Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #960 på: februar 09, 2013, 19:01:09 pm » |
|
pictures or it didn't happen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #962 på: februar 09, 2013, 19:08:07 pm » |
|
Haha Det gjør seg med en full dag i verkstedet til Erik  Motoren har samme effekt som ifjor med lik bremsemetode, og litt mindre ved pådragsmetoden. Motoren går leant, så fett og så leant igjen, så den er ikke helt enig i dysebyttene vi gjør. Snerten og fin, og tok turen opp til 7500 med belastning i dag. Kan ellers melde om effekt fra 4500 og oppover, st en liten oljelekkasje under sylinder 3..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #963 på: februar 09, 2013, 19:30:58 pm » |
|
Grattis med bra NA resultat. Lekkasjen fikser du kjapt. Nå er jeg spent på kurvene fra Jee sammenliknet med kurvene fra EA. Teori vs praksis  -BB-
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #964 på: februar 09, 2013, 19:33:35 pm » |
|
Flott levert! Nå er det Puttemotor v3 sin tur i benken 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #965 på: februar 09, 2013, 20:04:16 pm » |
|
Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen. Bra dag 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #966 på: februar 09, 2013, 20:06:40 pm » |
|
Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen. Bra dag  Kom deg hjem og pop en pils!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #967 på: februar 09, 2013, 20:10:49 pm » |
|
Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen. Bra dag  Kom deg hjem og pop en pils!! Allerede gjort. 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #968 på: februar 09, 2013, 20:31:41 pm » |
|
Hmm. Nå har EA konket her. Får legge ut på jobb på mandag, har backup filer på den maskinen. Bra dag  Kom deg hjem og pop en pils!! Allerede gjort.  Skål bror!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem
    
Innlegg: 2442
Bosted: Lørenskog
|
 |
« Svar #969 på: februar 09, 2013, 21:40:16 pm » |
|
Grattis  med et flott resultat. Da er det bare og få klar bilen, så er sesongen rett rundt hjørnet. Mvh Svein.
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #970 på: februar 09, 2013, 21:47:22 pm » |
|
Grattis  med et flott resultat. Da er det bare og få klar bilen, så er sesongen rett rundt hjørnet. Mvh Svein. Jepp.. Tipper jeg har motoren plukket fra hverandre og lekkasje tettet imorgen. Så er det bare å begynne å montere stæsj 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #971 på: februar 09, 2013, 23:08:22 pm » |
|
Motoren blir en bitch og håndtere på stripa. Så vi må følge Erlend med falkeblikk om han skal få noen bra tider. Faller han under 4300 rpm er han fucked og må vente på momentet i lang tid. Her er alt mellom 4600 og 7200 rpm. Og overgangen mellom girene funker kun om han drar den helt ut på samtlige gir. Hadde vært artig å prøvd denne i bilen min med den gamle kassa mi (4,375 R/P og 1,23 4de). Ville tippet jeg skulle klart å lure en midten 12'er ut av den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 4529
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
 |
« Svar #972 på: februar 09, 2013, 23:11:16 pm » |
|
Herlig hobby vi har :-) Grattis med en hyggelig dag på Jessheim. Vi ses på Brumunddal :-) Om du ikke får ånden over deg og drar til sesongåpning i Stavanger i April da.
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #973 på: februar 09, 2013, 23:11:48 pm » |
|
Motoren blir en bitch og håndtere på stripa. Så vi må følge Erlend med falkeblikk om han skal få noen bra tider. Faller han under 4300 rpm er han fucked og må vente på momentet i lang tid. Her er alt mellom 4600 og 7200 rpm. Og overgangen mellom girene funker kun om han drar den helt ut på samtlige gir. Hadde vært artig å prøvd denne i bilen min med den gamle kassa mi (4,375 R/P og 1,23 4de). Ville tippet jeg skulle klart å lure en midten 12'er ut av den  Bitch eller ikke, det er garantert en morsom motor på stripa. En som krever litt mer av deg som sjåfør sammenliknet med en "standard" 2332. Skal man kjøre fort med noe slikt så må alt stemme, timing, giring, lav vekt, riktig girkasse og en god dose gi fan holdning.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #974 på: februar 09, 2013, 23:18:50 pm » |
|
Erlend får endre signaturen sin.. Fra "If it's fucked, improve it!" Til... "If it's fucked ...Fuck the shit out of it!" Her må det piskes 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #975 på: februar 09, 2013, 23:28:56 pm » |
|
Pisken er til oljing ja  Holdt jo fint til 7500 med motstand idag, så holder sikkert til 7200 eller noe på stripa. Får se på å flytte opp turtelleren for å være sikker på å ikke gire for tidlig. Beste blir å få blandingen litt feitere på lavt turtall
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #976 på: februar 10, 2013, 09:00:27 am » |
|
. Beste blir å få blandingen litt feitere på lavt turtall
Datasprut eller nye blandingsdyser?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #977 på: februar 10, 2013, 15:17:57 pm » |
|
Gikk greit i benken ja. Grattis Resta er piece of cake for deg ;-) Bare å få satt motorn i bilen og få denga den 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
    
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
 |
« Svar #979 på: februar 10, 2013, 16:34:26 pm » |
|
Drit i turteller, shift light er tingen!  Evt. gir når du har ventilflyt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #980 på: februar 11, 2013, 10:20:16 am » |
|
Praksis:  Teori: 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #981 på: februar 11, 2013, 11:03:00 am » |
|
Tok friheten av å redusere størrelsen litt
 rsz_jee_1915.jpg (73.02 KB. 648x484 - vist 418 ganger.)
 rsz_1ea_1915.jpg (39.33 KB. 745x414 - vist 406 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #982 på: februar 11, 2013, 11:45:51 am » |
|
Her er det bare å selge sliksene og få til skikkelig slurestarter, det er en kunst...
Hva er griden din satt opp på Jee... er det pr 1000 rpm på øvre vindu også? Tenkte på legge de to grafene oppå hverandre. På hvilket turtall var peak?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Jee
|
 |
« Svar #983 på: februar 11, 2013, 12:01:53 pm » |
|
Akse inndelingen endrer seg etter makstall. Så bilde blir lite oversiktlig uten å kunne bevege den vertikale hvite streken frem og tilbake.
Det øvre vinduet viser Nm og HP (ikke sae korrigert)
Det nedre viser kun rpm. Og tallene som står ved siden av den hvite vertikale streken er verdiene på det punktet.
Kjører ikke det bilde under bremsing, da jeg vil ha frem litt flere faktorer. Men det blir for rotete til å presentere på et bilde.
At grafene blir hakkete på topp har med dempingen på oljetrykket til momentmåleren å gjøre. Men liker å ha det slik da den blir kjappere til å registrere tenningsbank og småkutt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #984 på: februar 12, 2013, 22:17:04 pm » |
|
Da har 3/4 vært av motoren og kan se ut som om det lakk fra deepstuden. Når motoren blir maskinert kommer det en liten glippe ned mellom sylinderhull og kanal inn til deepstuden. Nå er iallefall kanalen det fylt med guffelure.. Begynte på gasserene og, og kan se ut som om den ene har spist en o-ring til overspylerene til akspumpen.. Enten det, eller så fløy den av gårde når jeg tok den ut  (Satser på sistnevnte) Motor er iallefall torquet sammen igjen. Og skal vel i bilen snart 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #985 på: februar 17, 2013, 20:02:40 pm » |
|
Hva tenker dere om dette?
 image.jpg (35.41 KB. 450x600 - vist 441 ganger.)
 image.jpg (85.5 KB. 640x480 - vist 393 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
Dewil
Supermedlem
    
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
 |
« Svar #986 på: februar 17, 2013, 20:25:55 pm » |
|
Dropp det fremre festet og kjør på med krybbe lengre bak på kassa. Bedre støtte i det. Stumt bakre feste er også en fordel.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #987 på: februar 17, 2013, 22:30:28 pm » |
|
Dropp det fremre festet og kjør på med krybbe lengre bak på kassa. Bedre støtte i det. Stumt bakre feste er også en fordel.
Ikke bare bare det akkurat nå. Så det seff etter at motor er satt inn. Tipper jeg tester det nå, og heller oppgraderer om det ikke funker. Nytt av året er at jeg må på med innsugene før jeg kan sette på dekslene over toppene og sylindrene  Custom kaller de det..  Klokket nesten 20timer i garasjen i helge, og tipper det blir det samme neste. Forhåpentligvis så får jeg fyrt opp motoren neste helg 
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #988 på: februar 17, 2013, 23:00:09 pm » |
|
Vibrasjoner knekker nesefeste VOL 2 - en gammel klassiker.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
    
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
 |
« Svar #989 på: februar 17, 2013, 23:02:21 pm » |
|
Vibrasjoner knekker nesefeste VOL 2 - en gammel klassiker.
Skjønte det ja, men når det er en sprekk på 1cm som ikke kan forplante deg videre? Litt usikker på hva jeg bør gjøre..
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart 
|
|
|
|