arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« på: mars 26, 2009, 03:31:26 am » |
|
fant noe jeg ikke har sett før når jeg skulle sette inn motoren. noen som kan si meg hva det er?? 
|
69 boble 1300
|
|
|
Lundby
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: mars 26, 2009, 09:34:26 am » |
|
kan være fra clutchen din
|
|
|
Loggført
|
bergrenner TLF 90910383
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #2 på: mars 26, 2009, 17:46:24 pm » |
|
hmm så på den fra dele motorn å da så jeg ingen ting som lignet.... burde jeg ta ut motorn og se har ikke prøvd å kjøre bilen enda menne når jeg trykker på clutsh pedalen virker det ikke som det er mye motstand, clutshen og trykk plata er helt ny???
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #3 på: mars 26, 2009, 22:17:08 pm » |
|
Det der... er en god gammel "dings"  Har aldri sett noe slikt i en VW før. Men nå kommer det dårlig frem av bildet hvor stor denne dingsen er...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
52split
Seniormedlem

Strandbil
|
 |
« Svar #4 på: mars 26, 2009, 22:58:17 pm » |
|
er vel 3-4 sånne som skal plukkes av på en ny trykkplate, fant noen av de på 66en jeg også.
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #5 på: mars 26, 2009, 23:32:03 pm » |
|
ja tror jeg fant rundt 3-4 stk jeg også...så da skal dem vel ikke være på...
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
52split
Seniormedlem

Strandbil
|
 |
« Svar #6 på: mars 26, 2009, 23:51:08 pm » |
|
ja tror jeg fant rundt 3-4 stk jeg også...så da skal dem vel ikke være på...
kast de 
|
|
|
Loggført
|
T1 1966
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #7 på: mars 27, 2009, 00:13:20 am » |
|
når jeg trykker på clutsh pedalen virker det ikke som det er mye motstand, clutshen og trykk plata er helt ny. må jeg stramme vaieren, eller er det noe anet som kan være feil 
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
GamleNydal
Supermedlem

93011499
|
 |
« Svar #8 på: mars 27, 2009, 00:35:11 am » |
|
når jeg trykker på clutsh pedalen virker det ikke som det er mye motstand, clutshen og trykk plata er helt ny. må jeg stramme vaieren, eller er det noe anet som kan være feil  Det er ikke veldig mye motstand i en orginal trykkplate.
|
|
|
Loggført
|
Bergrenner
93011499
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #9 på: mars 27, 2009, 00:39:09 am » |
|
når jeg trykker på clutsh pedalen virker det ikke som det er mye motstand, clutshen og trykk plata er helt ny. må jeg stramme vaieren, eller er det noe anet som kan være feil  Det er ikke veldig mye motstand i en orginal trykkplate. ok menne er veldig mye dødgang før clutchen tar, er dette vanlig oxo??
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene
|
 |
« Svar #10 på: mars 27, 2009, 00:54:41 am » |
|
fant noe jeg ikke har sett før når jeg skulle sette inn motoren. noen som kan si meg hva det er??  det er avlastnings fjærene/transport fjærer fra da clutchen var ny,mange glemmer å ta disse av da clutch'en er ny,se nøye etter at di ikke har laget skader på simmer ringer/utløser lager ect.
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #11 på: mars 27, 2009, 01:00:09 am » |
|
fant noe jeg ikke har sett før når jeg skulle sette inn motoren. noen som kan si meg hva det er??  det er avlastnings fjærene/transport fjærer fra da clutchen var ny,mange glemmer å ta disse av da clutch'en er ny,se nøye etter at di ikke har laget skader på simmer ringer/utløser lager ect. oki veit ikke hva alt det der betyr da jeg er relativt ny i faget. menne øvelse gjør mester  da må jeg ut med motoren igjen?? beklager teite spørsmål 
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #12 på: mars 27, 2009, 01:11:38 am » |
|
Da bør du nok ut med motoren ja...Disse bør ikke hoppe og danse rundt inne i Clutchuset.
Sitter de på plass så virker ikke clutchen din helt normalt heller...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #13 på: mars 27, 2009, 01:20:54 am » |
|
Da bør du nok ut med motoren ja...Disse bør ikke hoppe og danse rundt inne i Clutchuset.
ok menne noen som har en anelse om hvor mange det er telte en 3-4 stk og dem ligger på hylla i garasjen trur ikke det er noen flere der, menne bør jo være sikker, bare det at jeg sleit nok med å få inn motorn så vile jo at det skulle ta litt mere en 1 uke før jeg tar den ut igjen
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #14 på: mars 27, 2009, 01:35:42 am » |
|
Da tror jeg for min del at jeg hadde tatt sjansen på å trille rundt i nærmiljøet...uten å plukke ut motoren.
Men med litt trening tar en jo fint inn og ut motoren på en kveld...
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #15 på: mars 27, 2009, 01:38:52 am » |
|
Da tror jeg for min del at jeg hadde tatt sjansen på å trille rundt i nærmiljøet...uten å plukke ut motoren.
Men med litt trening tar en jo fint inn og ut motoren på en kveld...
ja får prøve trille litt rundt  kansje jeg tar ut motorn i mårra 
|
|
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem

boblekameratene
|
 |
« Svar #16 på: mars 27, 2009, 02:25:33 am » |
|
ok menne noen som har en anelse om hvor mange det er telte en 3-4 stk og dem ligger på hylla i garasjen trur ikke det er noen flere der, menne bør jo være sikker, bare det at jeg sleit nok med å få inn motorn så vile jo at det skulle ta litt mere en 1 uke før jeg tar den ut igjen er det trykkplate ala denna på bilde? så er det 3stk slike kramper du skal fjerne dette pleier å ligge en anvisning i esken når ny clutch/trykkplate kjøpes om at disse krampene skal fjernes.(gjelder ikke sol fjær clutch) slike trykkplater er ikke nye men gamle renoverte,og fremstilles som nye
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
arthurgu
Juniormedlem

|
 |
« Svar #17 på: mars 27, 2009, 02:55:08 am » |
|
ok menne noen som har en anelse om hvor mange det er telte en 3-4 stk og dem ligger på hylla i garasjen trur ikke det er noen flere der, menne bør jo være sikker, bare det at jeg sleit nok med å få inn motorn så vile jo at det skulle ta litt mere en 1 uke før jeg tar den ut igjen er det trykkplate ala denna på bilde? så er det 3stk slike kramper du skal fjerne dette pleier å ligge en anvisning i esken når ny clutch/trykkplate kjøpes om at disse krampene skal fjernes.(gjelder ikke sol fjær clutch) slike trykkplater er ikke nye men gamle renoverte,og fremstilles som nye dette tror jeg er riktig trykkplate, fikk ikke med noe anvisning, menne vis det bare er 3 stk kramper ligger dem på hylla 
|
|
« Siste redigering: mars 27, 2009, 02:59:36 am av farao53 »
|
Loggført
|
69 boble 1300
|
|
|
VeteranBobla
|
 |
« Svar #18 på: mars 27, 2009, 09:30:51 am » |
|
ok menne noen som har en anelse om hvor mange det er telte en 3-4 stk og dem ligger på hylla i garasjen trur ikke det er noen flere der, menne bør jo være sikker, bare det at jeg sleit nok med å få inn motorn så vile jo at det skulle ta litt mere en 1 uke før jeg tar den ut igjen er det trykkplate ala denna på bilde? så er det 3stk slike kramper du skal fjerne dette pleier å ligge en anvisning i esken når ny clutch/trykkplate kjøpes om at disse krampene skal fjernes.(gjelder ikke sol fjær clutch) slike trykkplater er ikke nye men gamle renoverte,og fremstilles som nye dette tror jeg er riktig trykkplate, fikk ikke med noe anvisning, menne vis det bare er 3 stk kramper ligger dem på hylla  3 kramper til denne ja.
|
|
|
Loggført
|
T1 1300 1969 "Bølle" T1 1200 1969 "Palma Sukkerert" (Sparkäfer/Prosjektbil) Fiat 500D 1961 Made by Me Production (Video/Audio kopiering & Oppdragsfilm) - http://www.MbMproduction.net
|
|
|
GamleNydal
Supermedlem

93011499
|
 |
« Svar #19 på: mars 27, 2009, 10:34:13 am » |
|
Hvor viktig er anleggsplata som er festet i fjørene i midten? Skiftet clutch, men manglet ringen. Det virket helt greit, men kan det skje skade?
|
|
|
Loggført
|
Bergrenner
93011499
|
|
|
|