Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« på: mars 21, 2010, 16:17:39 pm » |
|
har en 1641 med to 34 webere som ikke vil tenne. gasserene får bensin, strøm er ok, tenningen skal være justert nokså godt, ventiler er justert.. får bare ikke start  noen som har noen gode tips?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
    
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
 |
« Svar #1 på: mars 21, 2010, 16:20:58 pm » |
|
Har du sjekket at du har gnist på tennpluggene?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #2 på: mars 21, 2010, 16:24:50 pm » |
|
ja, og motoren tenner en gang iblandt (med startgass), men stopper før den kommer skikkelig igang
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Elliot
Supermedlem
    
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND
Tlf 91160684
|
 |
« Svar #3 på: mars 21, 2010, 18:47:10 pm » |
|
Tenningsrekkefølge...
|
|
|
Loggført
|
'57 T-2 Kombi '64 T-2 Doka (Castrol)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #4 på: mars 21, 2010, 19:57:22 pm » |
|
fikset.. endte på 30 grader ca. så var ett stykke unna istad 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #5 på: mars 21, 2010, 19:59:26 pm » |
|
fikset.. endte på 30 grader ca. så var ett stykke unna istad  Så nå koser du deg og med å lytte til sylindersymfonien 
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #6 på: mars 21, 2010, 20:28:36 pm » |
|
joda:) men tror den går tynt, smeller etter å ha sluppet gassen.. må nok legge hjernen i bløt til imorgen og komme opp med ett alternativ til full gjennomgang av dysing etc
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #7 på: mars 21, 2010, 20:36:22 pm » |
|
på en 28 pict skrudde jeg blandingsskruen helt inn til den butta mot, for så halvannen omdreining tilbake i flg en mekaniker med mellomfag i vwmotor! motor sviver såå fint!
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #8 på: mars 21, 2010, 20:40:19 pm » |
|
har to weber 34 itc, så blir litt vanskeligere 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
vw1961
Supermedlem
    
Innlegg: 626
Bosted: birkeland
Originalnostalgiker
|
 |
« Svar #9 på: mars 21, 2010, 20:55:14 pm » |
|
alt for stort 
|
|
|
Loggført
|
Praise the aircooled
Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for A til B:=)
|
|
|
|