T2man
Supermedlem
    
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog
Termos er bra
|
 |
« Svar #30 på: oktober 09, 2009, 07:32:19 am » |
|
Sept 59? Sluttet man med piler på Type 2 før man sluttet på Type 1?
Siste Type 1 med piler var vel midt i modellår 1960 ... hvordan var så dette for Type 2? Bare av ren nysjerrighet...
etter hva jeg har forstått så er det forskjellig fra enkelte land til andre når de slutta med piler. Her hjemme tror jeg det er mest vanlig med piler til og med 1957, her må gjerne Grønvold arrestere og korrigere... Dette stemmer helt med det jeg har erfart, jeg har ikke sett noen T-2 som er solgt ny i Norge med piler som er nyere enn 1957 modell. I landene rundt oss derimot (Sverige, Finland, Danmark, Tyskland) derimot var piler standard til og med 1960.
|
|
« Siste redigering: oktober 09, 2009, 07:33:54 am av T2man »
|
Loggført
|
Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #31 på: oktober 09, 2009, 09:22:21 am » |
|
Synes det var litt ufint av dere å denge Kim da - ellers bra jobba!!  Så da ble det redningsaksjon sent en mandagskveld, og etter å ha knekt et par to-firer og nesa til Kim så fikk vi bussen på hengeren...
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Kim Larsen
Seniormedlem
   
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #32 på: oktober 09, 2009, 09:49:54 am » |
|
Nesa knakk ikke da  Men har ett livstids arr på den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
TomR
|
 |
« Svar #33 på: oktober 09, 2009, 09:58:22 am » |
|
Battlescars Kim - Patina!!
|
|
|
Loggført
|
- The devil is in the detalis! - Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
|
|
|
Knechten
|
 |
« Svar #34 på: oktober 09, 2009, 10:08:19 am » |
|
Heldig at det var en ordentlig bil dere henta da... Ikke like moro å gå rundt med arr etter en Mazda  Nye neser kan kjøpes og erstattes, det kan ikke gamle paneler med patina 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hølby
Supermedlem
    
Innlegg: 1637
Bosted: Gan
Originalt er kult!
|
 |
« Svar #35 på: oktober 09, 2009, 10:20:55 am » |
|
For å få Kim i bakken trenges det minst to-åtte
|
|
|
Loggført
|
 | Mobil: 90828000 Hølby: 1958 Folkevogn m/piler Basse «The bastard»: 1959 Ragtop med oval bakrute og litt annen gatemix Høyby: 1969 T2 Dobbeltkabiner m/kapell T3 Gipsy Camper 1985 |
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #36 på: oktober 12, 2009, 17:36:10 pm » |
|
Jan Rune jeg trur BBT har start salg av Pøls motorer 
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #37 på: oktober 12, 2009, 22:39:51 pm » |
|
hehe se der ja en original pøls maskin  må vel klare meg med en Jobu jeg tenker jeg 
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #38 på: oktober 13, 2009, 23:12:16 pm » |
|
Fikk tatt en økt å partert delebussen i kveld. Kassa som skal være over motor og gir var faktisk i veldig bra stand. Den ha vært kledd med isolasjon og plater så den var faktisk bulkfri og forholdsvis rustfri
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
HKE
Supermedlem
    
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar
Hans Kristian tlf 95718916
|
 |
« Svar #39 på: oktober 14, 2009, 22:17:53 pm » |
|
Se der ja! Tar litt mindre plass når den blir "flatpakka"! Rene "Ikea Bussen" detta! 
|
|
|
Loggført
|
VW 1956 T1
"It don't have to shine, to be fine!!"
|
|
|
nobrakes
Supermedlem
    
Innlegg: 3455
Bosted: oppland
|
 |
« Svar #40 på: oktober 15, 2009, 19:56:30 pm » |
|
JARU, du har pm.. 
|
|
|
Loggført
|
If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #41 på: november 05, 2009, 23:53:55 pm » |
|
Da har jeg begynt så smått å sveise litt. Har begynt å lappe rammevangene så den blir stiv nok for løftebukken  Sveisa på noen vinkeljern for å holde ting på plass før jeg satt vinkelkapen i ramma. Takk til Magne for knekking av plåt, den passa helt perfekt  Endte opp med å kappe ut 18cm av ramma der den er boxet ved fremre utrigger.
|
|
« Siste redigering: november 05, 2009, 23:55:33 pm av jaru »
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
Gaston
Supermedlem
    
Innlegg: 681
Bosted: Oslo
|
 |
« Svar #42 på: november 06, 2009, 01:38:01 am » |
|
Drøyt prosjekt! Pissefett 
|
|
|
Loggført
|
1957 Type 2
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #43 på: november 06, 2009, 14:34:33 pm » |
|
Det er bra Vea bua er i gang,skal ta noen bilder i hælga jeg da. Jeg ringer deg på Søndag 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
1303S73
Supermedlem
    
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK
1303LS Org. Cab. & Gullhuset
|
 |
« Svar #44 på: november 06, 2009, 21:26:25 pm » |
|
Stå på.
Skal bli gøy å følge med her.
Hilsen Geir.
|
|
|
Loggført
|
1973 1303LS Org. Cab 1966 VW panel Gullhuset 1985 VW transporter syncro
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #45 på: november 07, 2009, 23:46:59 pm » |
|
Fikk lappa den andre rammevangen i dag, så nå går det forhåpentligvis bra å løfte bua opp fra gulvet
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
RuneL
Supermedlem
    
Innlegg: 560
Bosted: Hamar / Trondheim
|
 |
« Svar #46 på: november 08, 2009, 00:19:44 am » |
|
Hvor tykt stål er det i ramma på disse?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #47 på: november 08, 2009, 00:37:33 am » |
|
Hvor tykt stål er det i ramma på disse?
tror det er 2mm, er ihvertfall det jeg sveiser inn...
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #48 på: november 08, 2009, 21:19:44 pm » |
|
I påvente av at det skal dukke opp noe sveisedeler fra england, måtte jeg finne på noe annet enn chassis sveising i dag. Fant ut at jeg skulle prøve å lappe dashbordet som sitter i bussen istedenfor å bytte hele, da jeg ikke har noen som er rustfrie mot vindusramma. Skjøta det inn i enden av speedometerhuset og mot enden av gitteret for at det blir så lite synlig sveis som mulig. Skal sandblåses og grunnes på baksida før jeg sveiser den inn.
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #49 på: november 08, 2009, 21:50:34 pm » |
|
Fikk også tilpasset og prøvemontert bullet-blinkers i dag. Fronten er tydeligvis skifta en gang. Trodde først de bare hadde skjært ut til speilegg-blinkers, men etter å ha slipt rein fronten dukka det opp hull til spyledyser og etter å kikka litt nærmere på lyktebrønnene så er jo de av den nyere runde typen. Den burde forøvrig sikkert vært bytta en gang til  men en oppretter jeg kjenner mener han skal få skikk på den igjen og den er jo ikke rusten så vi får se...
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #50 på: november 13, 2009, 20:52:22 pm » |
|
mere rammevange lapping...
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #51 på: november 13, 2009, 21:04:25 pm » |
|
Fikk begynt å knekke til "closing-plate" på innsiden i kveld. Her skal det vel være hull for ledningsnettet kanskje  noen som vet om strømpa går igjennom rammevangen bak til motorrommet?
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #52 på: november 14, 2009, 14:16:16 pm » |
|
Da er en side ferdig  lagde et hull i toppen så da er det mulig å trekke ledningsnettet igjennom hvis det er her det skal gå
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #53 på: november 14, 2009, 20:47:24 pm » |
|
Ser kjempebra ut dette her!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #54 på: november 14, 2009, 21:23:32 pm » |
|
Ser kjempebra ut dette her!!
jo takk for det Tistlo, må jo si jeg synes sveisinga di begynner å bli veldig bra , morro å se utviklinga i prosjektene dine og at du ikke er redd for å gutse på
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #55 på: november 14, 2009, 21:49:33 pm » |
|
Sjøl takk  Ein skal ikkje vera redd for å legga ut bilder av sveisinga både Før og etter sliping! Sveisinga di på rammebjelkane ser jo heilt strøkne ut!! Det er vel ikkje TIG sveisa??
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
jaru
Supermedlem
    
Innlegg: 675
Bosted: strømmen
|
 |
« Svar #56 på: november 14, 2009, 21:59:39 pm » |
|
nei, er nok mig gitt...men tig står på ønskelista 
|
|
|
Loggført
|
if it works don`t fix it Member of mandagsklubben
|
|
|
rusthaug
Medlem
  
Innlegg: 201
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #57 på: november 16, 2009, 21:46:36 pm » |
|
Helt enig med Tistlo...Vakkert arbeide  Alltid morsomt når "noe" krevende objekter havner i de rette hender  Ser frem til å følge denne tråden....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Old_speed
Nybegynner

Innlegg: 41
Bosted: Karmøy
|
 |
« Svar #58 på: november 17, 2009, 00:08:05 am » |
|
Ser veldig bra ut, gleder meg til fortsettelsen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #59 på: november 19, 2009, 14:57:47 pm » |
|
da har jeg prøvd å lage I-kanal og u-kanal skal ha de klare til Mandagen 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
|