mai 06, 2025, 00:37:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lureri og svindel ved delekjøp.  (Lest 1405 ganger)
svenole
VSN
Supermedlem

Vis profil
« på: september 17, 2009, 10:56:09 am »

Ikke lett å kjøpe deler til veteran. Det er faktisk noen useriøse aktører der ute, forsåvidt også her hjemme.

Noen sender ikke varen og sier den er sendt.
Andre selger og sender en vare som er defekt, de sørger også for at eventuelle presanterte bilder ikke avdekker feil og mangler.
Og noen tilbakeholder info.

Jeg kjøpte en gang ei klokke uten innmat, hakeslepp ble det når jeg åpnet kassa. Han ble tannlege og jeg går i vertfall ikke dit.   Hemmelig

Bilde under viser en bremsetrommlel solgt på e,bay som vanlig brukt. Blidet viser at den ikke er brukt men 100% defekt. Bilde og oplysning om denne tilstanden kom selvfølgelig ikke fremm i presentasjon/salg. Tenk å sende den helt til Norge.

Ikke gjør dette. Miljøet er ofte svært lite, noen kjenner noen. Tenk å drite seg het ut for noen kroner.
For meg er nesten pengene verdt morroa som kommer etterpå, når jeg skal til Tyskland på treff. Ei vandre historie som blir til 5 høns er født.     Osteaktig

* Kopi av Bremstrommel 1.jpg (138.03 KB, 640x307 - vist 245 ganger.)
« Siste redigering: september 17, 2009, 11:05:57 am av svenole » Loggført
svenole
VSN
Supermedlem

Vis profil
« Svar #1 på: september 17, 2009, 11:26:54 am »

P.S

Han har nok levert den til glasblåsing. På bildet vises senere merking av defekten og forsøk på fjernig av merketursj.

* Kopi av Bremstrommel 2.jpg (154.34 KB, 640x333 - vist 227 ganger.)
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem

Ny motor :-)

Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 17, 2009, 17:26:14 pm »

Jeg har også vært utsatt felgeren vil heller or slikt her hjemme. Jeg kjøpte for en stud siden en orginal 1200 motor fra 1956 som var overhalt. Når jeg setter den i bilen min er det en bankelyd i motoren. Jeg klager til han jeg har kjøp den av men han vil ikke ha motoren tilbake. Det viser seg at motoren har stått over 3 år siden den ble overhalt uten olje. Nå må motoren plukkes opp igjen for å finne feilen. Selgeren vil heller ikke være med på å betale for den nye overhalingen.

Så skurker/banditter osv finnes det også her i Norge og på forumet.

Mvh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!