mai 04, 2025, 15:13:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp! Raffinert hærverk!  (Lest 1667 ganger)
oohbigbrain
Nybegynner
*

Vis profil

« på: april 16, 2009, 21:12:42 pm »

Hei!
Min 1302s har desverre stått hele vinteren pga dårlige vinterdekk, men har idag lagt om til sommerdekk, og var klar for en liten kjøretur. Var ikke overrasket da jeg ikke fikk start, bilen hadde jo tross alt stått lenge. Men batteriet virket sprekt, så noe var rart. Jeg tok en titt bak i motorrommet, og overraskelsen var stor da jeg så at "alle" ledningene var nappet ut! (trodde jeg hadde låst, men nå var iallefall låsen åpen) Itillegg var topplokket til "distributor" åpnet og satt bare løst på. Jeg har ikke inngående detaljkunnskap når det gjelder motor og elektronikk, men etter et kjapt søk på nett og så ut i bilen igjen, kan jeg konstatere at rotoren inni distributoren var borte! Hva i huleste?Hæ Hvem er det som gidder noe sånt??? Hva slags agenda har man når man gjør noe sånt? Noen på jakt etter en distributor rotor??? Er disse så vanskelig å få tak i? Uansett, litt kjedelig...

Så... Noen som har en rotor til distributor liggende? Tenker da spesielt i nærheten av Bodø.
Er spent på om det bare er denne som er borte, eller om noe mer også er fjernet!

Loggført
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

Vis profil

« Svar #1 på: april 16, 2009, 21:22:27 pm »

Dette er det værste jeg har hørt Sint Føler med deg....

Når det gjelder delene du trenger, kan du bare reise på Bilxtra, Mekonomen ol. De har delene du trenger.
Skriv ned Borsh-nummer som står på fordelerhuset.Står en del tall der, skriv ned alle så er du sikker...
Når det gjelder f.eks pluggledninger så sier du bare at du trenger sånne til ei gammel boble Blunker

Rotor og fordelerlokk får du av nr på fordeler'n.... Detta ordner seg garantert...

Lykke til....
Loggført

Mvh
Reiel
oohbigbrain
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #2 på: april 16, 2009, 21:46:57 pm »

Fant rotoren!
Den lå gjemt bak på siden i motorrommet! Rød og fin lyste den opp i lyset av lommelykten.
Fikk desverre fremdeles ikke start (er vel bare å sette den på plass inni fordeleren og sette på lokket?), får se over tennplugger etc imårra når det er lyst ute.
Ellers tips til ting jeg burde sjekke som kreative sadister kan ha fjernet/sabotert?
Loggført
JonB
Supermedlem

Vis profil

« Svar #3 på: april 16, 2009, 21:51:56 pm »

Når du har satt den inn og satt på lokket må du også passe på at pluggledningene står i riktig rekkefølge på lokket! 1-4-3-2
Loggført
Jee
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 17, 2009, 00:51:55 am »

Noen som har en liten spøk på din bekostning.. er det kanskje noen som kjenner til dine begrensede kunnskaper om temaet?

Ta det med et smil. Hadde de skulle gjort "hærverk" ville nok motoren din vært full av grus nå...

Dette får meg til å tenke på russetiden i 1992.. Nappe av pluggledninger på jentebiler. Og være reddende engel etterpå. Det er slikt det ble mus av  Øyerulling  fin icebreaker.
Loggført

JonB
Supermedlem

Vis profil

« Svar #5 på: april 17, 2009, 00:58:13 am »

Dette får meg til å tenke på russetiden i 1992.. Nappe av pluggledninger på jentebiler. Og være reddende engel etterpå. Det er slikt det ble mus av  Øyerulling  fin icebreaker.

He he he ;-)
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem

Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 17, 2009, 01:01:32 am »

Hmmm jasså?
dette må testes til helga  Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
JonB
Supermedlem

Vis profil

« Svar #7 på: april 17, 2009, 01:02:45 am »

Tester samme metode i Tønsberg... ;-)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::

Vis profil
« Svar #8 på: april 17, 2009, 01:13:01 am »

Er så gammal at det går helst i rotter... Rekker tunge Men synd at folk herjer sånn. (Med bilen)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

oohbigbrain
Nybegynner
*

Vis profil

« Svar #9 på: april 17, 2009, 12:36:28 pm »

Yeah... noen har hatt det morsomt på min bekostning! Ingen beilere har stått klare for å hjelpe denne "jomfruen" i nød, men jeg har fått en nærmere innsyn i motoren! Ingenting som et "ufrivillig" (men strengt tatt nødvendig) kræsjkurs i tenningssystemet! Og etter at alle ledninger var satt på igjen, så fikk jeg start! Ser i ettertid på hele opplevelsen som ganske så festlig, og er glad for at ingenting mer alvorlig var utført... (som kutting av ledninger, grus etc)
Og lås motorlokket!

Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!