TURBO
Gjest
|
 |
« Svar #270 på: juli 01, 2011, 21:37:33 pm » |
|
Herlige stemningsbilder,ikke noe er som å jekke ned gutta i harry Bmw og japse-dritt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #271 på: juli 01, 2011, 22:51:51 pm » |
|
Det skal være pakning over og under den blikkskiva og de har alltid fulgt med i mine pakningssett  Ånding... kan vi snakke om i timesvis. Tenk på dette: en original motor har hullet i dynamofoten på 17mm, deretter har den originale, lille åndeboksen et rør på 14 mm som går ned til bakken og som om ikke det er nok så har den et uttak på toppen på 12mm. Du har en mye større motor og lurer på om 2 x 12mm slanger + et filter er nok. Kast den derre CB boksen og sett på den originale og ta det derfra. Og så gjelder det å få ringene innkjørt. Morsomt å lese at du bruker motoren 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #272 på: juli 15, 2011, 00:23:09 am » |
|
Da har jeg fått noen flere mil med motoren og alt fungerer topp  åndingen er oppgradert litt og fått pakning mellom generatortårn og blokk. Eneste jeg vil endre er: Annet gasserstag enn CSP sitt (vandrer pga økt lengde på motor når varm) Elektrisk bensinpumpe (bråker) Og så er det styringen  - Skikkelig slakk i styringen Har prøvd å finne feilen, og tror ikke det er endeleddene som er slitt, og styresnekken er nok synderen  har strammet snekken etter boken m.m Hvis ikke noen andre har noen tips?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #273 på: juli 15, 2011, 00:49:54 am » |
|
Eneste responsen eg klarer å komme med er at csp staget skal ikke "vandre" når motoren blir var siden hele staget roterer når motoren blir lenger. Tenk over det så innser du det snart. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #274 på: juli 15, 2011, 00:57:57 am » |
|
Hei Erlend! Hyggelig å høre at tingene fungerer for deg. Alltid litt småtteri i begynnelsen må vite  Hvordan endte AFR-en opp? Fått litt bruk for dysekitet du kjøpte av meg? Selv har jeg akkurat dekket 7000 totalt snaggfrie km med min 1915, og den maler som en "Peews" fortsatt. Ingen varmeproblematikk eller liknende. Hadde 150 km/t med den sist istad  på vei fra Kristiansand. Jeg har aldri testet CSP sitt bellcrank-system, så jeg skal ikke uttale meg om det. Det jeg dog kan anbefale deg, er å gå for et enkelt og greit hexbar-system. Har kun kjørt det på alle mine motorer, og det fungerer knall. Det finnes flere produsenter. For min del har jeg kun kjørt CB sitt.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #275 på: juli 15, 2011, 01:22:44 am » |
|
fikk bruk for kittet ja, men går fortsatt litt fett! men går bra lean på motorbrems!! skal kjøre noen tusen km, så hooke opp lambdaen igjen og dyse mer.. meeeeen.. ser for meg 40-35 eller noe ventiler til høsten 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #276 på: juli 15, 2011, 01:29:46 am » |
|
fikk bruk for kittet ja, men går fortsatt litt fett! men går bra lean på motorbrems!! skal kjøre noen tusen km, så hooke opp lambdaen igjen og dyse mer.. meeeeen.. ser for meg 40-35 eller noe ventiler til høsten  Hehe, ja. Indikasjonen på AFR-meteret er å tolke som totalt fuelcut når en lukker spjellene helt. "Putre-putre!" Min går også litt fett, særlig på lavt turtall med moderat til mye spjellåpning (lavfartsdysa har ingen funksjon i det gitte tilfellet). Sliter også med at den magrer seg litt for mye ut på toppen ved mye åpning. Burde modifisert blanderørene mine og fått byttet til langt mindre luftkorreksjonsdyser. Jeg gidder rett og slett ikke, og lar alt heller være som det er siden innsprutet er klart for bolt-on når de nye toppene er ferdige. Et par uker nå tenker jeg...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #277 på: juli 15, 2011, 01:36:16 am » |
|
du får si ifra om du er i verkstedet i helgen så kan jeg ta en tur ut 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #278 på: juli 15, 2011, 01:38:56 am » |
|
Jeg er i verkstedet i Drammen hele helgen på dagtid. Har en del arbeid med toppene får en si. Stikk innom, så skal jeg fyre MS-testbenken for deg  Kanskje noen kommer til å få blod på tann?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #279 på: juli 15, 2011, 01:40:05 am » |
|
tviler ikke  plinger på jeg! blir mest sannsynlig lørdagen regner jeg med!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #280 på: juli 17, 2011, 08:54:16 am » |
|
Om CSP staget blir påvirket (merkbart) av motorutvidelse eller ikke er avhengig av hvordan du har satt det opp. Push eller pull, og om du har snudde innsug eller ikke. Staget kan brukes begge veier, men du må muligens bytte ut "armene" ute på gasserne.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #281 på: juli 18, 2011, 21:08:31 pm » |
|
Siste tilskudd på eksosfronten Hentes på SCC 
 header pic.jpg (54.58 KB. 774x836 - vist 461 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #282 på: august 01, 2011, 20:04:46 pm » |
|
Da er det blitt kjørt en god slump km etter at jeg fikk hjelp av BettleBug.. Masse gode kjøreturer, og motoren går bra! Tmbryhn satt på når vi hisset opp en 997 Turbo som ikke kunne bli rakjørt av en 45 år gammel boble  men.. skulle fylle litt fuel idag, og tok så en titt i motorrommet. merket meg at høyre gasser hadde mye mer mellomrom på tomgangsdysen en venstre. tok tak i gasseren og tror du ikke den var løs?? joda. ved pumpen på statoil ble det fikling og fikk strammet alle 4 boltene (begge sider). i tillegg så jeg litt fuktighet på gasseren. luktet bensin! ser ut til at det lekker bittelitt fra den store mutteren som ligger rett under silen i gasseren. begge sider hadde litt væske på seg  kan ikke huske om jeg gjengetettet denne mutteren, så skal ta av begge gasserene imorgen (gateskruing  ) og inspisere!! ikke lenge igjen til SCC!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #283 på: august 08, 2011, 15:28:49 pm » |
|
Teltet er testet, gassere er synket! Er klar for SCC!!
Etter at jeg har byttet olje :-P
Noen som har noen gode tips til innfesting av traction bar? Har ikke lyst til å borre hull i bilen :-)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #284 på: august 08, 2011, 15:36:56 pm » |
|
Noen som har noen gode tips til innfesting av traction bar? Har ikke lyst til å borre hull i bilen :-)
Om de er så gode vet jeg ikke men det fungerer nå for meg: http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,16200.0.html
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
mags
|
 |
« Svar #285 på: august 08, 2011, 15:45:53 pm » |
|
har et sett gene berg liggende jeg da 
|
|
|
Loggført
|
Good Work ain`t cheap Cheap work ain`t good Mags 90508914.
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #286 på: august 08, 2011, 15:48:44 pm » |
|
Traction bar har jeg, manglet bare instruksjoner.. Tror det blir å korte inn stengene og lage en ny bøy.
Bør man f.eks ha en liten gummibit der staget hviler mot motoren?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #287 på: august 21, 2011, 21:00:53 pm » |
|
Limpet tilbake fra SCC idag, med oljelekkasje mellom gir og motor  2 dårlige drag på stripa, med full spinn på 1. og 2. gir. Imorgen fyker motoren ut, og lekkasje utbedres! Til dere som fulgte med der oppe: 3. giret mitt funker bra 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #288 på: august 21, 2011, 21:03:37 pm » |
|
Flott at ferden gikk greit videre hjem etter at vi skilte våre veier ved Oslo sentrum. Godt du bretter opp ermene og får orden på sakene uten syting og klaging.
That's the spirit!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #289 på: august 22, 2011, 15:42:37 pm » |
|
Ingen lekkasje bak svinghjul (visuelt sjekket uten å ta av svinghjul). Men en bra oljelekkasje på støtstangrøret til eksos på 3'ern. Må av med topper og bytte støtstangrør til CB med stor munn på toppsiden. Fikk sett ned i oljepåfllingshullet og begge kamdrevene så bra ut! :-)
Har lyst til å splitte blokken for å se på løftere etc. Men tar det nok til vinteren. Bestilling på vwparts må skje ikveld så motoren og bilen kan brukes litt mer iår.
Synes det var litt fuktig i girkassehuset, så smeller inn en ny oljepakningsdings bak utløserlageret!
Legger også opp til elektrisk bensinpumpe, da jeg vil ha ett mer stødig bensintrykk. Har lyst på Holley HP 125. Men blir nok en Holley red..
Motoren er som sagt ute av bilen, og blir med meg inn til Oslo og ned i kjellerboden for litt TLC. Blir godt å se etter sprekker i topper etc også!
Oppdatering ikveld
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #290 på: august 22, 2011, 21:09:57 pm » |
|
Haha  mistet en mutter ned i kamdrevrommet og nå står motoren i mange, mange deler  Storhandling på vwparts ikveld og sammensetting, slik at jeg får litt mer ut av høsten!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #291 på: august 23, 2011, 10:26:38 am » |
|
Ble visst en 700$ bestilling av masse smått på vwparts inatt  her er bildene fra splittingen Må tunes mer ser jeg:
 IMG_0209.jpg (110.57 KB. 640x478 - vist 415 ganger.) Litt olje  (men helt tørt bak svinghjul)
 IMG_0210.jpg (111.23 KB. 640x478 - vist 418 ganger.)
 IMG_0211.jpg (130.21 KB. 640x478 - vist 408 ganger.) Fin lamell
 IMG_0214.jpg (62.2 KB. 359x480 - vist 379 ganger.) Rense eller la vær? Litt lekkasje her og 
 IMG_0215.jpg (64.07 KB. 359x480 - vist 421 ganger.)
 IMG_0216.jpg (118.77 KB. 640x478 - vist 370 ganger.) Fine lager
 IMG_0218.jpg (55.29 KB. 359x480 - vist 380 ganger.) Fine løftere
 IMG_0219.jpg (55.87 KB. 359x480 - vist 338 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #292 på: september 02, 2011, 18:37:47 pm » |
|
skjer ikke så mye for tiden, men blokken er vasket og renset, lagt opp til dypsump etc etc. må få av svinghjulet fra veiven før jeg gjør noe mer (litt tafatt kjenner jeg) mer spennende er at jeg har mailet litt frem og tilbake med Greg Tims om ett sett med Stage 2 topper. 42-37 ventiler og ovale innsugsporter.. Må vel toppes med ett sett IDA gassere tenker jeg  og web86c.. muligens.. Ellers blir det en del boble om dagen, som nyutdannet og jobbsøker er det f**n ikke mye å ta seg til.. Så hvis noen vet om noen ledige økonomistillinger i Oslo så er det bare å skrike ut!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #293 på: september 13, 2011, 14:23:43 pm » |
|
Da blir det litt lettere å få bygget motor med det man vil ha av deler: Har fått meg jobb  1915: you will return, even faster!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #294 på: september 13, 2011, 14:26:43 pm » |
|
Da blir det litt lettere å få bygget motor med det man vil ha av deler: Har fått meg jobb  1915: you will return, even faster! GRATTIS!!
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #295 på: september 13, 2011, 19:06:55 pm » |
|
1915 044 Wedgeport 42x37 Ida innsug portet helt opp (muligens korting) Web 86c m/ 1.4 vipper 11-1 komp 48IDA Cranktrigger?
?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #296 på: september 13, 2011, 19:17:20 pm » |
|
1915 044 Wedgeport 42x37 Ida innsug portet helt opp (muligens korting) Web 86c m/ 1.4 vipper 11-1 komp 48IDA Cranktrigger?
Hei. Blir slutt på kooosee kjøring nå ser jeg Gratulerer med jobb. Mvh Svein
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #297 på: september 13, 2011, 21:14:49 pm » |
|
Hehe.. Bilen blir bare mindre og mindre en daily driver så da passer det bra med pulver i hekken Har lyst på 1915-volumet for å være litt anderledes og ikke stroke motoren!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #298 på: september 13, 2011, 21:29:28 pm » |
|
Da blir det litt lettere å få bygget motor med det man vil ha av deler: Har fått meg jobb  1915: you will return, even faster! Gratulerer, Erlend! Spent på planene dine fremover. De virket ganske sinte utifra forrige samtalen vi hadde 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #299 på: september 13, 2011, 21:31:23 pm » |
|
Cranktrigger?
?
Javel? Hva tenker du her?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
|