alask
|
 |
« på: februar 19, 2009, 20:15:56 pm » |
|
har bestillt rader felger til ovalen men ser på bildene at det er veldig liten senter på felgene... så det ser ikke ut som at det passer.. er det noen trommler som passer på som gjør at dette fungerer? sikkert noen som har erfaringer med dette?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #1 på: februar 19, 2009, 20:47:18 pm » |
|
Kjørte uten senterkopp på min, fordi fettkopp ble i veien. Er ellers ingen problemer med å få de på.
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #2 på: februar 19, 2009, 21:24:51 pm » |
|
da snakker vi rader på tidilig oval trommel?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #3 på: februar 19, 2009, 21:31:52 pm » |
|
da snakker vi rader på tidilig oval trommel?
Forskjellen er?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #4 på: februar 19, 2009, 21:35:31 pm » |
|
hva hadde du de på?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #5 på: februar 19, 2009, 21:37:14 pm » |
|
56mix. Er det større lager/fettkopp på eldre?
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #6 på: februar 19, 2009, 22:43:07 pm » |
|
jeg hvet ikke hvor skillet går
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #7 på: februar 19, 2009, 23:04:57 pm » |
|
Skillet går i 57/58.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #8 på: februar 19, 2009, 23:14:09 pm » |
|
da skal det vel gå da? noen som har en rader felg jeg kan prøve med?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #9 på: februar 19, 2009, 23:40:14 pm » |
|
Du får samme utfordring med Radar felg som med BRM. Fettkoppen/speedometervaieren gjør at du får problemer med å få på senterkoppen. Dette løser man ved å dreie ned fettkoppen, slik at den ikke stikker så langt ut. Jeg har forsåvidt også sett at fettkoppen har blitt modifisert ved å gi den et rapp på toppen med en slegge, men det er ikke min offisielle anbefaling.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #10 på: februar 19, 2009, 23:43:55 pm » |
|
Jeg kan godt offisielt anbefale det, siden jeg ikke selger felgene. Fungerer helt fint. Til og med med 356 bremser der senter bygger enda mer utover. Bruk Sikaflex til å lime koppen fast.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #11 på: februar 19, 2009, 23:51:07 pm » |
|
da er det vel ikke noe problem da så lenge hjula er mulig å montere på trommelen så finner man alltid en løsning
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #12 på: mars 04, 2009, 22:39:23 pm » |
|
hmm kom hjem med hjula i dag.. Det viser seg at felgen butter i "halsen" på trommelen slik at den ikke kommer helt inntill annleggsflaten på trommelen... Er det mulig å dreie ned trommelen på en eller annen måte? Eller må jeg finne ut om det på en eller annen måte går ann å bytte til nyere trommler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #13 på: mars 05, 2009, 00:16:03 am » |
|
Kan du ikke sette på bremser og trommel fra en 58 -64?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #14 på: mars 05, 2009, 12:47:31 pm » |
|
ser vel ut til at jeg må det... noen som har en trommel å låne meg så jeg får prøvd?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: mars 05, 2009, 13:19:50 pm » |
|
det går. 58-64 bremser på denne. centerkopper må moddes. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR Sune
Medlem
  
Innlegg: 218
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #16 på: mars 05, 2009, 15:48:03 pm » |
|
Jeg satt Raders på en 58 modell som hadde 57 modell bremser. Benyttet spacers fra cip1.com for å beholde fettkoppen på. Alternativet er som Jøran sier å dreie ned koppen. Radersene er jo fetest med senterkopp på syns jeg da selv om jeg ser mange kjører uten nettopp pga. liten plass.... Henning i RZR har løsningen på denne: http://www.regenstadt.com/nucleus/index.php?itemid=280Sune
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem
    
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #17 på: mars 05, 2009, 15:56:29 pm » |
|
Om det ikke blir for bredt foran, så kan du få et sett spacere av meg. Ellers er det jo også en smal sak å bytte til nyere tromler.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #18 på: mars 05, 2009, 16:05:39 pm » |
|
på bildet sitter det 9cm innsmalet forstilling på den brune ovalen.
og lange aksler bak
|
|
« Siste redigering: mars 05, 2009, 16:31:38 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #19 på: mars 05, 2009, 16:30:13 pm » |
|
Er det kun tromler som må byttes? Kan bremsebånd og sylindere beholdes?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #20 på: mars 05, 2009, 17:47:24 pm » |
|
har/skal ha nye bånd og silyndere uansett så det er ikke noe problem... noen som har et par trommler? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #22 på: mars 05, 2009, 17:51:30 pm » |
|
hmm følger de med på kjøpet eller??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #23 på: mars 06, 2009, 01:05:53 am » |
|
har/skal ha nye bånd og silyndere uansett så det er ikke noe problem... noen som har et par trommler?  Jeg ville gjerne vite om det holder med skifte av tromler, likevel 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #24 på: mars 06, 2009, 09:01:52 am » |
|
da er i allefall nyere trommler bestillt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #26 på: mars 10, 2009, 00:34:34 am » |
|
går allt etter planen så har jeg nye trommler i hende i morgen eller onsdag
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #27 på: mars 10, 2009, 15:18:56 pm » |
|
Da er nye trommler i hus og passer som bare det!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|