Hei!
Jeg kjøpte boble i fjor vår og nå har jeg endelig fått bytta alt knyttet til bremser rundt hele bilen. Men nå forteller den pensjonerte vw-mekanikeren som hjalp meg at motoren trenger full overhaling, bla pga lekk topp. Jeg ønsker meg råd fra dere før jeg begynner å bruke penger jeg ikke har.
Bilen (2692969) er registrert høsten 1959, har vært i en families eie siden den var ny, har gått 72000 km, er original og fri for rust og skade. Jeg handla bilen litt overilt, og det viste seg at bilen fikk ny motor i 1965 og at den ble omlakkert i 1978. Det gjorde bilen litt mindre interessant synes jeg, men den er fin, og jeg vil gjerne ha den i stand så jeg kan kjøre på jobb på fine sommerdager. Tilbake til gode råd.
Motoren er det kjedelig å overhale synes jeg, siden den er 5 år for ny (8907684). På den annen side er alt på motoren like pent og jomfruelig som resten av bilen. Men jeg bør vel jakte på en motor for 60-modell? Men mens jeg leter bør jeg bare putte inn en hvilken som helst 6-volts motor som går greit? Går hva som helst inn?
Hyggelig dersom noen deler synspunktene sine med meg...