggført
|
66 t1 52 t1 78 camper delebil 67 splitt doca 64 t3 ghia 67 t3 variant x varebil 68 t3 fastback 70 t3 variant varebil 71 411E variant 85 jetta gt vert i familien siden ny. X 92 passat vr6 X t3 coach 1,9 tdi 85 t3 reimo camper 64 lillebror (Vurderes solgt) 66 tommeliten 65 Opio 600L husvogn audi a6 avant 99 mod (bruksen)
|
|
|
|