Så for noen uker siden startet jakten på et par såkalte flat-6 felger. De er nyere enn deep-6 som jeg har kjørt med til nå, og har tilsvarende lengde på eikene som 7-tommerne. Noen mener deep-6 er mer ettertraktet enn de nyere flat-6, men etter å ha søkt litt rundt innså jeg at INGEN genuine fuchs felger er direkte billige.
Så tenkte jeg å sjekke med entusiaster i nærområdet, og jammen lå det ikke et par på loftet i en garasje et par kilometer herfra. Det ble handel (til en langt hyggeligere pris enn det man finner på nettet) men de var selvsagt ikke strøkne.
Her er et bilde av den verste delen og man kan se de er relativt kraftig kantkjørte:

20260207_133254 (2).jpg (27.93 KB. 411x600 - vist 11 ganger.)
Jeg undersøkte litt rundt, og med rett tilsats lar disse seg sveise, men jeg tenkte jeg skulle gi de en sjans og se hvor bra jeg kan få de ved å slipe de fleste hakkene, men la de dypeste være igjen. Dette blir jo tross alt bruksbilen min, så litt battlescars på deler som er over 50 år gamle tåler vi.
Så etter noen runder med en liten eksentersliper med 180 papir, og gradvis opp til 800 før jeg gikk over med scotch-brite, ser det verste området sånn ut:

20260217_193541 (1).jpg (25.1 KB. 422x600 - vist 20 ganger.)
Jeg tenker det er MER enn bra nok, spesielt siden jeg ikke vil ha spoeilblank finish på de her, så da sparte jeg noen timer med sveising og sliping.
Så neste på programmet med disse hjula er å slipe ned og preppe for lakk.