mai 05, 2025, 11:25:53 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: OLJELEKKASJE!! Metall-pakning bak svinghjul !  (Lest 1897 ganger)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« på: oktober 07, 2010, 22:09:44 pm »

Hjelp ! Motoren min, 1200 -65, lekker som ei sil bak svinghjulet!! Sjokkert

Har ny simmer-ring og O-ring for skifte, men trenger den metallpakningen/ shims med huller i som ligger rett bak svinghjulet. Disse fås visst kun i hele sett!!

Er det noen som har en slik, som de kunne sendt i brev til meg i morgen, fredag??
Hadde håpet å få skiftet dette i helga... Tvilende
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: oktober 07, 2010, 22:15:45 pm »

Det er ikke en pakkning med enden av thrustelageret du ser, for å bytte det må du dele motoren. Å bytte lager drar ofte med seg linjeborring.
Loggført

Speed is no substitute for direction
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 07, 2010, 22:22:10 pm »

>Mener egentlig bare den lille metall-pakningen med 4 hull i som sitter rett bak svinghjulet.
Får muligens hjelp fra Race-Buggy her, men alle innspill er velkomne..

Hva trenger jeg dersom jeg må shimse opp på ny her?
Lite peiling selv, men har kompetent hjelp i bakhånd Gliser
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #3 på: oktober 07, 2010, 22:24:33 pm »

Det er vel metall shimsen mellom veivtappen og svinghjulet han mener. Har satt sammen flere motorer uten denne. Har ikke hatt problemer med det. Bare pass på at de tre shimsene til endevandringen til veiven blir rett.

For å shimse opp trenger du ett utvalg shims. Det SKAL være tre stykker av dem. I tillegg trenger du noe å måle med. Micrometer. Sett inn to shims, monter og mål opp vandringen. Trekk fra det som VW mener er korrekt vandring (husker ikke målet i farta) og legg til korrekt shims. Enkelt Glad
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #4 på: oktober 07, 2010, 22:33:34 pm »

Hvor får man tak i slike shims? Noen som har?
Jeg har en som hjelper meg med dette og vet ikke for mye selv...
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
mattias
Seniormedlem
****
Innlegg: 288
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 07, 2010, 22:43:00 pm »

Mener man skal ha en endeslakk på 0.07-0.15?
Loggført

-1961 T1
-1961 T1
-1958 T2
-1976 T2
RobInThaHood
Supermedlem
*****
Innlegg: 616
Bosted: stavanger omegn og sånt



Vis profil
« Svar #6 på: oktober 07, 2010, 22:57:56 pm »

Da har jeg hvertfall fikset metall pakning, ny simmer-ring og O-ring.
Takk for alle svar!
Loggført

It's not a hobby; it's a way of life!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!