wide5
|
 |
« Svar #30 på: januar 28, 2008, 20:17:35 pm » |
|
isulert tak..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #31 på: januar 28, 2008, 20:20:25 pm » |
|
Ble noe store bilder... sorry... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #32 på: januar 30, 2008, 01:11:01 am » |
|
Har lagt inn isolasjonsplatene baki motorrommet også. Disse hadde en veldig fin passform, og er ikke ulike de orginale. Underberg har de på lager, og kan anbefales.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #33 på: januar 30, 2008, 01:19:04 am » |
|
Sabla flott bil! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #34 på: februar 23, 2008, 21:12:34 pm » |
|
Jobba litt igjen.. Her er dørene komplette med lister og trekantvindu på plass. Har også isulert litt baki, og laget maler til hjulhusene inni. har også fått på emblemer, gummilister og div dill dall.. nå er'n jaggu ferdig snart. Har fått igjen alle kjøleblekk fra pulverlakk, skal til unneberg og hente resten av delene til motoren til uka. Da er det bare plug'n-play..  neste steg nå er å få inn taktrekk og tepper. setene skal også restaureres. skulle akkurat til å begynne og sandblåse rammene, da min gode kolega og kompis ole-jørn bestemte seg for en annen plan, og jeg kunne ta han sine rammer som allerede er blåst. De går til pulverlakk til uka, også blir det ny padding, og nye trekk.. bilder av denne jobben kommer senere..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #35 på: februar 24, 2008, 10:38:47 am » |
|
Ser meget bra ut!  Likte spesielt rattet. Ga en herlig kontrast til resten av bilen. Keep on buggin' !
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #36 på: mars 10, 2008, 01:50:46 am » |
|
Stått på litt igjen.. Har limt litt tepper, og gjort noe smådill her og der. Nå ser det ut til at bilen bør komme seg på veien til våren.. Det blir ganske så moro å prøve den litt.. Har også fått satt inn beltefester i stolpen bak døra. Samme metode som i tunellen.. En sveisetråd punkta fast i det ene hjørnet av plata, og lirke lirke lirke lirke lirke lirke lirke,, vips på plass.. Denn gangen valgte jeg en kraftig syrefast popnagl, istedet for å sveise den fast. Er jo bare for at den ikke skal gå rundt når en drar i boltene..
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #37 på: mars 10, 2008, 01:54:43 am » |
|
Her er litt tepper på plass.. Fikk limt det over tunellen også, men kameraet gikk tom for strøm. Litt kjipt, for med CSP skifteren på plass ble det jækla fett.. Disse teppene har en fin passform. lett og holde på med, men en må være nøye med å varme/strekke de. Jeg kunne sikkert brukt endel mer tid, og fått det enda bedre, men er fornøyd med sånn som det ble..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #38 på: mars 10, 2008, 01:56:22 am » |
|
Samma bildet to ganger og greier.. Litt mye lim på gang i kveld.. He he he..
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #39 på: mars 10, 2008, 09:43:01 am » |
|
Samma bildet to ganger og greier.. Litt mye lim på gang i kveld.. He he he..
Looking good indeed! Hva gjorde du for å få teppet under listen/knekken i døråpningene? Knakk du den opp og bøyde ned igjen? Mhv BB
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #40 på: mars 10, 2008, 10:49:54 am » |
|
Hey... Ja de listene knakk jeg opp med en bred meisel/stemjern før bilen ble lakka, men ikke mer enn at jeg måtte stappe teppet under. banka det pent ned igjen med hammer og kloss i går.. Viktig å bruke noe som er litt bredt når en bøyer den opp, så den ikke blir full av små knekker. Er ikke 110% strøkne mine heller, så jeg kommer nok til å ryke på en sånn kanal-list for å få det helt hundre. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #41 på: mars 10, 2008, 12:17:26 pm » |
|
Aj aj aj  Lookin' sharp dette altså! Det brune/beige teppet passet så utrolig bra til fargen på bilen.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #42 på: mars 10, 2008, 13:24:46 pm » |
|
Aj aj aj  Lookin' sharp dette altså! Det brune/beige teppet passet så utrolig bra til fargen på bilen. Thomas - dette er teppet jeg anbefalte deg å kjøpe.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #43 på: mars 29, 2008, 21:38:47 pm » |
|
Da er motoren straks klar, og det samme gjelder resten av bilen.. Nå er det bare å få seterammer til pulverlakk, og få de polstret opp, og trekket.. neste step nå, er å hive i motor, og fyre opp. sette inn et sete og teste den en tur. Fy faen.. Det blir moro.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #44 på: mars 29, 2008, 21:40:07 pm » |
|
CSP skifter på plass..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #45 på: mars 29, 2008, 21:41:38 pm » |
|
Bilen klargjort bak for å sette i motor. avtagbar bakplate er fine greier synes jeg.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #46 på: mars 29, 2008, 21:46:14 pm » |
|
Hva er lakk koden din? Dette er vel den orginale diamond?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #47 på: mars 29, 2008, 21:51:36 pm » |
|
Hei. Koden er L-412 diamondgreen. Men vi har triksa litt med sølvet på denne... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
OTO
Supermedlem
    
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik
|
 |
« Svar #48 på: mars 29, 2008, 21:52:34 pm » |
|
Okay, men uansett takk  Basisen er denne koden da altså 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #49 på: mars 29, 2008, 22:46:21 pm » |
|
Jepp.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #50 på: mars 29, 2008, 22:57:34 pm » |
|
den er vel klar til påske ?? ? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Loffen
Medlem
  
Innlegg: 127
Bosted: Florø
|
 |
« Svar #51 på: mars 29, 2008, 23:08:32 pm » |
|
Halllooo......påske???
|
|
|
Loggført
|
-78 T1 1303 Karman Cab -75 T2 1600 Westfalia camping bay -74 T1 1303 S + 1997 -72 T1 1302 LS + 2001 -69 T1 1300 + 1986 -54 T1 1200 + 1982
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #52 på: mars 29, 2008, 23:10:32 pm » |
|
blir vel påske... igjen.. ?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #53 på: mars 30, 2008, 00:57:03 am » |
|
He he he.. Påske var den første tanken min, men den kom jo faen så brått i år.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
HaraldL
Seniormedlem
   
Innlegg: 250
Bosted:
|
 |
« Svar #54 på: mars 30, 2008, 13:46:32 pm » |
|
Steike å bilen din blir bra.,,  Nytt ledningsnett oppi der også? Den typen teppesett du har der, er det en custom utførelse? Jeg lurer ettersom Wolfsburg West teppet ikke dekker selve gulvet.  Men teppet ditt ligger rett mot bunnplata, evt. asfaltplatene på den?
|
|
|
Loggført
|
x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs' x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
|
|
|
T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #55 på: mars 30, 2008, 14:56:23 pm » |
|
Ser ut som Wolfsburg West sitt teppesett er som det originale  Originalt var det ikke tepper på selve gulvet, kun gummimatter 
|
|
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
Pål
Supermedlem
    
Innlegg: 3942
Bosted: Teie / Tønsberg
Vestfold
|
 |
« Svar #56 på: mars 30, 2008, 15:03:31 pm » |
|
Dette ser utrolig bra ut, må nok gå til anskaffelse av et slikt teppe selv. Digger rattet ditt, utrolig stilig Men jeg hadde holdt meg langt unna den dempematten du bruker i taket og under og bak baksetet. Den er som en svamp og holder på fuktigheten. Rustfelle. Si ifra om du er interessert i dempematteriale som gir svært høy dempningseffekt og ikke trekker vann 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
|
wide5
|
 |
« Svar #58 på: mars 30, 2008, 21:21:26 pm » |
|
God kveld, og takk for flotte tilbakemeldinger. Det er jo sånnt som gir spark i rævva.  Når det gjelder de teppene, er det de teppene unneberg selger. De er fra newton. Som tidligere nevnt er jo orginalteppene bare over kanalene, og på gulvet og tunnellen vat det en gummimatte. dette settet her har en egen del over tunnellen, og løse deler på gulvet. Det er en fordel hvis man har planer om å kunne ta de ut, og følge med litt hva som skjer under der. Var veldig fornøyd med de teppene selv. greie å få på plass.. Pål: Når det gjelder det dempematerialet baki, og oppi taket takker jeg for tipset. Er ikke særlig hypp på rust nå..  Kommer til å vente litt med å trekke tak, og bagasjerom. Så jeg tar kontakt når jeg skulle trenge det materialet du snakker om her. Satser på å få bilen kjørbar nå, så tar jeg resten av interiøret når jeg får flytta den opp på det andre verkstedet. der er det bedre plass, og jeg har planer om at ole jørn skal få hjelpe meg litt med dette.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|