mai 04, 2025, 15:05:21 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Teknisk, teori og praksis
>
POLYURETHANE foringer
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: POLYURETHANE foringer (Lest 1334 ganger)
OP
Medlem
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden
POLYURETHANE foringer
«
på:
juni 04, 2009, 20:32:21 pm »
Hvordan tilpasses disse til fjærplatene.
Ser på forumet at dette har vært oppe tidligere men har ikke funnet noe svar.
Noen som vet.
Loggført
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: POLYURETHANE foringer
«
Svar #1 på:
juni 04, 2009, 23:05:38 pm »
Fjærplatene er nå en ting, men de må tilpasses utvendig. Her må du rett og slett slipe til de passer fint inni hullene sine/ ikke stikker utenfor. husk bare på å bruke skikkelig vannbestandig fett/ grafittfett. Ellers har disse en jækla tendens til å knirke.
Petter'n.
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
OP
Medlem
Innlegg: 129
Bosted: Tistedal/Halden
Sv: POLYURETHANE foringer
«
Svar #2 på:
juni 04, 2009, 23:51:45 pm »
Etter å ha prøvd å få montert foringene ser det ut til at disse må freses/brosjes/dreies innvendig slik at jeg kan få de tredd inn på fjærplata, for uten å gjøre dette må de presses på. Hvis det lar seg gjøre å presse de på blir de utrolig trange slik at dette sikkert vil påvirke fjæringa. (ihvertfall en periode inntil de sliter seg til)
Hvis de er så trange vil det forårsake knirk / ulyd som nevnt.
Ved passelig tilpassing vil det bli plass til en fettfilm mellom plate og foring. Forhåpentlig ingen knirk.
Jeg bare spør, for det er vel noen har som har montert denne typen foringer tidligere.
Loggført
wide5
Supermedlem
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg
Sv: POLYURETHANE foringer
«
Svar #3 på:
juni 04, 2009, 23:58:44 pm »
trange blir de på en måte uansett, da disse er kone, og vil presses inn når du drar til lokket.
Fett er viktig. Har sånne selv.
Hadde ikke noe problem med å få de på fjærplarene.
Ligger en how to tråd på gamle vw 2 you, eller på techtalk..
Petter'n.
Loggført
petter@laugerud-rorservice.no
tlf: 91893456
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...