torpe_ulf
Medlem

|
 |
« på: mars 24, 2009, 01:07:26 am » |
|
hei har vært ute og kjørt littt i dag,men etter og ha kjørt noen mil så legger bremsene seg på?noen so har opplevd lignende? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torvw
Juniormedlem

|
 |
« Svar #1 på: mars 24, 2009, 01:20:49 am » |
|
hei har vært ute og kjørt littt i dag,men etter og ha kjørt noen mil så legger bremsene seg på?noen so har opplevd lignende?  sjekk hvilket hjul det er som henger på helt først! plukk av tromler og gjør rent og sjekk at alt går lett! kontroller at bremsesylindere går inn igjen. har du skiver foran så kontroller at caliperne går lett inn igjen!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |
« Svar #2 på: mars 24, 2009, 01:30:28 am » |
|
takk for svar blir litt skruing i morgen,kjøre som pokker og rett hjem og opp i bukken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rallybugs
Seniormedlem

|
 |
« Svar #3 på: mars 24, 2009, 08:05:49 am » |
|
sjekk at du har klaring på bremsepedalen ,og at den returnerer hel tilbake .
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #4 på: mars 24, 2009, 09:25:17 am » |
|
Sjekk bremseslangene dine. Har vært borti mange biler der slangene fra tromler / skiver ikke slipper væsken i retur.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |
« Svar #5 på: mars 24, 2009, 13:34:17 pm » |
|
Sjekk bremseslangene dine. Har vært borti mange biler der slangene fra tromler / skiver ikke slipper væsken i retur.
bare og bytte ut slangene da eller?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem

LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #6 på: mars 24, 2009, 13:36:35 pm » |
|
Hvis de er gamle så ville jeg gjort det. Jeg hadde det samme prob på min 65 med tromler. Byttet og ble bra.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |
« Svar #7 på: mars 24, 2009, 15:41:13 pm » |
|
har vært og kjørt litt igjen nå,begge bakhjulene låser seg og pedal blir stein hard,men når bremsene får kjølt seg så slipper de igjen,kansje bytte slanger og pumper bak
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #8 på: mars 24, 2009, 19:36:52 pm » |
|
har vært og kjørt litt igjen nå,begge bakhjulene låser seg og pedal blir stein hard,men når bremsene får kjølt seg så slipper de igjen,kansje bytte slanger og pumper bak
Hadde samme prob på min -61... Nye pumper og slanger gjorde susen gitt... Nytt er nytt og ingen pris å snakke om da det gjelder sikkerhet... 
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #9 på: mars 24, 2009, 20:52:58 pm » |
|
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk. Og ja, dette har jeg opplevd!!!
|
|
« Siste redigering: mars 24, 2009, 20:55:00 pm av Kjell Roar »
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
VWdriver
Seniormedlem

VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72
|
 |
« Svar #10 på: mars 25, 2009, 12:01:12 pm » |
|
Det er nok bremseslangenen dine. De kan rett å slett gro litt inni og bli tette etter veldig mange år. Det som skjer er at når du tråkker på pedalen så kjører du et ganske stort trykk igjennom rør og slanger, slangene utvider seg siden de er gummi(Ville nok ikke skjedd i den grad med stålomspunnede slanger). Når du slipper pedalen, så lettes trykket, men du får ikke det samme trykket i retur fra bremsesylindersiden: og bremsen henger. Etter litt tid så lekker trykket tilbake og bremsen slipper gradvis. Det har ikke så mye med med varme eller kalde bremser å gjøre men tiden det tar for trykket å slippe tilbake. Det kan jo hende at du har flere problemer men dette skulle være en god start.
Marius
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torvw
Juniormedlem

|
 |
« Svar #11 på: mars 30, 2009, 22:06:44 pm » |
|
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk. Og ja, dette har jeg opplevd!!! skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |
« Svar #12 på: mars 31, 2009, 01:19:02 am » |
|
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk. Og ja, dette har jeg opplevd!!! skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske  det heter fakta bremseolje fra gammelt dag 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #13 på: mars 31, 2009, 21:49:13 pm » |
|
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk. Og ja, dette har jeg opplevd!!! skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske  det heter fakta bremseolje fra gammelt dag  Såvidt meg bekjent, er bremsevæske en olje, med unntak av Dot 5.0 siliconbremsevæske, tror jeg (definisjonsspørsmål, har sett siliconolje til smøring). Derfor skreiv jeg det.  Det viktigste er å bytte bremseslangene...
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
torvw
Juniormedlem

|
 |
« Svar #14 på: april 01, 2009, 00:06:41 am » |
|
Jeg stemmer for gamle, tette slanger. Det er slik de (ikke) fungerer, veit jeg.  De blir så tette at olja ikke returnerer, og derfor bygger opp trykk. Og ja, dette har jeg opplevd!!! skummelt å tenke på at du bruker olje og ikke bremsevæske  det heter fakta bremseolje fra gammelt dag  år 2009 er stikkordet tror j 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |