torpe_ulf
Medlem

|
 |
« på: april 12, 2009, 21:47:02 pm » |
|
hei folkens.
har montert puma forstilling på bobla i dag,ett noen timers jobb og fikk bilen på hjul igjen så var det ene helt ut av posisjon??
har jeg gjort noe galt eller?? så slik ut /-------l
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #1 på: april 12, 2009, 21:51:10 pm » |
|
dette er sett ovenifra håper jeg... det er i allefall helt vanlig og ikke til å komme utenom at man må justere spissing etter montering av puma.. dette fordi vinkelen på spindler og styresnekke blir forandret og dermed forandrer avstanden seg... fort gjordt å justere da...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |
« Svar #2 på: april 12, 2009, 22:08:08 pm » |
|
ok,det er sett ovenfra ja 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #3 på: april 12, 2009, 22:32:45 pm » |
|
Send ALLTID bilen på forstillingskontroll etter at Puma forstilling er montert 
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem

|
« Svar #4 på: april 13, 2009, 23:32:49 pm » |
|
Send ALLTID bilen på forstillingskontroll etter at Puma forstilling er montert  Eller 4 hjuls kontroll så er alt helt konge (noe som sikkert sparer litt slitasje på dekka  ) og du verden så mye bedre bilen flyter på veien etterpå..
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min  ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
GeirJB
Seniormedlem

|
 |
« Svar #5 på: april 13, 2009, 23:52:50 pm » |
|
forstillingskontroll - det tar vi på øyemål... he he  Gjorde det på ovalen... 
|
|
|
Loggført
|
-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
|
|
|
torvw
Juniormedlem

|
 |
« Svar #6 på: april 14, 2009, 00:01:56 am » |
|
er vel ikke spissing men camber som er feil her hvis den ene hjulet ligger mer enn d andre!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: april 14, 2009, 00:13:29 am » |
|
Hvis tegningen til ulf er sett ovenfra er det spissingen som er feil. Men man sjekker også camber ved forstillingskontroll!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torvw
Juniormedlem

|
 |
« Svar #8 på: april 14, 2009, 00:31:09 am » |
|
Hvis tegningen til ulf er sett ovenfra er det spissingen som er feil. Men man sjekker også camber ved forstillingskontroll!
korrekt! lese feil fra min side! og JA man tar alt da!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
€-_Albert_-€
Supermedlem

Stort større størst :)
|
 |
« Svar #9 på: april 14, 2009, 17:52:13 pm » |
|
fått samme problemet selv. bare motsatt vei,men når man har bilen på forstillings kontroll etter på da,,retter de opp dette der og da,eller må jeg gjøre dette selv og komme tilbake på ny kontroll seinere??? Hva koster normalt en slik kontroll???
|
|
|
Loggført
|
Fredrik Larsen
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #10 på: april 14, 2009, 21:54:57 pm » |
|
på en forstillings kontroll retter de opp feilen ellers ville man måttet tilbake mange ganger ....
en slik kontroll kan gjøres også selv om man lager til to lister som man holder mellom felgkanten fremst på hjulet for så å merke av på stokkene og gjenta i bakkant så ser du hvor mye som må justeres...
|
|
« Siste redigering: april 14, 2009, 22:05:59 pm av alask »
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: april 14, 2009, 23:57:46 pm » |
|
forstillingskontroll - det tar vi på øyemål... he he  Gjorde det på ovalen...  Samme her! funker fett det  har kjørt to sesonger nå, med lange turer (molde-hamar-molde, molde-oslo-molde, og mye mer), og har ikke hatt noen problemer. Var nøye med å telle gjenger + å måle opp på styrestagene før jeg demonterte 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
torpe_ulf
Medlem

|
 |
« Svar #12 på: april 15, 2009, 00:14:28 am » |
|
gidder liksom ikke sende en gammel boble på forstillings kontrol,så er blir det tatt med lister og planker og det som er hehe takk for svar,kansje noen kan måle den lengste styrestag staven sin så har jeg noe og gå ut i fra
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|