flatfour
|
 |
« på: mars 22, 2009, 23:14:14 pm » |
|
Vurderer å bytte til litt større gassere før jeg skal justere inn de siste hestene på bremsetest i mai. I den forbindelse trenger jeg noen gode råd på hva jeg burde gå for.
Jeg har i dag noen fine Dellorto 40, men vurderer å gå opp til 45 eller 48. Ønsker å beholde innsugene, ettersom de er matchportet med toppene. Regner med at både 45 og 48 burde passe på de jeg har?
Bruksområdet mitt er en bruksmotor som fungere godt på sommercrusing, landevei og noen korte strekker på SCC. Ønsker ikke en motor som kun er av eller på.
Litt motor spec: 1915ccm 8,4:1 i komp Eagle W-125 009 fordeler med elektronisk tenning Empi phatboy eksos.
Lønner det seg å gå for 48 for mest mulig pulver eller har 45 noen fordeler?
|
|
« Siste redigering: mai 20, 2009, 13:32:22 pm av flatfour »
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #1 på: mars 22, 2009, 23:51:34 pm » |
|
Hvilke topper og ventilstørrelse har du? Hvilke halsringer?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #2 på: mars 23, 2009, 00:00:02 am » |
|
40mm innsugsventil og 35,5mm eksosventil 52cc i forbreningskammer
Husker ikke halsringene på de jeg har, men de lar jeg jo følge 40'ene..?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: mars 23, 2009, 00:17:09 am » |
|
Jo, poenget var at du kanskje bare kunne gå opp på halsring på de gasserne du har.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #5 på: mars 23, 2009, 00:29:06 am » |
|
oki... lette litt nå så fant jeg det...
Halsringen er 34mm. Hoveddysen er 140 og luft 180.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #6 på: mars 23, 2009, 00:55:54 am » |
|
Dette kan vel være et godt alternativ. Noen som har noen erfaring med dette? Hvordan vil dette være vs 48mm?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
rallybugs
Seniormedlem
   
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne
|
 |
« Svar #8 på: mars 23, 2009, 19:15:31 pm » |
|
Dette kan vel være et godt alternativ. Noen som har noen erfaring med dette? Hvordan vil dette være vs 48mm? Disse oppdatering setta kan kun brukes til IDF 36/40 og 44 og Dellorto 36/40 og 45
en 40 mm dellorto har std 34 mm restriktor , oppdateringsettet har 36 mm det samme som en 45 mm DRLA bruker , pluss at hele auxillary venturien er fjernet , derfor flower dette så mye bedre og gir merkbar effekt uten å skifte til større forgassere.
Bilde visen bremsing av min 1585 cc rally Gr 2 motor med 45 DRLA med oppdatering sett montert , de setta koster i dag ca Kr 1500,-
|
|
« Siste redigering: mars 23, 2009, 19:26:04 pm av rallybugs »
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #9 på: mars 23, 2009, 22:31:26 pm » |
|
Rallybugs; Så du sier at mine 40 med upgrade burde faktisk gi mer enn std 45mm?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rallybugs
Seniormedlem
   
Innlegg: 402
Bosted: 4640 søgne
|
 |
« Svar #10 på: mars 23, 2009, 22:58:18 pm » |
|
36 mm med et lite rør over parralelt med spjell akselen er at som begrenser flowen i oppdatering settet , du finner monterings annvisning og mere info på CB teck siden, mi erfaring er at motoren blir mye sterkere på mitt registeret med dette settet montert , og det er vel der en bruker motoren mest på veien i allefall?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #11 på: mars 23, 2009, 23:10:23 pm » |
|
Hmm... dette settet er sterkt opp til vurdering. Skal lese litt mer om det. Økning av moment og midtregisteret er bra. Motoren sånn den er i dag, kommer den skikkelig på 3-3500.. Det er sabla gøy, men skulle gjerne hatt litt mer før det. Men det ligger vel litt i kam`en..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
    
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
 |
« Svar #12 på: mars 23, 2009, 23:14:06 pm » |
|
jeg har slikt oppgraderings kit i mine gassere (weber idf 36) og motoren fikk en helt annen respons med detta kitet,jeg er kjempe fornøyd med disse kit(a)
|
|
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
flatfour
|
 |
« Svar #13 på: mai 20, 2009, 13:31:59 pm » |
|
Hei,
Jeg gikk for dette upgrade settet til mine dellorto 40.
Men etter jeg hadde montert det, fikk jeg ikke motoren til å gå ordentlig.. Den hoster og harker og dør ut.. Høres frisk ut når jeg gir på, men holder jeg den med litt gass, eks rundt 2000, så bare dør den ut og jeg må pumpe litt på gassen.
Har tittet nedia gassere, ser det kommer bens ut fra akspumpe dysen, og ved pådrag, kommer det ut fra de nye "hoveddyse" rørene.
Noen som har gjort dette før? Kan det være at jeg må dyse om etter upgrade?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|