Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« på: mai 03, 2009, 21:36:44 pm » |
|
..lønner det seg å kaste de? Og erstatte med originale lokk og bøyler kanskje? Andre alternativer? Har gått helt fint i to somre, men nå er det tre ganger oljesøl på tre uker.. Vil jo ikke bli tett!  Eller, det ser tett ut. Helt til jeg legger ut på tur, og plutselig er det flom.. Det drypper ikke engang. Alt renner ut... Og det er alltid samme siden det skjer på. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Espen/VW54
Supermedlem
    
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
|
 |
« Svar #1 på: mai 03, 2009, 21:53:56 pm » |
|
Kast dem så langt du kan... Og sett på orginale, eller skrudde.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #2 på: mai 03, 2009, 22:05:06 pm » |
|
Kast dem så langt du kan... Og sett på orginale, eller skrudde.
 Da får vi destruere dem...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #3 på: mai 03, 2009, 22:54:58 pm » |
|
de kan også brukes til andre ting... vær oppfinnsom hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #5 på: mai 03, 2009, 23:01:46 pm » |
|
ja for eksempel
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
H-MEK
Supermedlem
    
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
|
 |
« Svar #6 på: mai 03, 2009, 23:11:44 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
Henning Tlf 408 26 388
|
|
|
Hansi
Supermedlem
    
Innlegg: 521
Bosted: Ørskog
tlf: 949 72 075
|
 |
« Svar #7 på: mai 04, 2009, 01:06:12 am » |
|
Kast dem så langt du kan... Og sett på orginale, eller skrudde.
må man borre å gjenge i toppen når man skal ha skrudde??
|
|
|
Loggført
|
Member of the  Vintage VW-Club of Møre & Romsdal 67 t1-- 70 westy
|
|
|
Espen S. Andresen
Supermedlem
    
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
|
 |
« Svar #8 på: mai 04, 2009, 09:53:20 am » |
|
Kast dem så langt du kan... Og sett på orginale, eller skrudde.
må man borre å gjenge i toppen når man skal ha skrudde?? Nope, du får med lange hylsemutre til vippestellet, som du så bolter dekselet i.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #9 på: mai 04, 2009, 10:06:11 am » |
|
Om det er pakningen din som blir sugd inn så kan du prøve å lime den til lokket, og sette på mer ånding på motoren din. Personlig har jeg mye mer tro på original løsningen med bøyle enn skrudde lokk.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
RødeBaron
|
 |
« Svar #10 på: mai 04, 2009, 18:02:48 pm » |
|
fine å steke kjøttpudding i.... på gebe-grillen.
|
|
|
Loggført
|
 original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Dag L
Supermedlem
    
Innlegg: 3481
Bosted: Skien
|
 |
« Svar #11 på: mai 04, 2009, 20:02:44 pm » |
|
Hvorfor ikke si ja takk, begge deler..... Skaff deg originale toppdeksler med vw-logo i chrome, da har du både pynt og kvalitet som holder tett.... 
|
|
|
Loggført
|
59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red 65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green 74' 1300S L31 A Senegal red 74' 1303S L96 M Marathon met. 75’ 1303 L61 H Lofotengrün 86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D 86’ T3 Club Joker wbx Bronze met. 90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D 90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
|
|
|
alask
|
 |
« Svar #12 på: mai 04, 2009, 21:35:39 pm » |
|
er det ikke noe med at chromen blir for glatt slik at det ikke tetter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bObLeFrIk
|
 |
« Svar #13 på: mai 06, 2009, 20:42:43 pm » |
|
i dag bestilte jeg orginale toppdeksler fra hotshop. var ute på tur i går, pluteselig begynte olje-lampa å lyse.det ene dekslet hadde vridd seg på en eller annen måte. gått oljelampa virker eller så hadde en 1915ccm tatt kvelden. http://boblefrik.tripod.com
|
|
|
Loggført
|
1303s 72 mod ombygd Orginal 53 boble m/ragtop
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #14 på: mai 06, 2009, 23:35:23 pm » |
|
i dag bestilte jeg orginale toppdeksler fra hotshop. var ute på tur i går, pluteselig begynte olje-lampa å lyse.det ene dekslet hadde vridd seg på en eller annen måte. gått oljelampa virker eller så hadde en 1915ccm tatt kvelden. http://boblefrik.tripod.comjeg har masse ventilhus deksler liggende fra std motorer som er demontert,så vis noen skulle trenge er det bare å sende en pm
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #15 på: mai 10, 2009, 17:31:09 pm » |
|
Om det er pakningen din som blir sugd inn så kan du prøve å lime den til lokket, og sette på mer ånding på motoren din. Personlig har jeg mye mer tro på original løsningen med bøyle enn skrudde lokk.
Det ser ut som det er det som skjer ja. Har slanger fra topplokka og opp til luftfilteret, hva mer ånding kan man ha da, og hvorfor skjer dette? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hulken
Supermedlem
    
Innlegg: 3433
Bosted: Gjøvik
Hardcore type four...
|
 |
« Svar #16 på: mai 10, 2009, 18:14:04 pm » |
|
Du må slutte og kjøre som en gris... 
|
|
|
Loggført
|
Arild B, Gjøvik 1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre) 1972 1302S "Hulken" restobjekt 1973 412 2-dørs coupe
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #17 på: mai 10, 2009, 18:17:48 pm » |
|
Jeg tror det kommer mest av at utformingen av lokkene ikke er riktig, kanten/hylla som pakkningene ligger mot i lokkene er nok skrå slik at pakningen sklir inn.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Kjetil
Supermedlem
    
Innlegg: 1459
Bosted: Toten
|
 |
« Svar #18 på: mai 10, 2009, 18:50:18 pm » |
|
Du må slutte og kjøre som en gris...  Tydeligvis.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SveinT
Supermedlem
    
Innlegg: 1961
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
|
 |
« Svar #19 på: mai 10, 2009, 19:43:25 pm » |
|
Problemet kan forekomme på originale deksler også. Kan raskt løses med et par metallbiter som på bildene under. Etter bildene å dømme tok jobben 17minutter 
|
|
|
Loggført
|
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass. Hilsen Svein Terje 91647950
|
|
|
|