Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« på: mars 05, 2009, 20:20:29 pm » |
|
Jeg har Porsche boltmønster på min kjære oval. Men mangler reserve hjul. Ønsket er selvsagt en fuchs felg. Men jeg har også en Hazet kopi boks. Og lurer da på om det finnes stål felger i 5 bolts hvor jeg kan feste den boksen. Felgen bør ikke være over 4,5" bred heller..
Noen tips?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #1 på: mars 05, 2009, 20:34:46 pm » |
|
Sitter ikke disse verktøyboksene klemt fast i klipsene til kapselen?
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #2 på: mars 05, 2009, 22:14:15 pm » |
|
Sitter ikke disse verktøyboksene klemt fast i klipsene til kapselen?
jo.
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #3 på: mars 06, 2009, 09:20:56 am » |
|
Da skjønner jeg ikke hvordan du skal få til å kombinere den verktøyboksen med et 5/130 reservehjul
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: mars 06, 2009, 09:24:10 am » |
|
Da skjønner jeg ikke hvordan du skal få til å kombinere den verktøyboksen med et 5/130 reservehjul
Og der fikk jeg svaret jeg lurte på.  Viste ikke om det fantes stål felger til Porsche med klips til evt kapsler. Og det gjør det da ikke tydligvis. Takk for enkelt svar.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #5 på: mars 06, 2009, 09:38:01 am » |
|
Verktøyboksen det står "Hazet Tourist" på ble levert til Porsche. Den skal da passe inne i en 5-bolt stålfelg i fra Porsche. Hazet-boksen med "VW" på var naturlig nok mest egnet til nettopp VW.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: mars 06, 2009, 09:52:23 am » |
|
Verktøyboksen det står "Hazet Tourist" på ble levert til Porsche. Den skal da passe inne i en 5-bolt stålfelg i fra Porsche. Hazet-boksen med "VW" på var naturlig nok mest egnet til nettopp VW.
Min er en replika boks, så det er vel lite trolig at den passer på en Porsche stål felg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: mars 06, 2009, 10:02:04 am » |
|
Min er en replika boks, så det er vel lite trolig at den passer på en Porsche stål felg. Jeg har ikke prøvd, men forundrer meg om det ikke skulle passe?
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #8 på: mars 06, 2009, 10:40:21 am » |
|
Min er en replika boks, så det er vel lite trolig at den passer på en Porsche stål felg. Jeg har ikke prøvd, men forundrer meg om det ikke skulle passe? Porsche 5/205 boltsirkel ja, men ikke 5/130 vel??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Oval57
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: mars 06, 2009, 10:46:01 am » |
|
Min er en replika boks, så det er vel lite trolig at den passer på en Porsche stål felg. Jeg har ikke prøvd, men forundrer meg om det ikke skulle passe? Porsche 5/205 boltsirkel ja, men ikke 5/130 vel?? SELVSAGT IKKE 5/130, det skal man slite med å få til for å si det sånn. Espen spør etter 5-bolt-felger for å få festet boksen sin.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem

Hardcore type four...
|
 |
« Svar #10 på: mars 06, 2009, 10:49:49 am » |
|
Skulle vel ikke være umulig å lage noe? Enten bore inn fester til klips eller et adapter?
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: mars 06, 2009, 12:12:24 pm » |
|
Må selvsagt være Porsche 5/130. skal jo kunne bruke det som reservehjul.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #12 på: mars 06, 2009, 13:05:00 pm » |
|
Min er en replika boks, så det er vel lite trolig at den passer på en Porsche stål felg. Jeg har ikke prøvd, men forundrer meg om det ikke skulle passe? Porsche 5/205 boltsirkel ja, men ikke 5/130 vel?? SELVSAGT IKKE 5/130, det skal man slite med å få til for å si det sånn. Espen spør etter 5-bolt-felger for å få festet boksen sin. Kanskje du skulle lest første post LITT bedre. Han nevner Fuchs felg og bilen hans ruller på Fuchs. Da er det relativt naturlig å komme frem til 5/130...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: mars 06, 2009, 18:26:19 pm » |
|
Må nok modifisere saker og ting her da... Og i samsvar med bilen eller trur jeg nok du er ute etter en løsning som skal se bra ut. Jeg tillater meg å tenke høyt: Hva hvis du setter reservehjulet "bak-fram" og prøver å montere verktøyboksen på baksiden av felgen?  (Nødløsning DE LUXE 2000, kanskje)
|
|
|
Loggført
|
1960 T-1 1965 T-1 1988 Opel Omega (Til salgs) 1993 Honda CBR600F 1998 BMW 520iAT 2001 Chrysler PT Cruiser
Sulten og tørst, bil først!
Kjør fort, ta sjanser.
|
|
|
Oval57
Supermedlem

|
 |
« Svar #14 på: mars 07, 2009, 00:03:10 am » |
|
Jeg ANER ikke hvorfor jeg gadd å svare her, ble sikkert revet med av verktøyboksen? Jeg føler meg helt trygg på at Espen finner en god løsning her. Han har klart det før og klarer det igjen 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|