mai 05, 2025, 00:32:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Usikker på ned-dreide stempler!  (Lest 1771 ganger)
tezer
Supermedlem

Vis profil
« på: februar 24, 2009, 22:50:27 pm »

Jeg kjøpe stempler og sylindere til en 1600 som er nye. men fra privat person!
nå viser det seg att stempla og sylindrene er dreid ned 2mm
så er litt usikker på om det går bra på en motor med 10:1 i komp!
noen som har synspunkter på det eller erfaringer??
Loggført

Vw 1302
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N

Vis profil WWW
« Svar #1 på: februar 24, 2009, 23:07:45 pm »

Har motoren din 10:1 i komp eller har den motoren det kommer fra 10:1 i komp?
Tror ikke stemplene er dreid ned, men syl kan være det. Hvis stempel er dreid ned ville jeg vel vurdert å sette det inn...
10:1 i komp er ok det, så lenge resten av oppsett følger etter...if you get my point?
Loggført

tezer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #2 på: februar 24, 2009, 23:41:39 pm »

Motoren som dem skal inn i skal ha 10:1 i komp med 1,02mm
i vendehøyde og den cc jeg har i toppa!dem nye stempla er dreid ned!! har målt og
både stempel og sylindere er 2mm kortere en dem orginale men dem nye har rett vendhøyde så kompen vil fortsatt bli 10:1!
vet att det ikke er noe problem på 2l t4 motorer men er litt usikker på type 1 stempla!

Loggført

Vw 1302
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N

Vis profil WWW
« Svar #3 på: februar 24, 2009, 23:57:03 pm »

Hvis begge deler er dreid ned så spiller det ingen rolle. Det vil jo vende på samme punkt det om de er dreid 2mm eller 5mm. Så lenge de er tatt like mye. Dette ser du jo hvis du setter det på og måler vendehøyden din
Loggført

Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene

Vis profil
« Svar #4 på: februar 25, 2009, 00:04:51 am »

vis du er nervøs for stempla. kan du jo bare kappe en gamalt eks mahle stempel i 2 og se hvor mye gods som er igjen etter det er slipt/dreiet ned, så får du et innblikk. ellers har jeg 4stk helt nye smidde 85,5 stempler liggende på hylla med nye fjærer
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N

Vis profil WWW
« Svar #5 på: februar 25, 2009, 00:12:42 am »

Misforstod jeg...var d om stempelet holdt du mener? Med den kompen? Det tør jeg ikke svare på..
Loggført

H-MEK
Supermedlem

Vis profil
« Svar #6 på: februar 25, 2009, 00:22:16 am »

Trur nok ikke du trenger bekymre deg over holdbarheten. Bare du får rett bensin/luft blanding, og rett tenning så er nok ikke dette noe problem.
Tenningsbank kan fort føre til bråslutt, men dette er ting du skjønner deg på Villi..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
tezer
Supermedlem

Vis profil
« Svar #7 på: februar 25, 2009, 01:07:07 am »

Smidde stempel tror jeg ikke att jeg vil koste på den motoren fordi dette bygget blir
bare en høst/vinter motor!så dem blir nok for dyre til det!og jeg har større og værre planer enn en trimma 1.6 motor som blir bygd i sommer så det er der penga kommer til og bli invistert!!
det enste jeg er litt usikker på er om stempelet tåler det!men vet att på type 4 motorer så dreier vi ned mye mere enn 2 mm
og dem har jo blitt løpskjørt uten kjøling og dem tåler det da fint!"i blant" Glad
men da setter jeg på dem jeg og prøver, skjer jo ikke så mye om det blir ett hull i ett stempel så lenge en vet om att det kan skje og er litt obs på det!!

Jeg har justert ett par motorer før ja henning  :)så det er nok ikke noe problem! Glad
Loggført

Vw 1302
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!