SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« på: april 14, 2009, 16:55:05 pm » |
|
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=770761Det har jo versert bilder av disse fra originalannonser fra back in the days... For meg har de alltid sett ut som "billighjul"... Litt sånn "Walmart" / Biltema...of the day egentlig. De ser litt kule ut, men er bare billige, stylete hjul.... ingen dimensjon eller vekt-fordel, "bare alu hjul"....men sånn er kanskje de fleste. Jeg vil ihvertfall unngå dem - hva mener du?
|
|
« Siste redigering: april 14, 2009, 17:53:12 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #1 på: april 14, 2009, 17:04:38 pm » |
|
Synes det er flott at noen tenker nytt, og ikke kun tenker på å kopiere gamle felger. MEN de kunne ha kommet opp med noe bedre når de først holdt på 
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #2 på: april 14, 2009, 17:15:04 pm » |
|
Synes det er flott at noen tenker nytt, og ikke kun tenker på å kopiere gamle felger. MEN de kunne ha kommet opp med noe bedre når de først holdt på  ...dette er en kopi av gamle felger. Repro av noe gammelt - ganske likt mange av de felgene man ser i dag. Hadde noen enda tenkt litt nytt...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: april 14, 2009, 17:29:06 pm » |
|
så de var repro disse OGSÅ ja  Kan jo ikke være sååå vanskelig å lage noen fete 5x205 felger med nytt design?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lid
Supermedlem

|
 |
« Svar #4 på: april 14, 2009, 17:42:51 pm » |
|
Det er jo du som er forumets store Designerspire Lobo. Så sett i gang og lag noe kult.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: april 14, 2009, 17:51:38 pm » |
|
Når jeg tenker etter....det er vel egentlig bare ett forsøk på helt ny design til Wide-5 som er blitt lansert de siste 10 år....denne: http://www.mooneyesusa.com/Store/product_info.php?products_id=1146Og jeg vil si at den er særdeles vellykket.... Så ja - vi trenger flere slike forsøk... Lobos design produsert på den konkurstruede Høyanger felg-bastionen? Kanskje ikke akkurat redningen for hele Fundo, men dog...
|
|
« Siste redigering: april 14, 2009, 17:53:37 pm av SplitMan »
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #6 på: april 14, 2009, 18:02:53 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #7 på: april 14, 2009, 18:19:42 pm » |
|
Når jeg tenker etter....det er vel egentlig bare ett forsøk på helt ny design til Wide-5 som er blitt lansert de siste 10 år....denne: http://www.mooneyesusa.com/Store/product_info.php?products_id=1146Og jeg vil si at den er særdeles vellykket.... Så ja - vi trenger flere slike forsøk... Lobos design produsert på den konkurstruede Høyanger felg-bastionen? Kanskje ikke akkurat redningen for hele Fundo, men dog... Helt enig!
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #8 på: april 14, 2009, 18:22:14 pm » |
|
Artig alternativ, som sansynligvis ikke vil bli hverdagskost, selv i repop.
Ser for meg at det kan blir vanskelig å få disse på uten å bruke tykke spacere, eller? De ser veldig flate ut, og hullet i midten kan ikke ha plass til mye mer enn fettkoppene. Hva med resten av koningen på tromlene....
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: april 14, 2009, 20:19:12 pm » |
|
Når jeg tenker etter....det er vel egentlig bare ett forsøk på helt ny design til Wide-5 som er blitt lansert de siste 10 år....denne: http://www.mooneyesusa.com/Store/product_info.php?products_id=1146Og jeg vil si at den er særdeles vellykket.... Så ja - vi trenger flere slike forsøk... Lobos design produsert på den konkurstruede Høyanger felg-bastionen? Kanskje ikke akkurat redningen for hele Fundo, men dog... Kanskje en framtidig masteroppgave? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
66 Cab
Supermedlem

Boden Kratzende Autos
|
 |
« Svar #10 på: april 14, 2009, 20:22:43 pm » |
|
Når jeg tenker etter....det er vel egentlig bare ett forsøk på helt ny design til Wide-5 som er blitt lansert de siste 10 år....denne: http://www.mooneyesusa.com/Store/product_info.php?products_id=1146Og jeg vil si at den er særdeles vellykket.... Så ja - vi trenger flere slike forsøk... Lobos design produsert på den konkurstruede Høyanger felg-bastionen? Kanskje ikke akkurat redningen for hele Fundo, men dog... Kanskje en framtidig masteroppgave?  Kjør på Lobo.... Har jo lest i Volksworld, der var det en kjent kar som ville bli bil designer... Begynn med noen urfete felger 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Soddli
Seniormedlem

|
 |
« Svar #11 på: april 14, 2009, 21:11:10 pm » |
|
Nydesignede 5x205 felger  Nei nå snakker du skikkelig bambus Øystein....jeg synes en org 5x205 er finere/tøffere enn de fleste jippo-hjul man får kjøpt nå jeg:-)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #12 på: april 14, 2009, 21:31:43 pm » |
|
Nydesignede 5x205 felger  Nei nå snakker du skikkelig bambus Øystein....jeg synes en org 5x205 er finere/tøffere enn de fleste jippo-hjul man får kjøpt nå jeg:-) Ka-Me-Dæ-Da? Er ikke du på stabburet her i kveld?
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #13 på: april 14, 2009, 23:51:01 pm » |
|
Men hva skjer videre i Høyanger?
Etter at Fundo (som lagde felger til bla Audi og B%&) gikk konkurs for kort tid tilbake, sitter det jo svært mange meget dyktige jenter og gutter med superkompetanse på felgproduksjon i S & F?
Ser noen en mulighet her når for spesialfelger i "småskalaproduksjon"?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
marius
Medlem

vw type 1 1957
|
 |
« Svar #14 på: april 15, 2009, 08:28:17 am » |
|
Disse hjula var jo faktisk tøffe!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
holmsen
Supermedlem

|
 |
« Svar #15 på: april 15, 2009, 14:16:56 pm » |
|
hmm..skeptisk,,minner meg om (h)julenissen,,helt ufarlig for barn,,bare runde former
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #16 på: april 15, 2009, 15:49:59 pm » |
|
Når jeg tenker etter....det er vel egentlig bare ett forsøk på helt ny design til Wide-5 som er blitt lansert de siste 10 år....denne: http://www.mooneyesusa.com/Store/product_info.php?products_id=1146Og jeg vil si at den er særdeles vellykket.... Så ja - vi trenger flere slike forsøk... Lobos design produsert på den konkurstruede Høyanger felg-bastionen? Kanskje ikke akkurat redningen for hele Fundo, men dog... Det er lite nytt under solen... hvis noe i heletatt 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: april 15, 2009, 16:23:21 pm » |
|
Når jeg tenker etter....det er vel egentlig bare ett forsøk på helt ny design til Wide-5 som er blitt lansert de siste 10 år....denne: http://www.mooneyesusa.com/Store/product_info.php?products_id=1146Og jeg vil si at den er særdeles vellykket.... Så ja - vi trenger flere slike forsøk... Lobos design produsert på den konkurstruede Høyanger felg-bastionen? Kanskje ikke akkurat redningen for hele Fundo, men dog... Det er lite nytt under solen... hvis noe i heletatt  For all del - nytt som i nytt på vw-markedet. Lunge-bønner er vel nesten like gammelt som bil-modifisering i seg selv...
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #18 på: april 26, 2009, 22:50:08 pm » |
|
Uansett er jeg nå kommet dit i livet at jeg heller ønsker å sette på en stygg, ikke fult så vanlig felg på bilen enn en fin vanlig felg. Kansje det er litt av årsaken til at jeg likte disse felgene? Hvem vet.....
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
sem
|
 |
« Svar #19 på: januar 01, 2010, 21:11:18 pm » |
|
Jeg liker gamle felger. Jeg er konservativ. Kopier heller de gamle felgene.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|