Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #390 på: desember 23, 2011, 14:11:28 pm » |
|
CNC. Men blir gjennomgått av Erik. Skal vel bytte fjærer og retainere og. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #391 på: desember 23, 2011, 18:19:16 pm » |
|
Helt enig med retainere. Du må se an fjærtrykket ditt, og spør gjerne Web direkte om råd hvis du ikke ønsker å regne på dette selv. Blir trolig nødvendig med dobble hvis du ikke tar den helt ut med titanventiler, alu.-støtstenger, lette løftere med smal flate og titanretainere. Regner med at vi snakker grei fylling opp til rundt 8k med 86c.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #392 på: desember 27, 2011, 18:57:27 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #393 på: desember 27, 2011, 21:48:30 pm » |
|
Lekkert! 
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #394 på: desember 27, 2011, 23:10:29 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #395 på: desember 27, 2011, 23:13:37 pm » |
|
i tillegg synes jeg det er morsomt at de fleste tror motoren kommer til å produsere under 80hk pr liter. Istedenfor å bare stemme, kan ikke folk si litt om hvorfor de tror det de stemmer? Eller mener alle det er hemmelig valg i Norge  Jeg tror: Mellom 90-100hk pr liter: hvorfor? KVASS kam kombinert med god kompresjon og ett herlig sett med gassere. kommer til å dras lenger enn 7k. Hva tror du?
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #396 på: desember 27, 2011, 23:14:03 pm » |
|
Godt for portene sin del, mildt sagt (no-brainer!) Forbrenningskammerene ser temmelig ideelle ut rent utformingsmessig;) Her skal det bare poléres fint med sliperull for å få det porno. Juster komp med vendehøyden du  Dette tror jeg blir skikkelig heftige greier, Erlend!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #397 på: desember 27, 2011, 23:18:03 pm » |
|
... Jeg tror du er inne på noe, men mer skal ikke jeg uttale meg om akkurat rundt den saken. Har heller ikke avgitt noen stemme i ditt hemmelige valg. Mange som brenner seg på å uttale seg skråsikkert om ting de ikke har særlig greie på for tiden... Heldig for oss andre som kan lære av galskapen. Jeg slår meg til ro med at det blir en skikkelig friskas som blir hysterisk å gire ned to hakk med  Så får du heller sørge for at resten blir 100% oppmålt og kontrollert slik at tingene kanskje rekker å vare en del tusen før linjeborring og endetrusting blir et musst.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #398 på: desember 27, 2011, 23:18:37 pm » |
|
Godt for portene sin del, mildt sagt (no-brainer!) Forbrenningskammerene ser temmelig ideelle ut rent utformingsmessig;) Her skal det bare poléres fint med sliperull for å få det porno. Juster komp med vendehøyden du  Dette tror jeg blir skikkelig heftige greier, Erlend! kammerene er 66cc!! de må ned :p Tenkte vendehøyde på litt under 1,2mm (hadde akkurat 1,2mm men har byttet til 5,4" råder mot org 5,394" eller hva de nå er) 40cc blir bra
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #399 på: desember 27, 2011, 23:19:32 pm » |
|
Flycutting er ikkeno' problem i den sammenhengen, bare ikke kødd for mye med utformingen...
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #400 på: desember 27, 2011, 23:19:49 pm » |
|
True that
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #401 på: desember 28, 2011, 22:38:24 pm » |
|
Skal ikke være tvil om at bensintrykket skal måles 
 IMG_0320.jpg (139.19 KB. 800x598 - vist 328 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dalland
Supermedlem
    
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #402 på: desember 29, 2011, 02:16:52 am » |
|
Husk du blir ikke verdensmester på en dag! Det er det bare eg som kan! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #403 på: desember 29, 2011, 02:27:23 am » |
|
hoks skikklige smilefjes so ikkje folk trur du meiner alvor dalland 
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #404 på: desember 29, 2011, 10:39:09 am » |
|
Hadde jeg bare hatt tid og ork så hadde jeg vært verdensmester jeg og.
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #405 på: desember 29, 2011, 13:04:31 pm » |
|
Hadde jeg bare hatt tid og ork så hadde jeg vært verdensmester jeg og.
Da er jeg glad for at du hverken har tid eller ork,,det rekker i lange baner med en 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #406 på: desember 29, 2011, 13:08:31 pm » |
|
Og takk for det 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #407 på: desember 29, 2011, 15:07:47 pm » |
|
Hvorfor vil du vite hva trykket i returen er?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #408 på: desember 29, 2011, 15:10:14 pm » |
|
gasser. kjører regulatoren i motorrommet og har dermed eliminert behovet for T-stykke..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #409 på: desember 29, 2011, 17:30:51 pm » |
|
Med tanke på hvor UTROLIG skeiv veiva di er så kan det bli spennende å se hva som vil skje når du varver over 4500 omdr. 
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #410 på: desember 29, 2011, 17:35:32 pm » |
|
Skal si deg hvem som er skeiv jeg  Den var bra altså? Kan man faktisk lage noe i USA? (selvom veiven er tysk  )
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #411 på: desember 29, 2011, 17:41:20 pm » |
|
DPR i hus ja?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #412 på: desember 29, 2011, 17:42:39 pm » |
|
ble fort det når man skal varve litt.. er vel ikke i hus, men enten i bilen til Kalle eller hos SveinT 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #413 på: desember 29, 2011, 17:51:45 pm » |
|
Svein T gjør alltid flott arbeid ja. Godt du får kontrollsjekket DPR-en din. Begge mine var temmelig bra balansert fra DPR, men vi tok bittelitt her og der for å komme i null - i Svein Terje sin maskin altså. Det kan tross alt være forskjeller fra maskin til maskin også...
Hva slags fremgangsmåte bruker du når du spenner opp veiva for å sjekke for kast og ovale journaler, Kalle? Laget deg en bunnsolid og fast jigg til formålet kanskje?
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
    
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
 |
« Svar #414 på: desember 29, 2011, 18:03:05 pm » |
|
hei etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg ellers så har det blitt type 4 2800 ca 220 hk type 4 2411 150 hk med org exos type 4 2366 167 med python exos type 4 2650 198 hk bas exos type 4 2056 100 hk med org exos type 4 2500 147 hk med bas type 4 2600 167 med bas exos type 1 2276 120 med super comp type 1 1835 69 hk med empi exos type 1 1915 98 hk med super com driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien og for å få 150 hk skal du jobbe godt
Mvh Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #415 på: desember 29, 2011, 18:06:55 pm » |
|
Skal ikke kjøres med denne, den skal PUNKES med!  Savner info rundt kamprofiler i disse motorene, sånn til å begynne med... "Knowledge is horsepower! - litt klisjé, men smertelig sant!
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #416 på: desember 29, 2011, 18:14:57 pm » |
|
hei etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg ellers så har det blitt type 4 2800 ca 220 hk type 4 2411 150 hk med org exos type 4 2366 167 med python exos type 4 2650 198 hk bas exos type 4 2056 100 hk med org exos type 4 2500 147 hk med bas type 4 2600 167 med bas exos type 1 2276 120 med super comp type 1 1835 69 hk med empi exos type 1 1915 98 hk med super com driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien og for å få 150 hk skal du jobbe godt
Mvh Andersen Racing
Piss.. Høyt løft, høy durasjon, høy komp, 99 oktan, store halsringer, korte og velportede innsug og 7500rpm.. Erik har vel 199 på hjula.. les igjennom tråden og vis meg hvor jeg har sagt at jeg skal ha 100 pr liter på hjula.. svinghjulet er målet
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #417 på: desember 29, 2011, 18:16:09 pm » |
|
hei etter mange bremsinger så er det vel aldri blitt så mye hester som 100 liter hester nermest er vel Jee med 199 på en type 1 på 2176 tror jeg ellers så har det blitt type 4 2800 ca 220 hk type 4 2411 150 hk med org exos type 4 2366 167 med python exos type 4 2650 198 hk bas exos type 4 2056 100 hk med org exos type 4 2500 147 hk med bas type 4 2600 167 med bas exos type 1 2276 120 med super comp type 1 1835 69 hk med empi exos type 1 1915 98 hk med super com driver med en motor nå en 2,4 ltr med 51.5 ida og pyton denne håper jeg på 220 hk jeg tror ikke en 1915 over 150 hk er til å kjøre med etter veien og for å få 150 hk skal du jobbe godt
Mvh Andersen Racing
Dette er vel Puttes, og var vel ikke akkurat bygd for effekt, ei heller bygd i første omgang..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #418 på: desember 29, 2011, 18:23:39 pm » |
|
Klarer ikke dy meg:
type 1 2276 120 med super comp: 52,72 hk pr liter type 1 1835 69 hk med empi exos: 37,60 hk pr liter type 1 1915 98 hk med super com: 51,17 hk pr liter
en org 1600: type 1 1584 45hk : 28,4 hk pr liter...
hvem i allverden har snekret sammen den 1835cc'en??
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
tmbryhn
|
 |
« Svar #419 på: desember 29, 2011, 18:37:05 pm » |
|
Og hvorfor er vi plutselig så opptatt av bolt-on-eksosanlegg med stilige (amerikanske) navn?
Hvor er info om kam, topper, ventiler, gassere/spjellhus? Hvilke turtall fant vi effekten/momentet på? Jeg var av den oppfatning at motorens pusteevne inn var vel så viktig som ut, eller har jeg bommet der?
My finest hour: 1584cc: 98Hk @ 6k, Web 110 (260@0,05'), Dell'Orto 36 m 32mm ringer, merged-eksos med lang collector/liten flens. 62 hk/ltr. Overhodet ikke noe å være stolt av, men her var det bare std.-deler med unntak av eksos, gassere og kam/løftere.
Jeg regner med vi snakker svinghjulshester btw. Igjen, mulig at akkurat denne benken er vederstyggelig streng, men hvor store differanser kan de faktisk ligge til grunn mellom bremsebenker? Det er spikrede matematiske regnestykker som ligger til grunn for enhver bremsing, og bremseutstyret er vel som oftest kalibrert og uttenkt på forhånd mht. laster osv? Utstyret koster i alle fall såpass at det bør være det.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
|