juni 20, 2025, 00:26:23 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Problem med lufting av bakbremser til bay med bremsekraftforsterker
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Problem med lufting av bakbremser til bay med bremsekraftforsterker (Lest 1305 ganger)
Eldiablo
Seniormedlem
Innlegg: 286
Bosted: Hamar
Torgrim tlf. 970 71 771
Problem med lufting av bakbremser til bay med bremsekraftforsterker
«
på:
mai 20, 2009, 12:23:56 pm »
Jeg får ikke bremsevæsken forbi denne, se bilde. Noen som har hatt samme problem og funnet en løsning? Det har fungert tidligere men nå virker det som den tetter istedet for å åpne..
bus_brakes[1].jpg
(37.95 KB, 500x442 - vist 193 ganger.)
Loggført
(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]
tWolf - Part of the AirWolfs crew
pungar
Medlem
Innlegg: 247
Bosted:
Er du i tvil, GI GASS!
Sv: Problem med lufting av bakbremser til bay med bremsekraftforsterker
«
Svar #1 på:
mai 21, 2009, 11:13:00 am »
Vanskelig å se på bildet hva dette er. Tipper det er den ventilen som regulerer bremsekraften på bakhjulene, utifra hvor tungt bilen er lastet. Prøv å sette bilen ned på bakken når du lufter. Vet ikke om den stenger helt når bakhjulene er i luften, men kan jo være verdt å prøve. Kan jo også prøve å blåse inn i lufteskruen bak. kanskje det ligger noe dritt der, som da blir blåst tilbake til tanken. (bruk kompressor...)
Loggført
vw T2 pickup 1600, 75mod
Lada 1500s 76mod
Ford Cortina 1600 70mod
Audi 80 1,8 16vt, 90mod
Eldiablo
Seniormedlem
Innlegg: 286
Bosted: Hamar
Torgrim tlf. 970 71 771
Sv: Problem med lufting av bakbremser til bay med bremsekraftforsterker
«
Svar #2 på:
mai 21, 2009, 13:49:10 pm »
Nå er det løst
Stemmer at det er en bremsekraftregulator. Trikset er når du skal lufte opp igjen tomt anlegg er å pumpe forsiktig, desto hardere du trykker inn pedalen desto mer låser ventilen i regulatoren seg og desto mindre væske får du bakover. Så lette forsiktige pump til regulatoren har fylt seg og væsken er forbi.
Takk for godt innspill Pungar.
Loggført
(o\ ! /o) | o \/ o | (o)=|=(o) [o\|_|_|/o]
tWolf - Part of the AirWolfs crew
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...