Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« på: februar 02, 2008, 15:39:33 pm » |
|
Hei.
Er det noen som vet hvor lang en G50 kasse er i forhold til en vw 091. pga holder på med noen planer om en g50 eller en 993 carera ombygget til 2wd.Inn i en vw 1302s. Er det mulig og få annleggs flaten mellom kasse og motor Til å stå såpass langt inne i bilen at den er plant med boltene til girkasse ved feste ved clutch huset. uten og kutte i stykker hele torsjon stav røret? Vist noen har noen gode bilder av g50 i vw hadde et vært veldig fint.
|
|
« Siste redigering: februar 04, 2008, 00:54:28 am av Cobra »
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #1 på: februar 02, 2008, 19:04:32 pm » |
|
Med G50 må torsionskonstruksjonen kappes bort. Flytter man 091 kassen så langt frem som mulig, stikker den forsatt lenger ut i motorrommet en en T-1 kasse gjør.
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #2 på: februar 02, 2008, 22:43:06 pm » |
|
Så g50 er noe lengre en 091. ikke bra. Har 091 i bilen nå. Med cp sitt rett i rammen feste kit. Men ser at jeg kan hente 5-6 cm i forkant, vist jeg bygger om festene litt. Men er skeptisk på om den tåler min nye motor. grunnet 470nm. Og jeg trenger egentlig å få den lengst mulig inn. uten å vri driv akselingene for mye ut av kurs. Pga vil ha luken helt igjen. Grunnent til at jeg vil ha g50 i bilen er vel egentilig at 091 kassen jeg har i bilen. Var bygget til bakke løp. Lav utvekslin max ca 160kmt på 8000rpm. Og ny og sterkere motor. Det er vel egentlig ganske dumt å bygge om til coil overs bak i steden for torsjon. For å få inn en ny kasse. Blir vel mye stress i karossoriet i stedenfor i torsjons røret. Eller ?? Ser forx slik som stev carter i linken under her har gjort http://www.clubvw.org.au/steve_carter.htm
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
JS
Supermedlem
    
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad
|
 |
« Svar #3 på: februar 02, 2008, 23:10:25 pm » |
|
Du har ikke vurdert å bare få en annen utveksling i 091 kassa? Evt. forsterke denne ytterligere?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #4 på: februar 02, 2008, 23:13:42 pm » |
|
Du kan flytte drivakslene forover i bilen opptil 100 mm uten å få problemer.
Coilovers påvirker ikke karosseriet. Boble er en "rammebil" så det er rammen (flyndren) som må tåle påkjenningen og ikke karosseriet.
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2008, 23:18:56 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #5 på: februar 03, 2008, 01:44:40 am » |
|
Så den vil regelrett bli bedre vist jeg fjærener torsjons stavene og bygger om til coil overs.  Da er det bare til å finne en g50 eller 993 carrera 4x4 som jeg kan bygge om til 2wd og Klakke det inn. På med 930 drivknuter og trekke den inn et stykke. Dette blir bra. Da blir jo det også god plass til min nye twin turbo maskin.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Turbo Haraune
Supermedlem
    
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #6 på: februar 03, 2008, 22:01:56 pm » |
|
Dette høres spennende ut. Holder selv på med å installere en 915 girkasse i min 02GT Jeg kjører også med coilovers, uten torsjons stagene i. G50 får du aldri godkjent fordi du må kappe torsjonsrøret, som også er den eneste bærebjelken til bakstillingen. Det kan selvfølgelig gjøres forsterkninger som gjennopretter noe av stivheten, men skal du ha det like sterkt snakker vi rørkonstruksjon ala helbur. 915 kassen derimot klarer man å få like langt inn som en boblekasse. Med litt modifikasjoner da. Eks ny nesekon til kassa. Deler finnes for å gjøre dette bolt on. koster litt men det forenkler masse. Men siden du tenkte G50 regner jeg med økonomien er i orden.
Kommer en prosjekt tråd om 915 litt senere. Litt kjipere kasse enn G50 men den tåler fint 500hk/500nm
Håper bremsene dine er av tilsvarende kvalitet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #7 på: februar 04, 2008, 00:54:14 am » |
|
Har hørt så mye negativt om 915 kassen om den styrke. Har derfor tenkt på g50. Og falt litt på det. Har også regnet litt på å bygge om 091 kassen min. Men det blir fort samme pris som en g50 kasse. Men ingen ting er helt bestemt enda. Men heller litt mot g50. Har helbur i bilen fra før. Porsche 944 turbo bremser.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #8 på: februar 04, 2008, 01:21:14 am » |
|
Har tatt meg en tur å regnet litt på 091 kassen. For ny gir sats 1-4 gir med akslinger, Lsd diff(den uten clutcher) ring og pinjong, lager og paknings sett, ca 18700kr i usa + frakt og mva. + sikkert noe mer. Men da tåler den over 400hk både på stripen og gaten.
G50 ca 15000kr vist jeg bygger om en carrera 4x4 til 2wd ca- 20000kr for en godt brukt en tilstand?. Strøken G50 30000kr og oppover.
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #9 på: februar 04, 2008, 02:17:04 am » |
|
Hvis du bruker uniball fra f.eks. remmele og coilovers kan du vel fjerne torsjonsstaget, eller er jeg helt på jordet? Syntes jeg har lest det et sted, men kan jo ta feil. I så fall kan du vel trekke G50en lenger frem? 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #10 på: februar 04, 2008, 08:26:28 am » |
|
Det har vi kommer fram til.  Men er noe usikker på hvor mye det svekker bilen, når man kutter vek torsjons røret. Har helbur så det stiver jo opp ganske nye. Det jeg hadde trengt nå var et bilde der neg kunne sammen lignet 091 og g50. Har et med t-1 og g50. Men det blir likso litt feil. siden jeg ikke har en eneste t-1 kasse lengre.
|
vw 1302rs
|
|
|
Cobra
Seniormedlem
   
Innlegg: 265
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #11 på: februar 04, 2008, 08:31:28 am » |
|
Her er jo noe av den løsningen jeg synest er litt for drøy( stev carter)
|
|
|
Loggført
|
vw 1302rs
|
|
|
|