mai 04, 2025, 19:28:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dellorto type ?  (Lest 1299 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: september 17, 2009, 02:24:27 am »

Har noen Dellorto forgassere liggende , 2 stk DRLA 36 og et stk DRLA 48. Sistnevnte er montert på singel innsug.

Det jeg lurte på er:

1. Hvor små/store motorer vil de ulike forgasserene kunne brukes på - vil 2 stk 36 jobbe som en 48 jfr audio og basser Blunker
2. på 48n står det stemplet inn DRLA 48 GD - noen som har en formening om hva GD står for ? 


Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: september 25, 2009, 01:20:56 am »

ingen som har snøring ? 

eventuelt noen som har snøring men som ikke gidder skrive men orker linke til bøker som kan opplyse en
uvitende sjel `?  Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #2 på: september 25, 2009, 07:21:36 am »

Så vidt jeg gidder, Hans... Øyerulling Osteaktig Siste først, Dellorto Tech book er grei å begynne med - gjelder vel egentlig begge spørsmål. Tror dessuten bl.a. Cato, Jærva, med flere har utredet en god del om Dellorto her i forskjellige kommentarer.
Det kommer jo an på så mange faktorer hva du skal gå for, volum er en av disse. 36mm er vel regnet som ideell til mindre motorer, så på en 1600-1800 tror jeg du kommer greit ut av det. Må tilpasses med riktige halsringer og dyser iht. . Når det gjelder to "små" doble vs. en sentermontert "stor", tja... skal den kjøres med på gaten eller er dette et raceprosjekt? Glad
http://cgi3.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewUserPage&userid=alfa1750

--------------------------------------------------------------------------------
single DRLA40 or DRLA 36;

28; 145; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170;
Use 28 chokes up to 1800cc, single carb. not recommended for engines above this size
--------------------------------------------------------------------------------
30; 152; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170
--------------------------------------
32; 160; 9164.2; 180; 65; 50; 150/170
--------------------------------------
34; 165; 9164.2; 180; 70; 50; 150/170

Enkeloppsett med 48 er vel ikke listet her.
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1409
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: september 25, 2009, 18:12:45 pm »

takker Andre - skal titte etter boka Glad 
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #4 på: september 28, 2009, 15:35:56 pm »

Har den jeg, om den ikke er på utlån for tiden så ligger den vel i garasjen min.
Sendte jeg deg ikke den artikkelen om valg av riktige gassere, forresten? I så fall gi meg en lyd!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!