mai 05, 2025, 01:44:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hvordan begrense svingradius ? T1  (Lest 1434 ganger)
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: april 12, 2009, 17:50:14 pm »

Har 17x7 felger som skal på min 61 modell T1 (linkpin). Innvendig felgkant tar i forstilling (der linkarmene er festet i fjørpakken) og jeg må derfor lage til noe som stopper svingbevegelsen slik det ikke tar i.

Hvordan kan jeg gjøre dette ?

Har forstilling og styresnekke demontert nå.
« Siste redigering: april 12, 2009, 19:26:30 pm av Kjetil L » Loggført

1961 T1 - Custom
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #1 på: april 12, 2009, 19:05:46 pm »

Har 17x7 felger som skal på min 61 modell T1 (linkpin). Innvendig felgkant tar i forstilling (der linkarmene er festet i fjørpakken) og jeg må derfor lage til noe som stopper svingbevegelsen slik det ikke tar i.

Hvordan kan jeg gjøre dette ?

Har forstilling og styresnekke i deler nå.

Sett på en slik rattlås fra biltema.
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #2 på: april 12, 2009, 19:27:30 pm »

Noen bedre ?
Loggført

1961 T1 - Custom
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 12, 2009, 20:50:56 pm »

lar det seg ikke gjøre å sette inn en lengre bolt
på fremmerste festet for bremseskjøldet?
eventuellt så er vel dette lettest å finne en løsning på
når allt er på bilen?
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: april 12, 2009, 21:04:23 pm »

Nå vet ikke jeg om dette er tilfellet på din modell, men på min 1302 finnes det en justering for dette på hjelpesnekka. Denne står montert på motsatt side av styresnekka, festet på baksiden av innerskjermen. Jeg vet ikke hvor mye du kan justere dette ved å skru ut de skruene jeg tenker på, men det er i alle fall en idé.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #5 på: april 12, 2009, 22:09:16 pm »

Nå er en 61 litt annerledes enn en 02...Tror det beste er å sette en liten sett skrue på spindelen Kjetil, eller ikke svinge så mye:) Dette kan sikkert Kai hjelpe deg med.
Loggført

Mvh

Marius
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #6 på: april 12, 2009, 23:59:22 pm »

Nå er en 61 litt annerledes enn en 02...Tror det beste er å sette en liten sett skrue på spindelen Kjetil, eller ikke svinge så mye:) Dette kan sikkert Kai hjelpe deg med.

Ikke svinge så mye ja...hihi. blir vel samme greia for deg når varianten skal på bakken tenker jeg. Kommer vel til å slite mer med lukeparkeringene du tenker jeg. Får skru forstillinga på bilen når den er klar og se hva jeg finner ut. Virker logisk at dette må gjøres ute med spindlene ja. Så ikke helt for meg hvordan jeg kunne få dette til ved snekka.
Loggført

1961 T1 - Custom
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #7 på: april 13, 2009, 14:08:47 pm »

Settskrue mot pitman-armen?

Kopiere løsningen på de nyere boblene?
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 13, 2009, 14:13:37 pm »

da må man vel på med nyere snekke som har pitman arm med "finger"
har akkuratt satt på nyere snekke på ovalen min og da måtte jeg på med en slik arm...
tenkte ikke på det før nå..
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!