Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« på: oktober 08, 2009, 08:24:30 am » |
|
Har 2 stk af dem til venstre der skal fungere helt top, men skal bruge 2 stk af dem til højre der fungerer..  Selger de to t-1 kalibre også om du ikke har t-3 at bytte med.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 1780
Bosted: Kragerø.....Norway.....
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
 |
« Svar #1 på: oktober 08, 2009, 10:05:51 am » |
|
Prøv en telefon til Vikers bildeler i Spydeberg, 90918916 Han har mye rart på lageret sitt 
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
JTWE
Supermedlem
    
Innlegg: 2198
Bosted:
|
 |
« Svar #2 på: oktober 08, 2009, 14:06:00 pm » |
|
Bruker type3 samme som Porsche 914 foran?
Mener jeg leste en artikkel om at 914 folk oppgraderer til en BMW caliper for bedre bremser.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #3 på: oktober 08, 2009, 15:15:25 pm » |
|
Mener jeg leste en artikkel om at 914 folk oppgraderer til en BMW caliper for bedre bremser.
Link?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #4 på: oktober 08, 2009, 20:51:52 pm » |
|
Fra http://www.914world.com/bbs2/index.php?showtopic=55559Now, looking at the BMW 320i caliper "upgrade", or the 911 caliper (same size pistons), both use 48mm pistons, for an area of 1809sq.mm. With a 17mm MC, the ratio is 8:1, with a 19mm MC, 6.4:1, and 4.4:1 with a 23mm MC. A really large ratio means greater force, but the pedal travel is so long that the brakes feel "mushy", even with plenty of bleeding. The 48/19 ratio is better than the stock ratio, but only by 6%. Buying new front calipers and a new MC only made it 6% better than stock. Also, pedal travel will be longer with the 48/19 arrangement than with the stock 42/17 arrangement, which many people find so dissatisfying they insist on switching to the less powerful 42/19 setup just to get better feel.
So, moving to BMW/911 front calipers and a 19mm MC means you spent a fair amount of time, effort, and money to get something really close to stock brakes. This is why this "upgrade" is not a worthwhile idea.
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
Squareback
Supermedlem
    
Innlegg: 6313
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #5 på: oktober 08, 2009, 22:06:40 pm » |
|
Firmaet Christoffersen & Bekken i Oslo (se under) overhalte mine sene type 3 kalipre for ca 1O år siden...Var ikke lett å skaffe nye da heller... http://www.clutchogbrems.no/
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
mdyrseth
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #7 på: oktober 09, 2009, 10:39:27 am » |
|
jeg vil ha bmw kaliberne i min buggy, må jeg ha større hovedpumpe? jeg tengte at det kunne være fint å bruke kaliberne fra forran, bak, eller blir dette dumt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Syncronaut
Supermedlem
    
Innlegg: 937
Bosted: Trondheim
|
 |
« Svar #8 på: oktober 09, 2009, 10:59:44 am » |
|
jeg vil ha bmw kaliberne i min buggy, må jeg ha større hovedpumpe? jeg tengte at det kunne være fint å bruke kaliberne fra forran, bak, eller blir dette dumt?
De norske veimyndighetene er litt ivrig på at du skal ha håndbrems på bilen, så du må finne en løsning på det... Dessuten må du enten ha kalipere med større stempeldiameter framme eller få til en reduksjon av bremsetrykk på bakhjulskretsen din for å få mer bremseeffekt på forhjulene enn bakhjulene. En helt annen historie blir det selvsagt å få noe slikt godkjent... I en buggy (med lav vekt...) ville jeg gått for en liten oppgradering av de originale bremsene istedet for noe slikt, montert Porsche 924 hjulsylindre bak og evt Talbot-kalipere framme dersom nye (TÜV-godkjente...) komplette fremre skivebremser ikke er aktuelt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mdyrseth
Medlem
  
Innlegg: 147
Bosted: trondheim
|
 |
« Svar #9 på: oktober 09, 2009, 11:51:19 am » |
|
bt godkjenner ikke motorøkning (over 100 hk) uansett, jeg har allerede brekk til rally, det er jo hydraulisk, da trenger jeg bare en smart låsemekanisme.
bmw kaliperne har vel større volum enn de orginale kaliberne (litt av poenget med oppgradering)? desuten på en buggy er fronten så lett og bakhjula så brede at man egentlig nesten vil ha 50/50 i alle fall ikke orginale 70/30 (forhold fram/bak brems)
ps! Dette er of topic skal vi diskutere mye rundt dette må vi starte en trå et annet sted.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 4148
Bosted: Tønsberg
|
 |
« Svar #10 på: oktober 09, 2009, 18:20:51 pm » |
|
[/quote] ville jeg gått for en liten oppgradering av de originale bremsene istedet for noe slikt, montert Porsche 924 hjulsylindre bak og evt Talbot-kalipere framme [/quote] Går det at montere Talbot calipere på t-3'eren eller var dette en off-topic kommentar 
|
|
|
Loggført
|
"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
|
|
|
|