riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« på: januar 30, 2008, 08:49:24 am » |
|
Detta har jeg ikke greie på ,så vi satser på at noen har prøvd det før,eller veit om noen.Har en t4 motor som surrer og går i helt org stand,også er jeg så uheldig å ha et par 993 turboer liggende.Spørsmålet er,er det mulig å putte på en turbo og kjøre med feks.0,5 i trykk(eller mindre) og bare kjøre som vanlig?Savner et lite trykk på toppen kan man si.  Detta skal da puttes i bussen,så hva slags gasser er best å bruke?(turboen er ganske liten)Hvis jeg ikke husker feil er det KKK24. Her er det altså ikke meninga å bygge en værsting motor,men bare en med litt mere puff.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #1 på: januar 30, 2008, 10:16:24 am » |
|
det vil nok fungere overaskende bra. bare få enten låst tenninga på noen grader lavere fortenning eller sett på fordeler med dobbelvirkende vakumklokke slik akkt du får ned tenninga under ladetrykk. evt datatenning, MSD med retard.. etc.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #2 på: januar 30, 2008, 12:48:24 pm » |
|
savner litt mere i min 2 liter også.tenkt mye på det turbo greiene jeg å.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmatre
Supermedlem
    
Innlegg: 878
Bosted: Rogaland - Klepp
|
 |
« Svar #3 på: januar 30, 2008, 17:19:24 pm » |
|
Les Jonas Linder og Jonas Nordqvist sine tråder på zatzy.com og shoptalkforums.com http://zatzy.com/showthread.php?t=244433&highlight=Jonas+nordqvistShoptalkforums er vist nede for tiden :-(
|
|
|
Loggført
|
"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #4 på: januar 30, 2008, 19:05:47 pm » |
|
det er forresten ikke kkk24 det er 16,så de er lettere og drive.Jeg har en til liggende Martin,men den trenger overhaling.Har ikke sjekka hva det koster ,men den har wetegate og det som trengs tror jeg.Noen som har tips om gasser til detta bruket?
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #5 på: januar 30, 2008, 20:51:52 pm » |
|
Fy fillern,det er en iherdig Svenske! Jeg skal ikke ta av sånn som han så jeg tror ikke problemene vil bli så mange med et enklere bygge.(håper jeg!)
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #6 på: januar 30, 2008, 22:00:44 pm » |
|
savner litt mere i min 2 liter også.tenkt mye på det turbo greiene jeg å.
Du kan høre med Freddy! han har en liggende,han fikk den av meg for ett par år siden. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #8 på: januar 31, 2008, 14:46:12 pm » |
|
det vil nok fungere overaskende bra. bare få enten låst tenninga på noen grader lavere fortenning eller sett på fordeler med dobbelvirkende vakumklokke slik akkt du får ned tenninga under ladetrykk. evt datatenning, MSD med retard.. etc.
detta her er jeg sugen på å gjøre men hva med forgasser. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #9 på: januar 31, 2008, 18:24:36 pm » |
|
Har fått nyss om at det er flere måter å gjøre det på,det ene er trykk gasser og det andre er å bygge en tett kasse rundt en gasser får å ha likt trykk inni og utenfor.Stemmer det ,dere som har greie på detta?Det er visst en del som bruker feks.Holley forgassere til større am cars.
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #10 på: februar 01, 2008, 18:05:08 pm » |
|
å volvo? b20.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
riskyer
Supermedlem
    
Innlegg: 824
Bosted: Skien
76 bay
|
 |
« Svar #11 på: februar 01, 2008, 19:14:38 pm » |
|
Veit ikke helt,men jeg prøver å få sjekka opp flere muligheter
|
|
|
Loggført
|
Alt MÅ ned!!
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #12 på: februar 01, 2008, 19:26:13 pm » |
|
ja gjør det. hva med saab 9000 turbo? litt eldre mod?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #13 på: februar 01, 2008, 20:57:55 pm » |
|
det er en T-3 turbo og vil passe bra! har hatt samme på en 2,1 WBX og det gikk flott.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #14 på: februar 02, 2008, 02:10:38 am » |
|
hva med gasser valg. fatter har noe holly greier men blir vel stort?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #15 på: februar 02, 2008, 02:16:44 am » |
|
da må du bygge om turbo hvi du skal ha sugeturbo.. pga tetninger
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #16 på: februar 02, 2008, 02:41:22 am » |
|
hva slags gasser skal jeg bruke da. har en 32/36 weber liggende
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #17 på: februar 02, 2008, 12:47:25 pm » |
|
da må du ha en gasser som kan bygges om til trykk system /blow trough
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|