KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #420 på: august 26, 2010, 22:13:27 pm » |
|
SCC gjorde godt , for har fått litt inspirasjon til å gå litt med å få sammen short blokka her. demonterte vraket i dag og lagerene var "helt skutt"
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #421 på: august 26, 2010, 22:22:28 pm » |
|
blokka var også banket inn på thrustinga ca 0,5mm så det gamle og nye lageret var slarkete lagerene jeg hadde på lager var STD/STD/STD hmm  så i stedet for å få tak i lager som var beregnet for thrustcut så syntes jeg det var på høy tid med noe cowboytrix linjeborring er uaktulet så tok det gamle lageret og dreide en "shims/skive på ca 0,5mm av thrusteflata og delte den , slik att jeg fikk 2 halvmåner. disse la jeg bak STD/STD/STD lageret for å ta opp glippa som var banket inn, og da var det tight fit på lageret. 
|
|
« Siste redigering: august 26, 2010, 22:25:10 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #422 på: august 26, 2010, 22:27:46 pm » |
|
nye lager på donorveiva er på plass og råder
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #423 på: august 26, 2010, 22:33:04 pm » |
|
neste utfordring blir å komme på noe lure trix for midtre lager ... det gamle lageret hadde oljesporet mot blokka (lagerbakken her er også banket litt ut...) nye lageret har oljesporet på innsiden og tipper det ikke vil bli noe gunstig å sette dette rett inn. trenger noen tvilsomme tips til løsnig her. tenkte på å slipe ned ryggen på blokka..men da er jo hullet ca 0.15 -0.20mm for stort for det nye lageret... kanskje fore/shimse opp det nye lageret litt??
|
|
« Siste redigering: august 26, 2010, 22:35:56 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud
Singelport Mafia'n
|
 |
« Svar #424 på: august 27, 2010, 16:32:26 pm » |
|
Denne spotter jeg nesten hver dag, når jeg tar bussen ut til Yrkesskolen på Åssiden! Står utenfor en garasje i Betzy kjeldsberg vei! Tøff bil, men kanalene har vell hatt sine bedre dager 
|
|
|
Loggført
|
" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better" Audi 100 2,5TDI VW 1300 1970 Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen 45632450 ------------------------------- Medlemsansvarlig Røyken og Omegn Aircoolers Rikard@roykenaircoolers.comroykenaircoolers.com 
|
|
|
Lynet
Seniormedlem
   
Innlegg: 307
Bosted: Drammen
|
 |
« Svar #425 på: august 27, 2010, 22:36:29 pm » |
|
Min bestefar brukte Araldit til å løse de fleste problemer. Kanskje midtre lager kan monteres med litt skikkelig 2-komponent lim mellom bakside og blokk for å fylle ut der materialet i blokka er slått inn. Pass på å ikke tette oljekanalene..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #426 på: august 28, 2010, 00:22:11 am » |
|
var innom AEO her om dagen ..og da hade de noe tynne tynne metallark i tykkelse rundt 0.15mm (hvis jeg ikke husker feil.) hva med å klippe til smale remser av dette og legge på hver siden av den forhøyningen på lager banen. med noe form for lim....
tvilsomt.. i like!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Der_Butzelmann
Supermedlem
    
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø
The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!
|
 |
« Svar #427 på: august 28, 2010, 13:38:11 pm » |
|
var innom AEO her om dagen ..og da hade de noe tynne tynne metallark i tykkelse rundt 0.15mm (hvis jeg ikke husker feil.) hva med å klippe til smale remser av dette og legge på hver siden av den forhøyningen på lager banen. med noe form for lim....
tvilsomt.. i like!
"Shims-ark" i lagerhusa, slik gjorde dem før i tia, ved f.eks utslåtte hjullagerhus på mopeder osv. Funger fint på slikt, men inni motoren vet jeg ikke helt. Blir uansett cheapo!
|
|
|
Loggført
|
-73 1303S WBX -69 Buggy, kort -91 T4 Multivan -04 Touran
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #428 på: september 07, 2010, 12:01:06 pm » |
|
største utfordringen med slitte lagerbukker er vel at de ikke er 'likt' slitt. Så hvis man legger inn shimseark, vil kanskje lagret klype noen steder, eller ha for dårlig klaring. tror jeg hadde gått for kjemisk metall trikset, hvis en først skal være cheap`O. Legg litt kjemisk metall bak lagrene, monter sammen blokka med kun lagrene og veiva i, la det tørke, demonter og fjern overskytende kjemisk metall 
|
|
« Siste redigering: september 07, 2010, 12:03:18 pm av BERGER »
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
Ivar
Supermedlem
    
Innlegg: 910
Bosted: Ask i Norhordaland
Samler seg opp......
|
 |
« Svar #429 på: september 07, 2010, 13:02:43 pm » |
|
Hadde tilsvarande problem med rammelager på ein Honda 100, for tusen år siden. Kjøpte Hermetite sin lagerlåsing, som er gapfyllende inntil 2mm!! uten å svekkes. De funka som f... 
|
|
|
Loggført
|
1975 T2 Sika - Arbeidshest |o * o|
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with their experience.”
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #430 på: oktober 14, 2010, 23:35:51 pm » |
|
noe fremgang har longblock er satt sammen.jeg skippet hele shimse opplegget på midtre bærelager, bare slipte forsiktig ned den "ryggen" på midtre bærelager .ryggen var heller ikke jevnt "høy". den gikk fra null til litt for når jeg la inn de nye lagerhalvdelene satt de godt og kunne ikke se noen lysglippe  ellers ser shimsinga av thrustinga bra ut . limte på halvdelene på fremre lager med innotec lim videre har jeg byttet ut hjemmemekk innsuga med CB kun pga plassringa av dysene. tror jeg har noe problemer med dråpedannelse på lavt turtall pga dette. så vi får se om det blir noe forskjell den plasseringa jeg valgte på hjemmemekket funket bra på halv og full gass, men trur det blei dråpdannelser på motorbremsing+ veldig lav gass. de pekte jo mere mot luft retningen enn med.  men var kjapt å lage disse CB innsuga er tilsvarende originalinnsug men med hulle til dyser. også fjærnet tillegsdyseopplegget da jeg ikke trenger det mer
|
|
« Siste redigering: oktober 14, 2010, 23:42:52 pm av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #431 på: oktober 15, 2010, 12:22:44 pm » |
|
Endelig! Skyldes dråpedannelsen at det ikke er standard T-stykke, tror du?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #432 på: oktober 15, 2010, 12:39:08 pm » |
|
se der ja... godt du fekk brukt innsuga:) eg er og i gang med stempler...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #433 på: oktober 15, 2010, 13:53:19 pm » |
|
dråpedannelsen tror jeg kommer av att dysene sprutet rett i innsugsveggen på de gamle innsuga ved lav lufthadtighet. t-stykket her frakter bare luft så nei. ja innsuga er fine
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #434 på: oktober 15, 2010, 13:58:51 pm » |
|
dråpedannelsen tror jeg kommer av att dysene sprutet rett i innsugsveggen på de gamle innsuga ved lav lufthadtighet. t-stykket her frakter bare luft så nei. ja innsuga er fine
Det er jo selvsagt helt logisk, ja! Er det samme dyser som du har brukt før?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #435 på: oktober 15, 2010, 23:11:34 pm » |
|
samme dyser som før råde insidenten. får se hvor langt de holder ,de skal holde nok, men ellers har jeg et par sett til på lur. montert resten i kveld , så håper på oppstart lørdag 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #437 på: november 05, 2010, 11:19:16 am » |
|
trengte visst flere lykkeønskninger Roy  jeg drieit meg ut med montering av nest bakerste bærelager ,så det lageret hadde ikke truffet styrepinnen slik att den stod halveis inne i lageret.... så motoren skar seg på tomgang  jeg sjekket att motoren turnet fritt og den kløyp ikke i det heke tatt ved montering. så dro jeg den løs med latmansarm og helte på automatgir olje. lot den stå 30 min på tomgang. så var det ut å kjøre, motoren gikk like godt som før men blinket en del i olje lampa ..hehe skjønte att her er det lite håp så jeg nappet ut motoren igjen og satt inn en enkelredusert H motor men denne H motoren har ett rart oljeproblem.. når jeg starter har den oljetrykk på 4-5 bar . etter en liten stund er det nede på ca 3 bar det rare er når jeg står stille og ruser på høyt turtall så er oljetrykket stabilt. men når jeg kjører/belaster motor så plutselig detter oljetrykket til null. spesielt når jeg har hatt motor opp i 3-4000 o*/min for så å motorbremse. for så å krype sakte opp igjen. tenkte først oljetrykksventil.. har hatt ut oljestempel og sett over dette . stempel ser ut som det går fritt. har også byttet oljepumpe+ lokk. også sjekket att oljepickup ikke er blokkert. lurer på om slitte bæralger kan lage slike symptomer slik att klaringa på lagerene blir for stor under belastning/flexing slik att oljetrykk synker..den har nye rådelager. olja ser ikke sån kjempe bra ut heller. så nå er det en blokk på vei til linjeborring.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #438 på: mars 13, 2011, 20:44:07 pm » |
|
skrotebrote er snart ute av vinterdvale!  eller lettere sagt marinert i saltlake,snø og frost i snart 6 mnd! tipper de bøssen kanalene har satt pris på det. men det er som de sier , rust er lettere enn karbonfiber.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #439 på: mars 13, 2011, 20:50:06 pm » |
|
i mellom tiden har blokka vært hos Jee Racing og blitt linjeborret , både mains og thrust fixer han. ser bra ut! takk Erik! så da kan det begynnes montering av veiv/råder etc snart etter en vask og rengjøring av kanaler etc. blir deilig å få startet på en bunn som er i orden.!bare får montert lager riktig nå 
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
vwpower
Medlem
  
Innlegg: 208
Bosted:
|
 |
« Svar #440 på: mars 13, 2011, 22:55:11 pm » |
|
skrotebrote er snart ute av vinterdvale!  eller lettere sagt marinert i saltlake,snø og frost i snart 6 mnd! tipper de bøssen kanalene har satt pris på det. men det er som de sier , rust er lettere enn karbonfiber. [/quote HEHEHE
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jærva
|
 |
« Svar #441 på: august 20, 2012, 23:20:22 pm » |
|
Hva skjer her a? 
|
|
|
Loggført
|
Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!
Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #442 på: august 21, 2012, 00:37:42 am » |
|
vi får se da!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
OldBug
Seniormedlem
   
Innlegg: 386
Bosted: Bergen
74mod 1303s
|
 |
« Svar #443 på: november 05, 2012, 23:18:12 pm » |
|
noe action her? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #444 på: november 05, 2012, 23:43:20 pm » |
|
Har ikke tid ..!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|