mai 04, 2025, 21:20:40 pm
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
olje temp, grader og plassering
Sider:
1
[
2
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: olje temp, grader og plassering (Lest 6806 ganger)
tmbryhn
Supermedlem
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #30 på:
november 02, 2009, 16:07:39 pm »
JØSSES!!! Trodde det var stikk motsatt! Det vitner om den latterlig lave vekten på blokka ja. Og dette vet du 100% sikkert?
Loggført
Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
- VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #31 på:
november 02, 2009, 16:09:31 pm »
http://www.matweb.com/search/DataSheet.aspx?MatGUID=4b809e646f4b4388ad11d46e8f371db7
Se selv
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #32 på:
november 02, 2009, 16:15:05 pm »
Kult! Fin dokumentasjon. Da lærte jeg noe nytt i dag i hvert fall!
Det betyr at "AS41/21" Kun er en fastsatt legeringskode der boksatvene og tallet ikke betyr noe spesielt uten videre.
Loggført
Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
- VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
JTWE
Supermedlem
Innlegg: 2198
Bosted:
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #33 på:
november 02, 2009, 16:36:47 pm »
A = aluminium
S = silisium
4 = 4% (vektprosent er vanligst, regner med at det er det som er brukt)
1= 1%
Så 4% aluminium, 1% silisum og resten er magnesium og forurensninger stort sett.
Så logikken er på plass i aller høyeste grad.
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #34 på:
november 02, 2009, 16:58:18 pm »
Se der, vi lærer alle noe nytt av og til ;-)
Loggført
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017
"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
tmbryhn
Supermedlem
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #35 på:
november 02, 2009, 18:22:06 pm »
Ja, sannelig. Var morsomt å få dette bekreftet en gang for alle.
Loggført
Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
- VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #36 på:
november 02, 2009, 22:58:47 pm »
Var og kikket på de sørgelige restene av Herbie sin bil, som brant totalt ned i sommer... Det var tydelig mye magnesium der ja...
Rart å se veiv, kam, clucth og innholdet i girkassa ligge igjen...
Loggført
SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
tmbryhn
Supermedlem
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen
Sv: olje temp, grader og plassering
«
Svar #37 på:
november 02, 2009, 23:02:21 pm »
Huff, hjerteskjærende... Stakkars lille Bobla...
Loggført
Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
- VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider:
1
[
2
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...