juni 16, 2024, 05:35:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bay: Vekke en bay fra dvale?  (Lest 1513 ganger)
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« på: mai 04, 2009, 17:10:10 pm »

Hei,
Får snart en '69 bay i hus som har stått ute i 9 år urørt. Den var kjørbar da den ble parkert.
Hva burde jeg gjøre for å få den 'på veien' igjen? Dvs.
1. Må jeg bytte alle bremsene? La oss si de var gode da den ble parkert. Hva må jeg gjøre for å få disse i god stand igjen? Hva med mastercylinderen? Kan noen ta meg step by step her.
2. Dempere er må vel byttes
3. Foringer og styrestag? Går dette i stykker på 9 år? Gitt at det var i bra stand da den var parkert.
4. Girkasse olje? Må vel byttes?
5. Elektriske kontakter?
6. Hjulsylindere? Pleier dette å gå i stykker når en bil står for lenge?
7. Bensintank? Regner med at dette har stått med litt bensin i 9 år. Vil det si at det er masse rust og groms i tanken og den må byttes?

Regner med det er mange som har erfaringer å dele her.

Tusen takk!

Det kommer en prosjekt tråd i løpet av uken.

Mvh.

David
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1 på: mai 04, 2009, 17:16:59 pm »

sjekk bensinslanger. viktig. toppers batteri er det du ellers trenger, mest trolig en tauestart for å røske opp i systemet.

resten finner du ut på vei hjem. Blunker
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #2 på: mai 04, 2009, 19:04:10 pm »

Mye av det du har skrevet her david er vell kanskje ikke nødvendig for å vekke en bay fra dvale, Men det vil vell bli viktig etterhvert når du skal få skilter på den. Blunker

Når du har fått start på den, finner du fort ut tilstanden på bremsene...hehe Gliser
Når det gjelder bensintank ville jeg vell tappet den og fylt på nytt og så satt på ett bensinfilter;) Blunker

Som sagt hjelper deg gjerne ¨å få liv i bayen;) Ta gjerne kontakt;) Gliser

Mvh Rikard Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #3 på: mai 04, 2009, 19:59:16 pm »

Som det blir sagt her, bensinslanger er førstepri. Bytt samme hvor bra de ser ut. Alt annet er bagateller i forhold til at det tar fyr i motorrommet, spes på en buss hvor man ikke alltid merker det før det er for sent. Ikke glem å tømme tanken og montere filter i samme slengen, det ligger garantert mye grums der du ikke vil ha i forgasseren..
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #4 på: mai 04, 2009, 20:00:22 pm »

Mye av det du har skrevet her david er vell kanskje ikke nødvendig for å vekke en bay fra dvale, Men det vil vell bli viktig etterhvert når du skal få skilter på den. Blunker

Når du har fått start på den, finner du fort ut tilstanden på bremsene...hehe Gliser
Når det gjelder bensintank ville jeg vell tappet den og fylt på nytt og så satt på ett bensinfilter;) Blunker

Som sagt hjelper deg gjerne ¨å få liv i bayen;) Ta gjerne kontakt;) Gliser

Mvh Rikard Blunker

hehe...takk for sist Rikard. Hvis alt går smood, blir det til helgen. pm meg med nummeret ditt så ringer jeg deg Glad
Loggført
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #5 på: mai 04, 2009, 20:04:27 pm »

Noen som har mål (diameter og lengde) på bay bensinslangen fra tanken til forgasseren? Tenkte å kjøpe dette og ha det klart før den er i hus, så jeg kan gå rett i gang.
Kjøper med plugger, olje, osv til motor også.
Jeg liker å vœre godt forberedt Glad
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #6 på: mai 04, 2009, 20:08:53 pm »

PM fra meg;)

Når det kommer til bensinslange, så finn ut størrelsen;) tror det er 6mm men er ikke sikker, så vil jeg anbefale deg og ta med litt godt med slange;)
Da jeg gjorde det med 02een min, kom jeg stadig over noe som lakk;)

Rikard
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #7 på: mai 04, 2009, 20:50:17 pm »

Jada, bytter alle slangene når jeg først gjør det.
Det er vel slange fra bensintank, men er det ikke rør når det kommer over motoren? Eller er jeg helt på jordet?
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: mai 05, 2009, 11:30:47 am »

Du er på jordet Blunker, det er slanger overalt... Du bør sette deg ned og lese litt på sidene til Richard Atwell http://www.ratwell.com/ og Michael Knappmann http://vwbus2.dyndns.org/bulli/michaelk/vw_bus_d/reparat0.htm , så får du forberedt deg ganske godt Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!