Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« på: januar 16, 2008, 17:49:49 pm » |
|
Vurderer og selge min turbo matete t-4 motor enten hele eller long block med porsche kjøling for seg, og turbo kit for seg. . Som er en tideligere rally cross motor som er bygget om for turbo.(dekomp ringer kan fjærnes av meg vist noen ønsker og bruke den som sug) Har blitt brukt ca 40 mil som forgasser turbo motor. Men den nå klargjort for data sprut/tenning.
Turbo kit: t-4
Med turbonetics 60-2 t-4 turbo(nypris turbo 25000kr+mva) Custom grenrør, hks waste gate, innsug i alu med gassspjeld og tps, runnes, tial pov, vann kjølt IC. (dysehull i runnes må lages) NYpris totalt over 45000kr. Ved rask avg. 23000kr.
Motor med porsche kjøling, 17000kr
Komplett som vist på bildet/tekst 35.000kr Selges uten tenning og sprut. Det som må til for å være start klar er noen følere, trigerhjul og data sprut
bas topper, med dobble fjærer, portet, modet og lettet svinghjul oppbrinlig 215mm men bygget om til 228mm med Hd trykkplate og sinter chluch tåler 500hk, 2154cc Mer info kommer. Bas topper+deksel. portet. turbonetics 62-2 turbo t4 (t-70 komp hus) hks waste gate custom innsug custom eksosmanifolg. Alfa dyser. porsche kjøling. 2154 cc trim kam Har kjørt 1,1 bar trykk på den. Vann kjølt ic. Lettet og modifisert svinghjul. sinter drag cluth Bygget for og klare over 300hk. Har ikke så mye info om innmat( men long blokken kostet 38000kr i deler. Kun smidde deler.) Pluss alt uten på. Så den har sikkert kostet meg det dobbelte. Og vel så det. Long block bygget av rongeven for en del årsiden(men har totalt ikke rullet mer en 400km med meg og 1000km med forje eier.
tlf 93054738
|
|
« Siste redigering: mai 22, 2009, 00:16:57 am av Cobra »
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Dollen
Medlem
  
Innlegg: 154
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #1 på: januar 16, 2008, 17:50:58 pm » |
|
Hvilken prisklasse er dette`? 
|
|
|
Loggført
|
Trond Eirik Bruvik Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også?  TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: januar 16, 2008, 17:58:34 pm » |
|
Har ikke egentlig bestemt meg for pris enda. Tenkte at jeg skulle begynne med å lufte motoren på nett først. BUD 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: januar 28, 2008, 16:35:01 pm » |
|
noen bilder til 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #4 på: februar 02, 2008, 21:10:18 pm » |
|
Har du solgt motoren enda? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: februar 03, 2008, 17:21:46 pm » |
|
Ikke solgt enda. Men vurdrer å selge den til utlandet.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #6 på: februar 26, 2008, 22:41:50 pm » |
|
pump
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: mars 28, 2008, 16:25:07 pm » |
|
opp
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: april 10, 2008, 10:50:54 am » |
|
Tar imot fornuftige bud 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #9 på: april 11, 2008, 21:00:11 pm » |
|
Topp tekst oppgradert bytter forslag. 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #10 på: april 12, 2008, 17:05:08 pm » |
|
Mc er også av int. bytte r-sykkel eller cross-sykkel må ha skilt.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
1303 hot
Medlem
  
Innlegg: 203
Bosted: Stokke
|
 |
« Svar #11 på: april 16, 2008, 18:03:42 pm » |
|
Har du fått noe fornuftig bud på motoren, er evt intr i bare motor m/turbo..Og er de du som har bygget resten av motoren + har du noen papirer på bunnen / kjenner du dem som har byggd den evt veit hvem det er??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #12 på: april 16, 2008, 23:53:04 pm » |
|
Har du fått noe fornuftig bud på motoren, er evt intr i bare motor m/turbo..Og er de du som har bygget resten av motoren + har du noen papirer på bunnen / kjenner du dem som har byggd den evt veit hvem det er??
pm
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #13 på: april 26, 2008, 11:11:27 am » |
|
Ingen som skal ha seg en gøy motor til sommeren 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #14 på: april 27, 2008, 14:35:30 pm » |
|
Hvor lenge kan man regne med at en slik motor holder til normalt gatebruk tro?... Og følger det meste med så man slipper å sanke spesialdeler??...
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #15 på: april 27, 2008, 21:04:59 pm » |
|
Det eneste du trenger er tenning/sprut. (vet om en som her det til 7500) Og lage til en liten kjøler og en pumpe for kjøling av ic. Så lenge motoren brukes med fornuft. (kjøres god og varm før hard belastning, olje,) Så varer den lenge. Grunnet stor turbo kommer ikke trykket med en gang. Må ha litt rpm. Noe som er fint på gaten. Og alt kommer jo ann på mapingen du lager på event data sprut. Men min plan var og bruke motoren som en gate motor. pluss div. løps kjøring. Men forandring i planene.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #16 på: mai 05, 2008, 13:20:00 pm » |
|
opp
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #17 på: mai 16, 2008, 18:24:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #18 på: mai 16, 2008, 18:37:35 pm » |
|
Holder vel ikke med orginalkasse her??... Har en T2 som skal lære seg å spinne.... 
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #19 på: mai 16, 2008, 22:07:35 pm » |
|
Det spørst litt hvilken kasse du har i t-2èn Vist det er 002 skeptisk men vist du ha 091 så holder det. Det spørst jo litt på hvordan kassen blir brukt også da. 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
tds
Supermedlem
    
Innlegg: 2005
Bosted: ålesund
Terjes garage.
|
 |
« Svar #20 på: mai 16, 2008, 22:13:48 pm » |
|
hva må du ha med tenning og sprut da?? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #21 på: mai 16, 2008, 22:17:48 pm » |
|
Hvordan finner jeg ut hva slags kasse jeg har?... Finnes det noe nummer på kassen noe sted?
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #22 på: mai 19, 2008, 15:57:35 pm » |
|
Om ikke motoren er solg ved skatteutbetaling så kan vi kanskje ha en deal... 
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #23 på: mai 19, 2008, 17:07:30 pm » |
|
hva må du ha med tenning og sprut da??  Sprut og tenning kan skaffes. Vet om en som holder til i samme verksted som meg. Som har mitt gammle electromotve tec 2 sprut tenning . Og det skal vist selges. :-)
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #24 på: mai 19, 2008, 17:09:05 pm » |
|
Om ikke motoren er solg ved skatteutbetaling så kan vi kanskje ha en deal...  Høres bra ut. :-) Ta et bilde av kassen din. Så skal det være lett og se typen.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #25 på: mai 19, 2008, 17:11:53 pm » |
|
Da gjør jeg det til helgen... Noe annet jeg trenger bortsett fra tenning/sprut?...
Og hvem kan jeg få til å montere dette??... Har aldri selv tuklet med denslags...
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #26 på: mai 20, 2008, 13:05:44 pm » |
|
Motoren er lett å få inn i bilen. Tenning/sprut er ikke heller så vanskelig å få til heller. Se link for info om montering av sprut http://www.electromotive-inc.com/manuals.html
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #27 på: juni 20, 2008, 18:09:04 pm » |
|
opp 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
T2-Vandal
Supermedlem
    
Innlegg: 672
Bosted: Nord-Fron
|
 |
« Svar #28 på: juni 21, 2008, 23:51:40 pm » |
|
Jeg er fortsatt med... Bare de helsikes skattepengen kommer...  Er ukependler så håper bare så inderlig at dem ikke blir utsatt til høsten... Hva kan dette gå for tro??... Skulle hatt den ferdig i bil for 40000.-
|
|
|
Loggført
|
29 Chevrolet AC Phaeton 47 Farmall A 66 T1 70 T1 (German look) 78 Corvette sachs 380 77 T2 (Vandalbussen) 72 Eldorado cab 08 Alfa Romeo 159 Ti
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #29 på: juni 22, 2008, 12:53:40 pm » |
|
I bil for 40K, det går ikke. Du må jo ha sprut og div. 
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
|