juni 16, 2024, 05:57:11 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motoren vil stoppe når jeg trår gassen fort i bånn..?  (Lest 2120 ganger)
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« på: juni 02, 2009, 00:11:57 am »

Har fått, og montert repairkit fra unneberg-bil...
så forgasseren skulle være ok, selv om den ikke er justert etterpå.
har hatt dette problemet siden jeg kjøpte bilen i 2007 men har ikke gjort noe med motoren...
trodde problemet skulle løse seg med rep.settet...

motoren er en 1500cc, forgasser 30 pict 1
« Siste redigering: juni 02, 2009, 00:19:05 am av Blaasarn » Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #1 på: juni 02, 2009, 09:40:52 am »

Ta av luftfilteret og trykk gassen ned. Se om det spruter bensin fra et rør ved chokespjeldet. Hvis ikke, er nok røret tett. Det sitter på kon, og kan løsnes ved å vri og dra med en tang. Settes på tilbake, slå lett på kraven nederst med en liten dor og hammer. Da sitter den fast igjen.
Loggført
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #2 på: juni 02, 2009, 15:49:38 pm »

Dette røret kommer opp for så å bli bøyd vannrett, så bøyd ned igjen?
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #3 på: juni 02, 2009, 16:14:26 pm »

Dette røret kommer opp for så å bli bøyd vannrett, så bøyd ned igjen?

Riktig!
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #4 på: juni 02, 2009, 16:25:10 pm »

slo opp i haynes'n, injection pipe from accelerator pump?

dette sitter jo skrudd ned med mutter, i allefall på tegninga, men tegninga er ikke av en 30 pict 1...
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 02, 2009, 16:37:40 pm »

Har samme gasser på min 1300, og opplever litt av samme problemet. Og hos meg er det choken som spiller meg ett puss!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Blaasarn
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Lofoten



Vis profil
« Svar #6 på: juni 03, 2009, 00:44:27 am »

Røret var potte tett!  Sjokkert Øyerulling
Delte forgasseren i 2, lirket frem og tilbake med røret så presset jeg det forsiktig av med et skrujern.
Tok deretter blåsespissen på kompressoren og blåste med fullt trykk, blåste noe småtteri ut, og vips så var røret åpent!
kakket det forsiktig på plass, å du verden for en stråle!
Monterte øverdelen og startet opp, trødde gassen hurtig i bånn og motoren ruste like hurtig opp!

Snipp snapp snute, så var enda et problem ute av verden!  Blunker Rekker tunge

Hjertelig takk for svar!
Loggført

Mvh. Eskil Eltoft

VW 1303, 1973 - Renovert og modifisert Cruisebil Blunker
VW 1300, 1969 - Selges
Volvo 240 GLE 1987 - Bruksbil
Mazda 323 1990 - Bilcross-bil
Tempo Corvette 380 1977 - restaurert bruksmoped

SELVLÆRT ER VELLÆRT..!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: juni 03, 2009, 14:41:35 pm »

Dette skal eg jaggu prøva! Trur det er dette som feilar impulsen! ivertfall samme symtom Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #8 på: juni 10, 2009, 15:04:20 pm »

Luft akselererer med en mye høyere hastighet enn bensinen klarer. Derfor har vi akspumpa for å gi på litt suppe med stor hastighet inntil bensinen rekker å bli sugd opp igjennom "spylerøret" i senter av gasserern rett under venturien (halsringen), for så å bli dratt ned igjennom spjellhuset ferdigblandet med luften, og videre inn i innsuget. Virker ikke akspumpa vil motoren kun få luft med en gang, og da stopper den.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!