KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #360 på: desember 08, 2009, 23:54:21 pm » |
|
ett nærbilde av toppen hvor det var lekkasje deLuxe og smeltet stempel
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #361 på: desember 09, 2009, 00:01:57 am » |
|
testet llitt vanninnsprut deler i dag dyse plukket jeg fra pumpeflaska til han Tommy.  hehe en spylertank fra T3 transporter med innebygd pumpe og en justerinsventil fra en kaffemaskin så kunne jeg justere mengden fra ca 1000cc/min ned til ca 150cc/min . uten att "forstøvinga" blei til stråle. fikk noen tips anng 15%-20% vann iforhold til drivstoff jeg har da ca 1600cc/min totalt drivstoff og 15%-20% blir da 300cc/min action pic av dysa montert i gummibelgen før turbo!!!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #362 på: desember 09, 2009, 00:03:18 am » |
|
testbenken og pumpeflaska (R.I.P) til han Tommy 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #363 på: desember 09, 2009, 00:04:59 am » |
|
dysa montert i innsugsbælgen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #364 på: desember 09, 2009, 00:07:46 am » |
|
siden tanken blir ståendes en del høyere enn dysa , så må jeg inn med en ventil som stopper det fra å renne ut vann. testet en kaffemaskin ventil...men den er beregnet for 24V og klarte å åpne på 12,9V...men det er i grenseland. så er på jakt etter en ventil for 12V spenning eller evt en spole jeg kan dytte nedpå denne ventilen
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #365 på: desember 09, 2009, 00:18:53 am » |
|
for å styre vanninsprutet tenkte jeg på å prøve noen settinger i megasquirt som kan styre noen utganger. menyen viser hvilken port man henter signal fra og hvilken parameter som må oppfylles ( her er det MAP : ManifolAbsolutePressure) altså vakum/trykk i innsugsør >110 betyr port aktiveres over 110Kpa eller 0,1 bar ladetrykk (da 100kpa er atmosfærisk trykk/bånn gass uten laderykk) hysteris er att den skrur seg av 0.05bar under gitt verdi.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #366 på: desember 09, 2009, 12:18:05 pm » |
|
Om du ikke finner noen som har en slik ventil til 12V, så kan du jo tvinne deg en egen spole. Det ville være det minste problemet for deg å gjøre, med tanke på all den kunnskapen du har  Om ikke så kunne du vel kanskje brukt en magnetventil fra en forgasser med litt mod.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #367 på: desember 09, 2009, 14:14:14 pm » |
|
ja jeg plukket frem en sånn cutoff ventil fra en 34 pict. og tenkte å bruke spolen fra den. men akkurat der og da så det litt plundrete ut så seint på kvelden. skal sjekke elektrokontainer på jobben om det kan finnes en magnetventil der på 12v
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Vw1302s
Seniormedlem
   
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum
|
 |
« Svar #368 på: desember 09, 2009, 14:58:32 pm » |
|
Det var svaret jeg håpa på  Passer ikke spola fra ventilen, eller er det det at spola ikke er lik? En slik spole er jo i og for seg en veldig simpel konstruksjon. Så hvis du ikke finner noe som passer, så kan du jo tvinne en selv. Utifra lageret ditt så har du nok en spole fra en tv, radio eller et eller annet du kan bruke. Å få den til å gå på 12v er nok ikke så store utfordringen for deg. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roadster72
Folkevognklubben
Seniormedlem
    
Innlegg: 490
Bosted: halden
jørn fra ostore Halden
|
 |
« Svar #369 på: desember 09, 2009, 16:47:17 pm » |
|
hehe..helt rått.. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
SplitMan
VSN
Supermedlem
    
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil
|
 |
« Svar #370 på: desember 09, 2009, 17:43:42 pm » |
|
Respekt og honnør Jørn! Artig å følge med på... Jeg nominerer deg til rollen som Reodor om filmenoverallefilmer skal spilles inn med folk en gang. Utrolig artig!
|
|
|
Loggført
|
SCREWDRIVER #2
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #371 på: desember 10, 2009, 08:50:12 am » |
|
Bruk en ventil til tankutlufting på ett nyere vag produkt det burde funke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Lasse `65
Supermedlem
    
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim
LUFTLIGA`N
|
 |
« Svar #372 på: desember 10, 2009, 09:49:15 am » |
|
"....og en justerinsventil fra en kaffemaskin..." Hvorfor i pokker har jeg ikke tenkt på det!!  Du er utrolig Jørn.... 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #373 på: desember 10, 2009, 13:01:59 pm » |
|
taktak  jag jobber jo med kaffemaskiner og de har mye kvalitets snadder deler. Per.. kan ikke du bare plukke av en sånn ventil på en utstillingsbil da?? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
1303SS
Supermedlem
    
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen
|
 |
« Svar #374 på: desember 10, 2009, 13:14:00 pm » |
|
taktak  jag jobber jo med kaffemaskiner og de har mye kvalitets snadder deler. Per.. kan ikke du bare plukke av en sånn ventil på en utstillingsbil da??  står jo noen vrak på baksiden her 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #375 på: desember 10, 2009, 13:19:56 pm » |
|
det er så høye gjerder der asså!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Oval57
Supermedlem
    
Innlegg: 3011
Bosted: Lier
Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.
|
 |
« Svar #376 på: desember 10, 2009, 13:54:43 pm » |
|
Her er en kaffemaskin du kan plukke i fra, står rett utenfor kontoret mitt i Elvebyen.
|
|
|
Loggført
|
*Paradise road* Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.comTlf. 900 13 764 Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer. Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har noe du vil selge.
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #377 på: desember 10, 2009, 23:46:50 pm » |
|
se der ja en go Coffe Queen  jeg visste jeg hadde en 12V ventil av noe sort og fant en ventil fra lystgassanlegget som står her og støver... får bruke den midlertidig til jeg finner en annen ventil hmmmmm ...  lagde en enkel festeramme til spylertnaken , så da er det så å si klart for testing i morgen av vanninsprut 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #378 på: desember 12, 2009, 00:48:49 am » |
|
ja vanninnsprutet funker i allefall. ved første forsøk så fikk den ALT for mye vann.....jeg hadde antageligvis stått i mobilen og skrudd på ventilen i svima , for den stod på maks.. etter å fått justert ned mengden drastisk så funket det bedre. bruker ferdigblandet spylervæske og satt den til å slå inn på 0,6bar innsugslufta har synket nesten 30 grader!!  MEN jeg synes den kanskje ikke trekker fult så godt.tenningen står på det samme som uten vanninsprut , så jeg skal prøve å kjøre mere fortenning teste litt mere i morgen , da bremsebenken jeg har i ryggen får nullstilt seg vannet skal bremse hastigheten på forbrenningen , som gjør att man kan/skal ha mere fortenning eller kjøre på MERE ladetrykk på samme tenningspunkt. det snodige er også att A/F målingene leser ca 1.0:1 magrere MED vanninsprut. siden spylervæska inneholder Etanol...noen metanol. tror ikke att den lavere luft tempen utgjør SÅÅ mye att den får såpass mere oxygen inn att den kan vise magrere... prøvde å fete opp blandinga litt også ,men det funket ikke noe særlig. Dyno hvor er du? 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RE-tek
Juniormedlem
 
Innlegg: 81
Bosted: Drammen
Re-tek : Rotary engines - Custom auto electrics
|
 |
« Svar #379 på: desember 12, 2009, 01:10:43 am » |
|
dyno er her : in-tech motorsport ,dynapack, tangen glassverket åskollen . Rimelig : Krb`n har fått seg dynapack , høkksund omegn . Forøvrig artig lesing jønn , god jul 
|
|
|
Loggført
|
No Pistons - No valves - No Problems
RE-tek
|
|
|
Low67
Medlem
  
Innlegg: 173
Bosted: Hamar
|
 |
« Svar #380 på: desember 12, 2009, 01:15:17 am » |
|
Nå er det vel mere luft(oksygen) i vann, enn det er i luft.. Men vet ikke om det vil gjøre så store utslag...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #381 på: desember 12, 2009, 01:16:31 am » |
|
kikket litt på sidene til de gutta på Glassverket her om dagen og ser ut som man kan leie Dynapack der for 750.- timen og mappe sjøl.  hadde vært så digg å hatt "enklere" tilgang til det gitt. men det er utafor budget. men att det blir en tur dit for mapping av bussen ...... hmmm.. 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #382 på: desember 12, 2009, 01:19:33 am » |
|
Nå er det vel mere luft(oksygen) i vann, enn det er i luft.. Men vet ikke om det vil gjøre så store utslag...
det lille jeg har lest så er erfaringer att det blir som regel fetere eller ingen forandring av blanding. men får sjekke litt nærmeree
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #384 på: desember 12, 2009, 02:25:24 am » |
|
Om du klarer å spalte hydrogen og oksygen med denne kjerren så tror jeg nobelprisen er innen rekkevidde og klima"krisen" løst 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
|
Superbeetle
Supermedlem
    
Innlegg: 513
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #386 på: desember 12, 2009, 02:31:29 am » |
|
aah, jeg er visst ikke helt oppdatert på fotosyntesen.. 
|
|
|
Loggført
|
´71 1302S ´12 Yamaha YZF-R6
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #387 på: desember 12, 2009, 20:25:55 pm » |
|
Desember = halv skatt, så penga sitter litt løst om dagen. Har ikke hatt noen lyddemper på den ,så i dag var målet å få på det. liker ikke unødvendig bråk, dessuten er det lettere å høre etter tenningsbank på en motor som går stille. den bråkte ikke så halvgæærnt uten lyd demper , da turboen i seg selv demper mye av lyden. iom att Biltema ligger på veien til verkstedet stakk jeg innom og kjøpte deres svar på Phatboy muffler. deres Fatso dempare. kun 369.- billig. + ett brukt bend fra en TD t3. kostemalt med 2k epoxy , så får vi se hvor lenge det holder. bakke klaring blei ikke optimal , men helt grei. OK lyd
|
|
« Siste redigering: desember 12, 2009, 20:27:41 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #388 på: desember 12, 2009, 20:31:09 pm » |
|
monterte også sensor for motortemperatur monterte den i kanalen etter oljekjøler dette vil vel gi en ok "middel" temperatur på motor.?? sensoren har M12x1,5mm gjenger . mutter til dette finnes bl.a til å feste fjørplater/bærearmer ( i allefall IRS) 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Daniel L
Supermedlem
    
Innlegg: 679
Bosted: Skien
Boden Kratzende Autos VW Forbund
|
 |
« Svar #389 på: desember 12, 2009, 21:34:28 pm » |
|
SKAMTØFT!!! 
|
|
|
Loggført
|
1971 1302 silver metallic 1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014 1974 1303s germanlooker 1986 Golf mk2 1986 T3 doka
|
|
|
|